Bakalářská práce se zabývá zkoumáním preference značky v rámci nákupního rozhodování. V teoretické části sleduje historický vývoj značení zboží a věnuje se vymezení stěžejních pojmů, jako značka, produkt, budování značky, marketingový výzkum a nákupní roz-hodování.
Praktická část zkoumá nákupní preference zákazníků v segmentu obuvi, s akcentem na výběr značky a posuzuje vliv ceny produktu na tento výběr.
Anotace v angličtině
This thesis examines the preference of brands within the purchasing decision process. A theoretical part aims at historical development of goods branding and focuses on funda-mental term definitions such as a brand, a product, brand building, market research and a purchasing decision.
A practical part researches into customers' purchasing preference in a footwear segment with the emphasis on the brand selection and assesses the influence of a product price on this selection process.
Klíčová slova
značka, řízení značky, budování značky, marketingový výzkum, nákupní rozhodování
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním preference značky v rámci nákupního rozhodování. V teoretické části sleduje historický vývoj značení zboží a věnuje se vymezení stěžejních pojmů, jako značka, produkt, budování značky, marketingový výzkum a nákupní roz-hodování.
Praktická část zkoumá nákupní preference zákazníků v segmentu obuvi, s akcentem na výběr značky a posuzuje vliv ceny produktu na tento výběr.
Anotace v angličtině
This thesis examines the preference of brands within the purchasing decision process. A theoretical part aims at historical development of goods branding and focuses on funda-mental term definitions such as a brand, a product, brand building, market research and a purchasing decision.
A practical part researches into customers' purchasing preference in a footwear segment with the emphasis on the brand selection and assesses the influence of a product price on this selection process.
Klíčová slova
značka, řízení značky, budování značky, marketingový výzkum, nákupní rozhodování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce a výzkumné otázky.
2. Realizujte výzkumnou sondu vztahující se k cíli práce.
3. Vyhodnotte a interpretujte informace získané výzkumnou sondou.
4. Na základě výsledků výzkumné sondy, verifikujte výzkumné otázky.
5. Stanovte doporučení plynoucí ze získaných dat.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce a výzkumné otázky.
2. Realizujte výzkumnou sondu vztahující se k cíli práce.
3. Vyhodnotte a interpretujte informace získané výzkumnou sondou.
4. Na základě výsledků výzkumné sondy, verifikujte výzkumné otázky.
5. Stanovte doporučení plynoucí ze získaných dat.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, Gustav. Nákupní marketing. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996, 173 s. ISBN 80-856-2396-X.
LINDSTRÖM, Martin. Nákup?ologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování: velká kniha k tématu Consumer Behavior. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
HAWKINS, Del I., Roger J. BEST a Kenneth A. CONEY. Consumer behavior: implications for marketing strategy. 4th ed. Homewood: BPI Irwin, 1989, 796 s. ISBN 02-560-6331-1.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, Gustav. Nákupní marketing. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996, 173 s. ISBN 80-856-2396-X.
LINDSTRÖM, Martin. Nákup?ologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování: velká kniha k tématu Consumer Behavior. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
HAWKINS, Del I., Roger J. BEST a Kenneth A. CONEY. Consumer behavior: implications for marketing strategy. 4th ed. Homewood: BPI Irwin, 1989, 796 s. ISBN 02-560-6331-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaká byla návratnost dotazníků?
Z jakého důvodu dle vašeho názoru téměř polovina (49,7 %) respondentů neuvedla preferovanou značku obuvi?
Proč jste si v rámci šetření vybral právě trh s obuví?
Student odpověděl na položené otázky.