Bakalářská práce se zabývá analýzou způsobu interní komunikace mezinárodní vý-robní společnosti. Teoretická část vymezuje teoretická a praktická východiska, náměty a metody v oblasti interní komunikace pro následnou analýzu. Vzhledem k mezinárodnímu profilu firmy se teoretická část práce věnuje také interkulturní komunikaci. Praktická část průzkumem vyhodnocuje fungující komunikační kanály z pohledu zaměstnanců firmy a jejich pohled na interkulturní prostředí. Cílem průzkumu bude zjistit, jak jsou s jednotlivými komunikačními kanály zaměstnanci spokojeni, zda jim nechybí některé informace nebo do jaké míry splňují jejich očekávání. Součástí práce bude předložení návrhů doporučení managementu analyzované firmy k posílení silných stránek a k eliminaci případných slabých stránek interní komunikace v organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes the methods of internal communication in international pro-duction company. The theoretical part defines the theoretical and practical background, ideas and methods of internal communication for subsequent analysis. Given the international profile of the company, the theoretical part of the work also focuses on intercultural communication. Practical part evaluates the communication channels from the perspective of employees and their view to intercultural working environment. The aim of a survey will to determine how employees appraise channels and if they miss some of the information or the extent to meet their expectations. The work will also submit recommendations for management of the company to strengthen the strong points and eliminate weak points in internal communication in an organization.
Klíčová slova
interní komunikace, komunikační nástroje, interkulturní komunikace, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, communication channels, intercultural communication, marketing research
Rozsah průvodní práce
53 s. (75 846 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou způsobu interní komunikace mezinárodní vý-robní společnosti. Teoretická část vymezuje teoretická a praktická východiska, náměty a metody v oblasti interní komunikace pro následnou analýzu. Vzhledem k mezinárodnímu profilu firmy se teoretická část práce věnuje také interkulturní komunikaci. Praktická část průzkumem vyhodnocuje fungující komunikační kanály z pohledu zaměstnanců firmy a jejich pohled na interkulturní prostředí. Cílem průzkumu bude zjistit, jak jsou s jednotlivými komunikačními kanály zaměstnanci spokojeni, zda jim nechybí některé informace nebo do jaké míry splňují jejich očekávání. Součástí práce bude předložení návrhů doporučení managementu analyzované firmy k posílení silných stránek a k eliminaci případných slabých stránek interní komunikace v organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes the methods of internal communication in international pro-duction company. The theoretical part defines the theoretical and practical background, ideas and methods of internal communication for subsequent analysis. Given the international profile of the company, the theoretical part of the work also focuses on intercultural communication. Practical part evaluates the communication channels from the perspective of employees and their view to intercultural working environment. The aim of a survey will to determine how employees appraise channels and if they miss some of the information or the extent to meet their expectations. The work will also submit recommendations for management of the company to strengthen the strong points and eliminate weak points in internal communication in an organization.
Klíčová slova
interní komunikace, komunikační nástroje, interkulturní komunikace, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, communication channels, intercultural communication, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití interní komunikace ve firemním prostředí, definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav interní komunikace ve zvolené firmě, proveďte marketingový výzkum u interních zaměstnanců, popište metodiku výzkumu.
3. Ze zjištěných dat a výstupů marketingového výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení vedoucí k zefektivnění interní komunikace ve zvolené firmě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití interní komunikace ve firemním prostředí, definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav interní komunikace ve zvolené firmě, proveďte marketingový výzkum u interních zaměstnanců, popište metodiku výzkumu.
3. Ze zjištěných dat a výstupů marketingového výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení vedoucí k zefektivnění interní komunikace ve zvolené firmě.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, I., Firemní kultura, Brno: Computer Press, 2003, 296 s., ISBN 80-7226-763-9.
PRŮCHA, J., Interkulturní komunikace, Praha: Grada Publishing, 2010, 200 s., ISBN 978-80-247-3069-1.
ADAIR, J., Efektivní komunikace,Praha: Alfa Publishing, 2004, 176 s., ISBN 80-86851-10-9.
FORET, M., Marketingová komunikace, Brno: Computer Press, 2003, 275 s., ISBN 80-7226-811-2.
Barták, J., Skryté bohatství firmy, Praha: Alfa Publishing, 2006, 184 s., ISBN 80-86851-17-6.
CEJPEK, J., Informace, komunikace a myšlení, Praha: Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998, 179 s., ISBN 80-7184-767-4.
BĚLOHLÁVEK, F., Jak vést a motivovat lidi, 5. vydání, Brno: Computer Press, 2008, 113 s., ISBN 978-80-251-2235-8.
HOLÁ, J., Interní komunikace ve firmě, Brno: Computer Press, 2006, 170 s., ISBN 80-251-1250-0.
HORÁKOVÁ I., STEJSKALOVÁ D., ŠKAPOVÁ H., Strategie firemní komunikace, Praha: Management Press, 2000, 233 s., ISBN 80-85943-99-9.
FORET M., STÁVKOVÁ, J., Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky, Praha: Grada Publishing, 2003, 159 s., ISBN 80-247-0385-8.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., Marketing, dotisk 2006, Praha: Grada Publishing 2006, 856 s., ISBN 80-247-0513-3.
VYSEKALOVÁ, J., Image a firemní identita, Praha: Grada Publishing, 2009, 190 s., ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, I., Firemní kultura, Brno: Computer Press, 2003, 296 s., ISBN 80-7226-763-9.
PRŮCHA, J., Interkulturní komunikace, Praha: Grada Publishing, 2010, 200 s., ISBN 978-80-247-3069-1.
ADAIR, J., Efektivní komunikace,Praha: Alfa Publishing, 2004, 176 s., ISBN 80-86851-10-9.
FORET, M., Marketingová komunikace, Brno: Computer Press, 2003, 275 s., ISBN 80-7226-811-2.
Barták, J., Skryté bohatství firmy, Praha: Alfa Publishing, 2006, 184 s., ISBN 80-86851-17-6.
CEJPEK, J., Informace, komunikace a myšlení, Praha: Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998, 179 s., ISBN 80-7184-767-4.
BĚLOHLÁVEK, F., Jak vést a motivovat lidi, 5. vydání, Brno: Computer Press, 2008, 113 s., ISBN 978-80-251-2235-8.
HOLÁ, J., Interní komunikace ve firmě, Brno: Computer Press, 2006, 170 s., ISBN 80-251-1250-0.
HORÁKOVÁ I., STEJSKALOVÁ D., ŠKAPOVÁ H., Strategie firemní komunikace, Praha: Management Press, 2000, 233 s., ISBN 80-85943-99-9.
FORET M., STÁVKOVÁ, J., Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky, Praha: Grada Publishing, 2003, 159 s., ISBN 80-247-0385-8.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., Marketing, dotisk 2006, Praha: Grada Publishing 2006, 856 s., ISBN 80-247-0513-3.
VYSEKALOVÁ, J., Image a firemní identita, Praha: Grada Publishing, 2009, 190 s., ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak byste s využitím teoretické části Vaší práce popsala bariéry komunikace ve
zkoumané firmě z hlediska PR a marketingu?
2. Jaké konkrétní motivační prvky v interní komunikaci byste doporučila využívat
manažerům velkých firem?
3. Jaký rozsah interní komunikace z hlediska časových nároků na zaměstnance byste ve
zkoumané firmě považovala za ideální?
4.Popište při obhajobě, prosím, podrobněji metodiku výzkumu provedeného u zaměstnanců
firmy. Kolik hloubkových rozhovorů bylo uskutečněno, lze doložit např. přepis rozhovorů?
Výsledky z dotazníkového šetření jsou vyvozeny z počtu 1800 respondentů?