Cílem této bakalářské práce je představit čtenářům nejpopulárnější sociální sítě a jejich přínos především pro firmy, jež na ně umisťují své prezentace. Sociální sítě jsou v současné době nejvíce a nejrychleji rozvíjejícím se odvětvím sociálního mar-ketingu. Proto je vhodné sledovat, jak přešly z počáteční fáze uvádění na trh, kdy byly převážně zaměřeny na soukromé účty uživatelů, k možnosti propagace i firem-ních účtů.
V praktické části se práce zaměřuje na vnímání firem a jejich prezentací z pohledu uživatelů těchto sítí. Formou kvantitativního průzkumu zjišťuje, co uživatele sociál-ních sítí na prezentacích zajímá a co naopak odrazuje.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is to introduce the most popular social networks and their benefits mainly to the companies presenting themselves at those networks. So-cial networks are presently the most and the fastest growing branch of social marke-ting, therefore they are advisable to follow their process of introduction to the mar-ket, from the point where they have been aimed mainly on private users´accounts to the possibility of advertising of companies´accounts.
The practical part of the thesis is aimed at apperceiving of those companies and their presentations from the point of view of the users of those networks. The quantitative research ascertains what the users find interesting about the companies´s presentati-ons and what, on the contrary, discourages them.
Klíčová slova
Sociální sítě, marketing sociálních sítí, Web 2.0, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, G+, sociální média, Social Graf
Klíčová slova v angličtině
Social network, Social Media Marketing, Web 2.0, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, G+, Social Media, Social Graph
Rozsah průvodní práce
74 s. (75 371 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je představit čtenářům nejpopulárnější sociální sítě a jejich přínos především pro firmy, jež na ně umisťují své prezentace. Sociální sítě jsou v současné době nejvíce a nejrychleji rozvíjejícím se odvětvím sociálního mar-ketingu. Proto je vhodné sledovat, jak přešly z počáteční fáze uvádění na trh, kdy byly převážně zaměřeny na soukromé účty uživatelů, k možnosti propagace i firem-ních účtů.
V praktické části se práce zaměřuje na vnímání firem a jejich prezentací z pohledu uživatelů těchto sítí. Formou kvantitativního průzkumu zjišťuje, co uživatele sociál-ních sítí na prezentacích zajímá a co naopak odrazuje.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is to introduce the most popular social networks and their benefits mainly to the companies presenting themselves at those networks. So-cial networks are presently the most and the fastest growing branch of social marke-ting, therefore they are advisable to follow their process of introduction to the mar-ket, from the point where they have been aimed mainly on private users´accounts to the possibility of advertising of companies´accounts.
The practical part of the thesis is aimed at apperceiving of those companies and their presentations from the point of view of the users of those networks. The quantitative research ascertains what the users find interesting about the companies´s presentati-ons and what, on the contrary, discourages them.
Klíčová slova
Sociální sítě, marketing sociálních sítí, Web 2.0, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, G+, sociální média, Social Graf
Klíčová slova v angličtině
Social network, Social Media Marketing, Web 2.0, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, G+, Social Media, Social Graph
Zásady pro vypracování
1. Zpracuje rešerši odborné literatury a dalších zdrojů týkajících se oblasti marketingových komunikací, nových trendů v této oblasti a marketingu sociálních sítí.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Porovnejte situaci prezentace firem na sociálních sítích v ČR a v ostatních zemích světa
4. Proveďte kvantitativní dotazníkové šetření o vzorku minimálně 300 respondentů za účelem získání informací o znalosti marketingových prezentací firem na sociálních sítích.
5. Zpracujte výsledky výzkumného šetření, vyvoďte závěry a možná doporučení.
6. Zhodnoťte osobní a odborný přínos práce a zaujměte v závěru stanovisko k problematice marketingu na sociálních sítích.
Zásady pro vypracování
1. Zpracuje rešerši odborné literatury a dalších zdrojů týkajících se oblasti marketingových komunikací, nových trendů v této oblasti a marketingu sociálních sítí.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Porovnejte situaci prezentace firem na sociálních sítích v ČR a v ostatních zemích světa
4. Proveďte kvantitativní dotazníkové šetření o vzorku minimálně 300 respondentů za účelem získání informací o znalosti marketingových prezentací firem na sociálních sítích.
5. Zpracujte výsledky výzkumného šetření, vyvoďte závěry a možná doporučení.
6. Zhodnoťte osobní a odborný přínos práce a zaujměte v závěru stanovisko k problematice marketingu na sociálních sítích.
Seznam doporučené literatury
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-802-4517-421.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
VAYNERCHUK, Gary. Princip vděčnosti v byznysu. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2011, 216 s. ISBN 978-80-7413-167-7.
EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter & other social media. Indianapolis: Que, c2010, viii, 342 s. ISBN 978-0-7897-4284-1.
BRITO, Michael. Smart business, social business: a playbook for social media in your organization. Indianapolis, Ind.: Que, c2012, xxii, 248 s. ISBN 978-0-7897-4799-0.
Seznam doporučené literatury
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-802-4517-421.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
VAYNERCHUK, Gary. Princip vděčnosti v byznysu. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2011, 216 s. ISBN 978-80-7413-167-7.
EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter & other social media. Indianapolis: Que, c2010, viii, 342 s. ISBN 978-0-7897-4284-1.
BRITO, Michael. Smart business, social business: a playbook for social media in your organization. Indianapolis, Ind.: Que, c2012, xxii, 248 s. ISBN 978-0-7897-4799-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Myslíte si, že obliba sociálních sítí bude nadále stoupat, nebo je nahradí jiná forma
komunikace? Pokud ano, můžete prosím uvést jaká?
2. Sociální sítě se v posledních letech staly natolik významnou a masivně využívanou
komunikační platformou, že mohou mnohdy tvořit přímo jádro marketingového mixu. Čas
strávený uživateli internetu při využívání sociálních sítí již před časem předstihl i v minulosti
nedostižný e-mail. Mohl byste prosím zkusit odpovědět, zda by sociální sítě mohly být
jedinou taktikou marketingového mixu při kampani a případně uvést konkrétní
produkt/službu, kde by to bylo vhodné?
3. Jak hodnotíte etické aspekty monitoringu sociálních sítí?
Vedoucí práce
1. Probíhala v rámci PPC kampaně optimalizace? Příp. jak?
2. Jaký vztah mají Vámi popisované kampaně k dotazníkovému šetření a sázkové společnosti,
kterou uvádíte?