Práce je zaměřena na analýzu aktuální pozice léčiva na předem definovaném trhu. Jejím cílem je zmapovat postavení a vnímání léčiva cílovou skupinou lékařů ve srovnání s konkurencí. V praktické části je obsažena charakteristika prostředí konkrétní farmaceutické společnosti a jejího vybraného léčiva. Popsán je obsah marketingového mixu, který byl použit při zaváděcí kampani. Na základě marketingového průzkumu je provedeno vyhodnocení jeho skladby, definován positioning léčiva tak, jak je vytvořen u lékařů a v rámci vyhodnocení a závěru práce jsou doporučeny změny marketingové komunikace směrem k dané cílové skupině lékařů.
Annotation in English
My bachelor thesis is focused on the analysis of a pharmaceutical product?s position on a predefined market. The aim of the thesis is to map the position of a pharmaceutical product and its perception by the target group of physicians in comparison with a competitive product.
In the practical part of the thesis a characteristics is provided of the environment in a spe-cific pharmaceutical company, as well as of its selected product. The marketing mix used to launch this product is described. Based on marketing research, the structure of the marketing mix was evaluated and the positioning of the pharmaceutical product was defined.
The final part of the thesis recommends changes in the marketing communication aimed at the given target group of physicians.
Práce je zaměřena na analýzu aktuální pozice léčiva na předem definovaném trhu. Jejím cílem je zmapovat postavení a vnímání léčiva cílovou skupinou lékařů ve srovnání s konkurencí. V praktické části je obsažena charakteristika prostředí konkrétní farmaceutické společnosti a jejího vybraného léčiva. Popsán je obsah marketingového mixu, který byl použit při zaváděcí kampani. Na základě marketingového průzkumu je provedeno vyhodnocení jeho skladby, definován positioning léčiva tak, jak je vytvořen u lékařů a v rámci vyhodnocení a závěru práce jsou doporučeny změny marketingové komunikace směrem k dané cílové skupině lékařů.
Annotation in English
My bachelor thesis is focused on the analysis of a pharmaceutical product?s position on a predefined market. The aim of the thesis is to map the position of a pharmaceutical product and its perception by the target group of physicians in comparison with a competitive product.
In the practical part of the thesis a characteristics is provided of the environment in a spe-cific pharmaceutical company, as well as of its selected product. The marketing mix used to launch this product is described. Based on marketing research, the structure of the marketing mix was evaluated and the positioning of the pharmaceutical product was defined.
The final part of the thesis recommends changes in the marketing communication aimed at the given target group of physicians.
1. Charakterizujte specifika marketingu ve farmacii a možnosti analýzy marketingového mixu v oblasti positioningu produktu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte marketingový mix vybraného produktu.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte aktuální pozici produktu na trhu.
5. Formulujte závěry a doporučení.
Research Plan
1. Charakterizujte specifika marketingu ve farmacii a možnosti analýzy marketingového mixu v oblasti positioningu produktu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte marketingový mix vybraného produktu.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte aktuální pozici produktu na trhu.
5. Formulujte závěry a doporučení.
Recommended resources
FORET, Miroslav, 2003, Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, ISBN 80-7226-811-2.
KOTLER, Philip, 1998, Marketing management. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7226-888-0.
METYŠ, K., BALOG, P., 2006, Marketing ve farmacii. Vyd. 1. Praha: GradaPublishing, ISBN 80-247-0830-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Recommended resources
FORET, Miroslav, 2003, Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, ISBN 80-7226-811-2.
KOTLER, Philip, 1998, Marketing management. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7226-888-0.
METYŠ, K., BALOG, P., 2006, Marketing ve farmacii. Vyd. 1. Praha: GradaPublishing, ISBN 80-247-0830-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaké jsou náklady na lunch box respektive na propagační materiály v něm obsažené?
Co bylo dle vašeho názoru příčinou nesplnění plánu prodeje?
Ve SWOT analýze uvádíte jako příležitost ?trend používání bezpečných léčiv?. Můžete prosím uvést, kdy je lék bezpečný a kdy ne?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.