Tato bakalářská práce se zabývá augmentovou realitou jakožto novým nástrojem interak-tivní komunikace s důrazem na praktické využití v marketingu. Cílem práce je popsat jed-notlivé druhy aplikací augmentové reality v marketingových komunikacích a zjistit, jakým způsobem je augmentová realita vnímána a přijímána populací, ve srovnání s jinými ko-munikačními formáty v rámci marketingu. Práce je dělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se snaží obsáhnout definici, historický vývoj, technologické platformy a využití augmentové reality a její význam z pohledu teorie komunikace. Praktická část obsahuje ukázky využití augmentové reality v marketingových komunikacích a výzkum prostřednictvím focus group, který se snaží odpovědět na to, zda bude augmentová realita přijata jako běžný komunikační prostředek a zda jsou reklamní sdělení, prezentovaná jejím prostřednictvím, akceptovatelnější, než klasické reklamní formáty.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with augmented reality as a new tool for interactive communi-cation with emphasis on practical use in marketing. Its goal is to describe individual types of augmented reality applications in marketing communications and find out how is aug-mented reality perceived a accepted by the population in comparison with other communi-cation formats in marketing. The thesis is divided into theoretical and analytical parts. The theoretical part aims to cover the definition, historical development, technology platforms and use of augmented reality and its importance in terms of communication theory. The-practical part contains examples of using augmented reality in marketing communications and research through focus group that tries to answer whether will augment reality be ac-cepted as a normal means of communication and whether advertising messages presented-through it are more aceptable than traditional advertising formats.
Tato bakalářská práce se zabývá augmentovou realitou jakožto novým nástrojem interak-tivní komunikace s důrazem na praktické využití v marketingu. Cílem práce je popsat jed-notlivé druhy aplikací augmentové reality v marketingových komunikacích a zjistit, jakým způsobem je augmentová realita vnímána a přijímána populací, ve srovnání s jinými ko-munikačními formáty v rámci marketingu. Práce je dělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se snaží obsáhnout definici, historický vývoj, technologické platformy a využití augmentové reality a její význam z pohledu teorie komunikace. Praktická část obsahuje ukázky využití augmentové reality v marketingových komunikacích a výzkum prostřednictvím focus group, který se snaží odpovědět na to, zda bude augmentová realita přijata jako běžný komunikační prostředek a zda jsou reklamní sdělení, prezentovaná jejím prostřednictvím, akceptovatelnější, než klasické reklamní formáty.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with augmented reality as a new tool for interactive communi-cation with emphasis on practical use in marketing. Its goal is to describe individual types of augmented reality applications in marketing communications and find out how is aug-mented reality perceived a accepted by the population in comparison with other communi-cation formats in marketing. The thesis is divided into theoretical and analytical parts. The theoretical part aims to cover the definition, historical development, technology platforms and use of augmented reality and its importance in terms of communication theory. The-practical part contains examples of using augmented reality in marketing communications and research through focus group that tries to answer whether will augment reality be ac-cepted as a normal means of communication and whether advertising messages presented-through it are more aceptable than traditional advertising formats.
1. Popište historický a technologický vývoj augmentové reality a zpracujte teoretická východiska ve vztahu k marketingovým komunikacím.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Proveďte marketingový výzkum na vybraných případových studiích a analyzujte výstupy z pohledu přínosu pro zadavatele.
4. Zhodnoťte výsledky a přínos práce, formulujte doporučení pro využití v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Popište historický a technologický vývoj augmentové reality a zpracujte teoretická východiska ve vztahu k marketingovým komunikacím.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Proveďte marketingový výzkum na vybraných případových studiích a analyzujte výstupy z pohledu přínosu pro zadavatele.
4. Zhodnoťte výsledky a přínos práce, formulujte doporučení pro využití v praxi.
Seznam doporučené literatury
FURHT, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York, NY: Springer, 2011, xxii, 746 p. ISBN 14-614-0064-3.
HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing: Praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití Internetu v marketingu. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2001, 157 s. ISBN 80-722-6498-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Překlad Hana Antonínová. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-807-3675-745.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 238 s. ISBN 80-716-9299-9.
Seznam doporučené literatury
FURHT, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York, NY: Springer, 2011, xxii, 746 p. ISBN 14-614-0064-3.
HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing: Praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití Internetu v marketingu. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2001, 157 s. ISBN 80-722-6498-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Překlad Hana Antonínová. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-807-3675-745.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 238 s. ISBN 80-716-9299-9.
Přílohy volně vložené
1 x CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Definujte velmi přesně primární cílovou skupinu AR?
2. Jaké další cílové skupiny byste AR oslovil a uspěl?
3. Existuje korelace mezi AR a neuromarketingem?
4. Myslíte, že AR vyjde ze svého stínu doplňkového a technologicky náročného komunikátu?