Bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi mobilní platformy Apple iOS a konkurenčních mobilních platforem (Google Android, Windows Phone). Teoretická část stanovuje teoretickou základnu pro dané téma (marketingová strategie, marketingový mix a další). V praktické části se věnuji analýze marketingových strategií mobilních platforem a marketingovému průzkumu formou focus groups.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing strategies of Apple iOS mobile platform and its competitors (Google Android, Windows Phone). The theoretical part provides the theoretical basis for the subject (marketing strategy, marketing mix and more). The practical part is devoted to the marketing strategy analysis of selected mobile platforms and marketing research through focus groups.
Klíčová slova
Marketingová strategie, marketing, marketingový výzkum, mobilní platforma, Apple iOS, Google Android, Windows Phone
Klíčová slova v angličtině
Marketing strategy, marketing research, mobile plaftorm, Apple iOS, Google Android, Windows Phone
Rozsah průvodní práce
55 s. (74 840 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi mobilní platformy Apple iOS a konkurenčních mobilních platforem (Google Android, Windows Phone). Teoretická část stanovuje teoretickou základnu pro dané téma (marketingová strategie, marketingový mix a další). V praktické části se věnuji analýze marketingových strategií mobilních platforem a marketingovému průzkumu formou focus groups.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing strategies of Apple iOS mobile platform and its competitors (Google Android, Windows Phone). The theoretical part provides the theoretical basis for the subject (marketing strategy, marketing mix and more). The practical part is devoted to the marketing strategy analysis of selected mobile platforms and marketing research through focus groups.
Klíčová slova
Marketingová strategie, marketing, marketingový výzkum, mobilní platforma, Apple iOS, Google Android, Windows Phone
Klíčová slova v angličtině
Marketing strategy, marketing research, mobile plaftorm, Apple iOS, Google Android, Windows Phone
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodněte výběr tématu bakalářské práce, proveďte rešerši dostupných zdrojů a zpracujte téma v teoretické rovině.
2. Stanovte cíl práce, metodiku postupu a formulujte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte pojem mobilní platformy a charakterizujte mobilní platformu Apple iOS. Charakterizujte konkurenční mobilní platformy.
4. Proveďte analýzu marketingové strategie mobilní platformy Apple iOS a vybraných konkurenčních mobilních platforem a srovnejte je.
5. Proveďte kvalitativní výzkum formou Focus Group o vlivu marketingové strategie mobilních platforem na uživatele.
6. Zhodnoťte splnění cíle bakalářské práce. Zhodnoťte přínos práce.
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodněte výběr tématu bakalářské práce, proveďte rešerši dostupných zdrojů a zpracujte téma v teoretické rovině.
2. Stanovte cíl práce, metodiku postupu a formulujte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte pojem mobilní platformy a charakterizujte mobilní platformu Apple iOS. Charakterizujte konkurenční mobilní platformy.
4. Proveďte analýzu marketingové strategie mobilní platformy Apple iOS a vybraných konkurenčních mobilních platforem a srovnejte je.
5. Proveďte kvalitativní výzkum formou Focus Group o vlivu marketingové strategie mobilních platforem na uživatele.
6. Zhodnoťte splnění cíle bakalářské práce. Zhodnoťte přínos práce.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
STROSS, Randall E. Planeta Google: o troufalém plánu jedné firmy organizovat všechno, co známe. Brno: Computer Press, 2009, 296 s. ISBN 978-80-251-2412-3.
KAHNEY, Leander. Jak myslí Steve Jobs. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 280 s. ISBN 978-80-251-2361-4.
ISAACSON, Walter. Steve Jobs. 1. vyd. Praha: Práh, 2011, 678 s., [16] s. obr. příl. ISBN 978-80-7252-352-8.
YOUNG, Jeffrey. IKona Steve Jobs: znovuzrození Apple. 1. vyd. Bratislava: Eugenika, 2008. ISBN 978-80-8100-077-5.
HOOG, Andrew a Katie STRZEMPKA. IPhone and iOS Forensics. Waltham: Elsevier, 2011. ISBN 978-1-59749-569-9.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
STROSS, Randall E. Planeta Google: o troufalém plánu jedné firmy organizovat všechno, co známe. Brno: Computer Press, 2009, 296 s. ISBN 978-80-251-2412-3.
KAHNEY, Leander. Jak myslí Steve Jobs. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 280 s. ISBN 978-80-251-2361-4.
ISAACSON, Walter. Steve Jobs. 1. vyd. Praha: Práh, 2011, 678 s., [16] s. obr. příl. ISBN 978-80-7252-352-8.
YOUNG, Jeffrey. IKona Steve Jobs: znovuzrození Apple. 1. vyd. Bratislava: Eugenika, 2008. ISBN 978-80-8100-077-5.
HOOG, Andrew a Katie STRZEMPKA. IPhone and iOS Forensics. Waltham: Elsevier, 2011. ISBN 978-1-59749-569-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM.
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Pokud je iTunes překážkou pro uživatele (viz odpovědi z focus group), myslíte si, že
důvodem proč i tak zákazníci zůstávají u Apple, je věrnost a příběh značky? Nebo čím
si to vysvětlujete?
2. V čem tkví podle autora loajalita zákazníků značky Apple?
3. Který z analyzovaných mobilních operačních systémů je dle autora
nejpropracovanější?