Situace v českém vzdělávacím systému je dlouhodobě neudržitelná. Za poslední desetiletí se musí stále více univerzit potýkat s klesajícím zájmem o své studijní programy ze stran uchazečů. Samotná podstata problému spočívá v krátkozraké vzdělávací politice, která nebrala v úvahu demografický vývoj a jeho implikace do budoucna. Výsledkem je stav, kdy zde jednoduše není dostatek studentů k obsazení všech otevíraných míst.
Bakalářská práce je výsledkem autorovy snahy efektivně reagovat na tento problém a přijít se základním vhledem do problému pro zainteresované strany a jeho možným částečným řešením z oblasti marketingových komunikací. Praktická část práce se zaměřuje na komu-nikační aktivity v projektu PolymeryFT, jehož hlavním cílem je zkvalitňovat a zlepšovat studijní programy polymerních oborů na Univerzitě Tomáše Bati. Na této případové studii se totiž ukazuje, že je možné efektivně snížit rapidní pokles zájmu potenciálních uchazečů o studium pomocí malých, ale uvážlivých investic do integrované komunikace
Anotace v angličtině
The situation in the Czech educational system is no longer sustainable. For the last decade more and more universities have to face an increasing lack of interest in their study pro-grams. The very essence of this problem lies in a shortsighted education policy which does not consider demographics and its related aspects in near future. The result is simple ? there are not enough students to occupy all the university chairs.
This bachelor thesis is a result of author's efforts to respond to this problem and to come up with a basic understanding for stakeholders and a possible partial solution from the area of marketing communication. The practical part itself focuses on communication activities in PolymeryFT project, whose main goal is to improve the study program of polymer materials at TBU. This case study shows that it is possible to slow down the rapid decline in interest of candidates by using small but deliberate investments in integrated communication.
Situace v českém vzdělávacím systému je dlouhodobě neudržitelná. Za poslední desetiletí se musí stále více univerzit potýkat s klesajícím zájmem o své studijní programy ze stran uchazečů. Samotná podstata problému spočívá v krátkozraké vzdělávací politice, která nebrala v úvahu demografický vývoj a jeho implikace do budoucna. Výsledkem je stav, kdy zde jednoduše není dostatek studentů k obsazení všech otevíraných míst.
Bakalářská práce je výsledkem autorovy snahy efektivně reagovat na tento problém a přijít se základním vhledem do problému pro zainteresované strany a jeho možným částečným řešením z oblasti marketingových komunikací. Praktická část práce se zaměřuje na komu-nikační aktivity v projektu PolymeryFT, jehož hlavním cílem je zkvalitňovat a zlepšovat studijní programy polymerních oborů na Univerzitě Tomáše Bati. Na této případové studii se totiž ukazuje, že je možné efektivně snížit rapidní pokles zájmu potenciálních uchazečů o studium pomocí malých, ale uvážlivých investic do integrované komunikace
Anotace v angličtině
The situation in the Czech educational system is no longer sustainable. For the last decade more and more universities have to face an increasing lack of interest in their study pro-grams. The very essence of this problem lies in a shortsighted education policy which does not consider demographics and its related aspects in near future. The result is simple ? there are not enough students to occupy all the university chairs.
This bachelor thesis is a result of author's efforts to respond to this problem and to come up with a basic understanding for stakeholders and a possible partial solution from the area of marketing communication. The practical part itself focuses on communication activities in PolymeryFT project, whose main goal is to improve the study program of polymer materials at TBU. This case study shows that it is possible to slow down the rapid decline in interest of candidates by using small but deliberate investments in integrated communication.
1. Vypracujte rešerši literatury na téma marketing škol, nové trendy v marketingu, nízkorozpočtový marketing a efektivita marketingové komunikace.
2. Charakterizujte situaci českého vysokého školství v kontextu marketingu.
3. Zpracujte teoretická východiska práce z hlediska nových trendů v marketingu, nízkorozpočtového marketingu, efektivity marketingové komunikace a jejich aplikace pro možnosti akademické půdy.
4. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii k analytické části práce.
5. Proveďte analýzu zvolené nízkorozpočtové kampaně a zhodnoťte efektivitu jednotlivých nástrojů.
6. Zhodnoťte naplnění cílů a ověření výzkumných otázek práce.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury na téma marketing škol, nové trendy v marketingu, nízkorozpočtový marketing a efektivita marketingové komunikace.
2. Charakterizujte situaci českého vysokého školství v kontextu marketingu.
3. Zpracujte teoretická východiska práce z hlediska nových trendů v marketingu, nízkorozpočtového marketingu, efektivity marketingové komunikace a jejich aplikace pro možnosti akademické půdy.
4. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii k analytické části práce.
5. Proveďte analýzu zvolené nízkorozpočtové kampaně a zhodnoťte efektivitu jednotlivých nástrojů.
6. Zhodnoťte naplnění cílů a ověření výzkumných otázek práce.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: [nejúčinnější a finančně nenáročný marketing!]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. 326 s. ISBN: 978-80-251-3546-4.
WERTIME, Kent; FENWICK, Ian. DigiMarketing: [the essential guide to new media and digital marketing]. Vyd. 1. Hoboken: Wiley, 2008. 350 s. ISBN: 13-978-0470-8223-19.
LEDESMA, David Michael. Digital Marketing Madness: [social media marketing strategy at super low cost]. Vyd. 1. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012. 92 s. ISBN: 13-978-14793-0976-4.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Vyd. 1. Brno: ZONER software, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
BIRCH, Chris. Re-thinking the marketing mix for universities: [new challenges, new opportunities and new threats]. Vyd. 1. London: VISTAS, 2011. 19 s. ISSN: 2047-7449.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: [nejúčinnější a finančně nenáročný marketing!]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. 326 s. ISBN: 978-80-251-3546-4.
WERTIME, Kent; FENWICK, Ian. DigiMarketing: [the essential guide to new media and digital marketing]. Vyd. 1. Hoboken: Wiley, 2008. 350 s. ISBN: 13-978-0470-8223-19.
LEDESMA, David Michael. Digital Marketing Madness: [social media marketing strategy at super low cost]. Vyd. 1. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012. 92 s. ISBN: 13-978-14793-0976-4.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Vyd. 1. Brno: ZONER software, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
BIRCH, Chris. Re-thinking the marketing mix for universities: [new challenges, new opportunities and new threats]. Vyd. 1. London: VISTAS, 2011. 19 s. ISSN: 2047-7449.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Umístění startovacího videa celé kampaně Go stop Monkey bylo autorem hodnoceno
jako špatné. Co tedy mělo být jinak?
2. Myslí si autor, že by VŠ měly zavést školné? Pokud ano, jak tuto skutečnost pozitivně
komunikovat?
3. Jaká by byla doporučení autora pro budování dobrého vnitřního klimatu na VŠ
obecně?
4. V porovnání s ostatními VŠ podobného zaměření, lze vybrat konkurenta, který dle Vašeho
názoru vyniká svojí komunikací v pozitivním slova smyslu?