Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá problematikou historického vývoje obchodních značek a značkou jako pojem marketingové komunikace. Detailněji pak rozebírá corporate identity a zmiňuje také teorii marketingového výzkumu a problematiku ochranných známek. Vpraktické části pak analyzuje historický vývoj vaření piva v Českých Budějovicích se zaměřením na vznik a vývoj značky Budějovický Budvar. Dále navazuje analýzou CI a cílové skupiny značky. Vzávěru pak vyhodnocuje výzkum zaměřený na vnímání značky v České republice.
Anotace v angličtině
This project is in the theoretical part interested in the historical development of trademarks and brand as a concept of marketing communications. A detailed description analyses corporate identity and also mentions the theory of marketing research and the issue of trademarks. In the practical part analyses the historical development of brewing in the České Budejovice, focusing on the formation and evolution of Budweiser Budvar brand. Then follows an analysis of CI and target group of this brand. In conclusion, it evaluates research, targeted to brand perception in the Czech Republic.
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá problematikou historického vývoje obchodních značek a značkou jako pojem marketingové komunikace. Detailněji pak rozebírá corporate identity a zmiňuje také teorii marketingového výzkumu a problematiku ochranných známek. Vpraktické části pak analyzuje historický vývoj vaření piva v Českých Budějovicích se zaměřením na vznik a vývoj značky Budějovický Budvar. Dále navazuje analýzou CI a cílové skupiny značky. Vzávěru pak vyhodnocuje výzkum zaměřený na vnímání značky v České republice.
Anotace v angličtině
This project is in the theoretical part interested in the historical development of trademarks and brand as a concept of marketing communications. A detailed description analyses corporate identity and also mentions the theory of marketing research and the issue of trademarks. In the practical part analyses the historical development of brewing in the České Budejovice, focusing on the formation and evolution of Budweiser Budvar brand. Then follows an analysis of CI and target group of this brand. In conclusion, it evaluates research, targeted to brand perception in the Czech Republic.
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu. Shrňte poznatky o vývoji, budování a procesu tvorby značky. Dále corporate identity včetně firemní kultury a teorii ochranných známek.
2. Definujte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu historického vývoje vaření piva v Českých Budějovicích se zaměřením na vznik a vývoj značky Budějovický budvar. Navažte novodobou historií se zaměřením na CI a cílovou skupinu značky. Proveďte analýzu konkurence.
4. Realizujte a vyhodnoťte vlastní průzkumnou sondu formou dotazníku s počtem cca 100 respondentů u cílové skupiny se zaměřením na vnímaní značky Budějovický Budvar.
5. Zhodnoťte výstupy práce a vlastní přínos, zodpovězte výzkumné otázky, navrhněte případné opatření.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu. Shrňte poznatky o vývoji, budování a procesu tvorby značky. Dále corporate identity včetně firemní kultury a teorii ochranných známek.
2. Definujte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu historického vývoje vaření piva v Českých Budějovicích se zaměřením na vznik a vývoj značky Budějovický budvar. Navažte novodobou historií se zaměřením na CI a cílovou skupinu značky. Proveďte analýzu konkurence.
4. Realizujte a vyhodnoťte vlastní průzkumnou sondu formou dotazníku s počtem cca 100 respondentů u cílové skupiny se zaměřením na vnímaní značky Budějovický Budvar.
5. Zhodnoťte výstupy práce a vlastní přínos, zodpovězte výzkumné otázky, navrhněte případné opatření.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš.vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-802-4714-813.
VYSEKALOVÁ, Jitka., MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5 (VáZ.)
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-802-5120-071.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá, Praha: Argo, 2009, 253 s. Zip, sv. 14. ISBN 978-802-5120-071.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš.vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-802-4714-813.
VYSEKALOVÁ, Jitka., MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5 (VáZ.)
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-802-5120-071.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá, Praha: Argo, 2009, 253 s. Zip, sv. 14. ISBN 978-802-5120-071.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Co odhalil realizovaný pretest, který autor výzkumné sondy provedl?
2. Z výsledků výzkumné sondy vyplynulo, že 50 % respondentů označilo pivo jako kvalitní, ale jen 5 % si jej kupuje. Kde vidí autor problém?
3. Mohl by autor vysvětlit, proč analýza zjištěných dat je jen na 4 stránkách?
Otázky vedoucího práce:
1. Vysvětlete jasně graficky vztahy mezi corporate identity, firemním image a firemním designem.
2. Proč nebyly zpracovány a interpretovány všechny výstupy získané z dotazníkového šetření?
Student vysvětlil a odpověděl na položené otázky.