Bakalářská práce se zabývá mobilními aplikacemi v rámci marketingové komunikace vy-sokých škol. Jejím hlavním cílem je zjistit, do jaké míry by měl být student Ústavu marke-tingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně schopný vytvořit mobilní aplikaci této instituce se znalostmi ze školních předmětů, rešerše odborných zdrojů a pochopení očekávání a potřeb stakeholders. V teoretické části práce je charakterizován vývoj definice mobilní aplikace, vymezen pojem mobilní aplikace a uvedeny kritické faktory vývoje aplikace jako produktu. Výrazný prostor je věnován také ukotvení aplikace v marketingové komunikaci vysokých škol. Praktická část se věnuje analýze chování a potřeb stakeholders, jejíž výsledky autor vyvádí v zadávací dokumentaci mobilní aplikace i reálný software. Těmto výstupům následuje posouzení briefu odbornými subjekty a evaluace zhotovené aplikace studenty Ústavu marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with mobile applications in the marketing communications of universities. Its main objective is to determine exact extent of a student of Department of Marketing Communications, Faculty of Multimedia Communications, Tomas Bata Univer-sity in Zlin to create a mobile application of this institution by using the knowledge learned during subjects, research of expert resources and understanding of expectations and needs of stakeholders. In the theoretical part, development of mobile applications definition is characterized as well as specification of mobile application and critical factors of applica-tion as a product development. Significant interest is also devoted to the application role in the marketing communications of universities. Practical part is dedicated to the analysis of the behaviour and needs of stakeholders and its results are made into developmental speci-fications and existing mobile application. The outputs are followed by professional brief assessment and evaluation of the application by students of the Department.
Klíčová slova
mobilní aplikace, mobilní strategie, marketingové komunikace, vysoká škola, univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Ústav marketingových komunikací
Klíčová slova v angličtině
mobile application, mobile strategy, marketing communications, college, university, Tomas Bata University in Zlin, Department of marketing communications
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mobilními aplikacemi v rámci marketingové komunikace vy-sokých škol. Jejím hlavním cílem je zjistit, do jaké míry by měl být student Ústavu marke-tingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně schopný vytvořit mobilní aplikaci této instituce se znalostmi ze školních předmětů, rešerše odborných zdrojů a pochopení očekávání a potřeb stakeholders. V teoretické části práce je charakterizován vývoj definice mobilní aplikace, vymezen pojem mobilní aplikace a uvedeny kritické faktory vývoje aplikace jako produktu. Výrazný prostor je věnován také ukotvení aplikace v marketingové komunikaci vysokých škol. Praktická část se věnuje analýze chování a potřeb stakeholders, jejíž výsledky autor vyvádí v zadávací dokumentaci mobilní aplikace i reálný software. Těmto výstupům následuje posouzení briefu odbornými subjekty a evaluace zhotovené aplikace studenty Ústavu marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with mobile applications in the marketing communications of universities. Its main objective is to determine exact extent of a student of Department of Marketing Communications, Faculty of Multimedia Communications, Tomas Bata Univer-sity in Zlin to create a mobile application of this institution by using the knowledge learned during subjects, research of expert resources and understanding of expectations and needs of stakeholders. In the theoretical part, development of mobile applications definition is characterized as well as specification of mobile application and critical factors of applica-tion as a product development. Significant interest is also devoted to the application role in the marketing communications of universities. Practical part is dedicated to the analysis of the behaviour and needs of stakeholders and its results are made into developmental speci-fications and existing mobile application. The outputs are followed by professional brief assessment and evaluation of the application by students of the Department.
Klíčová slova
mobilní aplikace, mobilní strategie, marketingové komunikace, vysoká škola, univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Ústav marketingových komunikací
Klíčová slova v angličtině
mobile application, mobile strategy, marketing communications, college, university, Tomas Bata University in Zlin, Department of marketing communications
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních a elektronických zdrojů. Objasněte pojmy marketingové komunikace a mobilní aplikace v marketingové komunikaci vysokých škol.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii k bakalářské práci.
3. Proveďte analýzu komunikace Ústavu marketingových komunikací, potřeb i očekávání stakeholders od mobilní aplikace.
4. Proveďte kvantitativní dotazníkové šetření u cílové skupiny studentů ÚMK UTB.
5. Na základě rešerše zdrojů, poznatků z analýzy a šetření sestavte jednoduchou a odpovídající mobilní aplikaci pro ÚMK UTB.
6. Proveďte kvalitativní výzkum mezi studenty ÚMK UTB, kdy předmětem zkoumání bude zhotovená mobilní aplikace.
7. Zodpovězte položené výzkumné otázky a z vyzkoumaných dat vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních a elektronických zdrojů. Objasněte pojmy marketingové komunikace a mobilní aplikace v marketingové komunikaci vysokých škol.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii k bakalářské práci.
3. Proveďte analýzu komunikace Ústavu marketingových komunikací, potřeb i očekávání stakeholders od mobilní aplikace.
4. Proveďte kvantitativní dotazníkové šetření u cílové skupiny studentů ÚMK UTB.
5. Na základě rešerše zdrojů, poznatků z analýzy a šetření sestavte jednoduchou a odpovídající mobilní aplikaci pro ÚMK UTB.
6. Proveďte kvalitativní výzkum mezi studenty ÚMK UTB, kdy předmětem zkoumání bude zhotovená mobilní aplikace.
7. Zodpovězte položené výzkumné otázky a z vyzkoumaných dat vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Phlip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KRUM, Cindy. Mobile marketing: Finding your customers no matter where they are. Indianapolis: Que, 2010, 343 s. ISBN 07-897-3976-3.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
YARMOSH, Ken. App Savvy: Turning ideas into iPad and iPhone apps custo-mers really want. 1st ed. Beijing: O'Reilly, 2010. ISBN 978-144-9389-765.
SOUKALOVÁ, Radomila. Poslání a úlohy marketingové komunikace v řízení vysokých škol: Mission and task of marketing communications in university ma-nagement : teze habilitační práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 48 s. ISBN 978-80-7454-019-6.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Phlip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KRUM, Cindy. Mobile marketing: Finding your customers no matter where they are. Indianapolis: Que, 2010, 343 s. ISBN 07-897-3976-3.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
YARMOSH, Ken. App Savvy: Turning ideas into iPad and iPhone apps custo-mers really want. 1st ed. Beijing: O'Reilly, 2010. ISBN 978-144-9389-765.
SOUKALOVÁ, Radomila. Poslání a úlohy marketingové komunikace v řízení vysokých škol: Mission and task of marketing communications in university ma-nagement : teze habilitační práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 48 s. ISBN 978-80-7454-019-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Čím si autor práce vysvětluje, že dle výzkumné sondy není zájem o mobilní aplikaci
ÚMK u absolventů? Nemůže to být zaměřením aplikace?
2. Není překážkou malé frekvence výskytu mobilních aplikací u VŠ cena?
3. Nebyl by v případě VŠ dostačující mobilní web namísto mobilní aplikace? V čem jsou
hlavní omezení?