Bakalářská práce se zaměřuje na značku a preference spotřebitelů při nákupním rozhodování. V teoretické části je popsán vznik a historický vývoj značky od prvopočátků, až do období, kdy ji známe jako neodmyslitelnou součást výrobku, která často ovlivňuje chování spotřebitelů při nákupu. Práce předkládá různé pohledy na definování značky, vnímání hodnoty značky, vymezuje základy strategického řízení značky a zabývá se nákupním chováním spotřebitele při nákupu. Praktická část analyzuje výzkumnou sondu, jejímž cílem je zjistit nejčastější faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitelů při nákupu pánských společenských obleků. Práce má také za úkol zjistit, jaké preference spotřebitelé při nákupu mají, při jaké příležitosti společenský oblek nosí a zda mají svoji oblíbenou značku obleků.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis is focused on the brand and preference of consumers in purchasing decisions. There, in theoretical part of the thesis, is described rise and historical progression of brand from its beginning till times when we already know it like inherent part of a product that often influence manner of consumers in their purchases. The thesis submits different views on definition of the brand and perception of value of the brand. It defines basic strategy management of the brand and is absolutely focused on shopping behavior of consumers. The practical part analysis research of consumers of men's suites and the most common factors that influence their purchasing decisions. The thesis also has to find preferences of consumers while shopping, when consumers usually wear suits and if there is their favorite brand of suites.
Klíčová slova
Značka, hodnota značky, nákupní chování, strategické řízení značky
Klíčová slova v angličtině
brand, value of the brand, shopping behavior, strategic management of the brand
Rozsah průvodní práce
53 s. (76 412 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na značku a preference spotřebitelů při nákupním rozhodování. V teoretické části je popsán vznik a historický vývoj značky od prvopočátků, až do období, kdy ji známe jako neodmyslitelnou součást výrobku, která často ovlivňuje chování spotřebitelů při nákupu. Práce předkládá různé pohledy na definování značky, vnímání hodnoty značky, vymezuje základy strategického řízení značky a zabývá se nákupním chováním spotřebitele při nákupu. Praktická část analyzuje výzkumnou sondu, jejímž cílem je zjistit nejčastější faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitelů při nákupu pánských společenských obleků. Práce má také za úkol zjistit, jaké preference spotřebitelé při nákupu mají, při jaké příležitosti společenský oblek nosí a zda mají svoji oblíbenou značku obleků.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis is focused on the brand and preference of consumers in purchasing decisions. There, in theoretical part of the thesis, is described rise and historical progression of brand from its beginning till times when we already know it like inherent part of a product that often influence manner of consumers in their purchases. The thesis submits different views on definition of the brand and perception of value of the brand. It defines basic strategy management of the brand and is absolutely focused on shopping behavior of consumers. The practical part analysis research of consumers of men's suites and the most common factors that influence their purchasing decisions. The thesis also has to find preferences of consumers while shopping, when consumers usually wear suits and if there is their favorite brand of suites.
Klíčová slova
Značka, hodnota značky, nákupní chování, strategické řízení značky
Klíčová slova v angličtině
brand, value of the brand, shopping behavior, strategic management of the brand
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu vztahující se k tématu a zpracujte základní teoretická východiska.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte průzkumnou sondu.
4. Vyhodnoťte průzkumnou sondu a vyvoďte závěry pro analýzu.
5. Zhodnoťte osobní přínos práce, verifikujte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu vztahující se k tématu a zpracujte základní teoretická východiska.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte průzkumnou sondu.
4. Vyhodnoťte průzkumnou sondu a vyvoďte závěry pro analýzu.
5. Zhodnoťte osobní přínos práce, verifikujte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312 s. ISBN 80-722-6885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-80-251-2007-1.
LEVINE, Michael, A branded world: adventures in public relations and the creation of superbrands. Hoboken, N.J.: J. Wiley, c2003, xi, 260 p. ISBN 04-712-6366-4.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
HAIG, Matt. Království značky: [největší omyly a úspěchy všech dob]. 1. vyd. Překlad Martina Kusinová. Praha: Ekopress, 2006, 322 s. ISBN 80-869-2909-4.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312 s. ISBN 80-722-6885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-80-251-2007-1.
LEVINE, Michael, A branded world: adventures in public relations and the creation of superbrands. Hoboken, N.J.: J. Wiley, c2003, xi, 260 p. ISBN 04-712-6366-4.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
HAIG, Matt. Království značky: [největší omyly a úspěchy všech dob]. 1. vyd. Překlad Martina Kusinová. Praha: Ekopress, 2006, 322 s. ISBN 80-869-2909-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Spotřební chování představuje jednu z rovin lidského chování. Zahrnuje jak důvody, které vedou spotřebitele k užívání určitého zboží, tak i způsoby, kterými to provádějí, včetně vlivů, které tento proces provázejí. Nákup pánského obleku není záležitostí všední. Myslíte si, že existují marketingové taktiky, které by dokázaly zvednout prodej pánského oblečení? Mohl
byste prosím uvést?
2. Obecně lze říci, že mezi hlavní úkoly moderního managementu patří přeměnit přidanou hodnotu produktu ve značku, udržet diferenciační výhodu značky a rozvíjet u spotřebitelů ?brand thinking? (tedy ?značkové myšlení? místo častého ?produktového myšlení?). Může tento přístup ?značkového myšlení? fungovat u značky pánských obleků, které jste se v práci
věnoval (Bandi Vamos)? Proč ano/ne?
3. Můžete prosím uvést nějaký úspěšný příklad přístupu ?značka jako organizace??
Otázka vedoucího práce:
Analyzovaná značka Bandi Vamos je českou značkou? Kdo je jejím zakladatelem?
Student plně odpověděl na položené otázky.