Hlavním cílem bakalářské práce je popis a hodnocení marketingového a komunikačního mixu Městského kulturního zařízení Hankův dům. Práce se zabývá aspekty marketingu kultury, ale také stručnou charakteristikou města Dvůr Králové nad Labem v historickém a kulturním kontextu, pro správné vypracování marketingového prostředí a stanovení hypotéz pro kvalitativní výzkum. Závěr práce obsahuje shrnutí dosažených poznatků z výzkumu a návrhy doporučení na zlepšení marketingového konceptu a zefektivnění marketingové komunikace MKZ Hankův dům.
Anotace v angličtině
The main target of the Bachelor Thesis is a description and evaluation of the marketing and communication mix of Městské kulturní zařízení Hankův dům. Thesis deals with cultural marketing aspects, but also with a brief characteristic of Dvůr Králové nad Labem in a historical and cultural kontext, for the correct marketing environment devise and assessment of the hypotheses to make a qualitative research. The end of Thesis contains a summary of achieved knowledge in the research and proposal of recommendations to improve marketing composition and make effective marketing communications of MKZ Hankův dům.
Klíčová slova
marketing, kultura, marketing kultury, propagace, kulturní instituce, marketingové komunikace, marketingový mix, komunikační mix, divadlo, kino, publikum, konkurence, marketingové prostředí, kulturní politika, Dvůr Králové nad Labem, Hankův dům
Klíčová slova v angličtině
marketing, culture, marketing of culture, promotion, cultural institution, marketing communications, marketing mix, communication mix, theatre, cinema, audience, competition, marketing environment, cultural policy, Dvůr Králové nad Labem, Hankův dům
Rozsah průvodní práce
58 s. +15 s. (90 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je popis a hodnocení marketingového a komunikačního mixu Městského kulturního zařízení Hankův dům. Práce se zabývá aspekty marketingu kultury, ale také stručnou charakteristikou města Dvůr Králové nad Labem v historickém a kulturním kontextu, pro správné vypracování marketingového prostředí a stanovení hypotéz pro kvalitativní výzkum. Závěr práce obsahuje shrnutí dosažených poznatků z výzkumu a návrhy doporučení na zlepšení marketingového konceptu a zefektivnění marketingové komunikace MKZ Hankův dům.
Anotace v angličtině
The main target of the Bachelor Thesis is a description and evaluation of the marketing and communication mix of Městské kulturní zařízení Hankův dům. Thesis deals with cultural marketing aspects, but also with a brief characteristic of Dvůr Králové nad Labem in a historical and cultural kontext, for the correct marketing environment devise and assessment of the hypotheses to make a qualitative research. The end of Thesis contains a summary of achieved knowledge in the research and proposal of recommendations to improve marketing composition and make effective marketing communications of MKZ Hankův dům.
Klíčová slova
marketing, kultura, marketing kultury, propagace, kulturní instituce, marketingové komunikace, marketingový mix, komunikační mix, divadlo, kino, publikum, konkurence, marketingové prostředí, kulturní politika, Dvůr Králové nad Labem, Hankův dům
Klíčová slova v angličtině
marketing, culture, marketing of culture, promotion, cultural institution, marketing communications, marketing mix, communication mix, theatre, cinema, audience, competition, marketing environment, cultural policy, Dvůr Králové nad Labem, Hankův dům
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady v oblasti marketingu kultury. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte hypotézy a cíle práce.
2. Stručně charakterizujte Městské kulturní zařízení Hankův dům.
3. Analyzujte současný stav marketingového mixu Městského kulturního zařízení Hankův dům ve Dvoře Králové nad Labem.
4. Popište v současnosti využívané propagační prostředky Hankova domu.
5. Proveďte marketingový výzkum formou hloubkových rozhovorů a zjistěte preference, spokojenost a informovanost cílové skupiny.
6. Na základě výsledků výzkumu navrhněte případné změny, zlepšení v oblasti marketingu a propagačních prostředků.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady v oblasti marketingu kultury. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte hypotézy a cíle práce.
2. Stručně charakterizujte Městské kulturní zařízení Hankův dům.
3. Analyzujte současný stav marketingového mixu Městského kulturního zařízení Hankův dům ve Dvoře Králové nad Labem.
4. Popište v současnosti využívané propagační prostředky Hankova domu.
5. Proveďte marketingový výzkum formou hloubkových rozhovorů a zjistěte preference, spokojenost a informovanost cílové skupiny.
6. Na základě výsledků výzkumu navrhněte případné změny, zlepšení v oblasti marketingu a propagačních prostředků.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
TAJTÁKOVÁ, Mária, a kol. Marketing kultúry ? vybrané problémy. 1. Vyd. Bratislava: Ekonóm, 2006, 186s. ISBN 80-225-2176-0.
BAČUVČÍK, Radim. Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 152 s. ISBN 978-80-87500-20-0.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
TAJTÁKOVÁ, Mária, a kol. Marketing kultúry ? vybrané problémy. 1. Vyd. Bratislava: Ekonóm, 2006, 186s. ISBN 80-225-2176-0.
BAČUVČÍK, Radim. Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 152 s. ISBN 978-80-87500-20-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Vedoucí a oponent přečetly posudky práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Oponent:
Co obnáší pojem - "slušným kulturním víceúčelovým zařízením"? Mohla byste charakterizovat na základě zobecnění? (Hypotéza 1 - str. 42)
Jednou z dalších hypotéz je, že "lidé chodí na plesy do HD kvůli nekuřáckému a kulturnímu prostředí". - Mají jinou možnost volby? Existuje zde nějaká odpovídající konkurence?
Co je hlavním důvodem, že přestože se aktivity rozvíjejí, lidé mají pocit, že propagace je neměnná?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela.