Tato bakalářská práce se do velké míry věnuje návratnosti investice marketingových kam-paní, přičemž největší pozornost je zde věnována analytickým nástrojům k vyhodnocování návratnosti investice, metrikám a v neposlední řade zde autor zkoumá, jaké marketingové strategie a do jaké míry souvisí s návratností investice.
Praktická část této práce je věnována strategiím marketingových kampaní a jejich podrob-nou analýzou jak kvalitativní tak kvantitativní, přičemž výstupem této části je srovnání kampaní z hlediska návratnosti investice a vyvození závěrů z kvalitativní analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor theses is mainly focusing on return of investment of marketing campaigns. Most of the attention is dedicated to analytical tools used for meassureing return of invest-ment and to specific metrics. Last but not least, author is trying to find out how marketing strategies might effect return of investment in the marketing campaign.
Practical part of this theses revolves around 5 different marketing campaigns and theirs thorough quantitative and qualitative analysis. The outcome of the quantitative analysis is a comparison of the return of investment those campaigns.
Klíčová slova
návratnost investice, výnosnost investice, marketingová analýza, Google Analytics, Google Adwords, PPC
Klíčová slova v angličtině
return of investment, net profit of investment, marketing analysis, Google Analytics, Google Adwords, PPC
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se do velké míry věnuje návratnosti investice marketingových kam-paní, přičemž největší pozornost je zde věnována analytickým nástrojům k vyhodnocování návratnosti investice, metrikám a v neposlední řade zde autor zkoumá, jaké marketingové strategie a do jaké míry souvisí s návratností investice.
Praktická část této práce je věnována strategiím marketingových kampaní a jejich podrob-nou analýzou jak kvalitativní tak kvantitativní, přičemž výstupem této části je srovnání kampaní z hlediska návratnosti investice a vyvození závěrů z kvalitativní analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor theses is mainly focusing on return of investment of marketing campaigns. Most of the attention is dedicated to analytical tools used for meassureing return of invest-ment and to specific metrics. Last but not least, author is trying to find out how marketing strategies might effect return of investment in the marketing campaign.
Practical part of this theses revolves around 5 different marketing campaigns and theirs thorough quantitative and qualitative analysis. The outcome of the quantitative analysis is a comparison of the return of investment those campaigns.
Klíčová slova
návratnost investice, výnosnost investice, marketingová analýza, Google Analytics, Google Adwords, PPC
Klíčová slova v angličtině
return of investment, net profit of investment, marketing analysis, Google Analytics, Google Adwords, PPC
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte pojem nízkorozpočtový marketing a jeho jednotlivé formy pomocí rešerše odborné literatury.
2. Formulujte kritéria, na základě kterých budete vyhodnocovat návratnost investic.
3. Proveďte analýzu vybraných nízkorozpočtových komunikačních kampaní a zhodnoťte jejich efektivitu dle návratnosti investic.
4. Zodpovězte položené výzkumné otázky a z vyzkoumaných dat vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte pojem nízkorozpočtový marketing a jeho jednotlivé formy pomocí rešerše odborné literatury.
2. Formulujte kritéria, na základě kterých budete vyhodnocovat návratnost investic.
3. Proveďte analýzu vybraných nízkorozpočtových komunikačních kampaní a zhodnoťte jejich efektivitu dle návratnosti investic.
4. Zodpovězte položené výzkumné otázky a z vyzkoumaných dat vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing. Rev. and Updated. New York: Gildan Media, 2009. ISBN 978-159-6592-902.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: [nejúčinnější a finančně ne-náročný marketing!]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 326 s. ISBN 978-80-251-2472-7.
CHAPMAN, By Ann Handley. Content rules how to create killer blogs, podcasts, videos, ebooks, webinars (and more) that engage customers and ignite your business [online]. Hoboken, N.J: Wiley, 2010 [cit. 2013-01-06]. ISBN 978-047-0948-699.
HALVORSON, Kristina a Melissa RACH. Content strategy for the Web. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, c2012, xviii, 197 p. ISBN 03-218-0830-4.
KAUSHIK, Avinash. Web analytics 2.0: the art of online accountability. Indianapolis, IN: Wiley, c2010, xxv, 475 p. ISBN 04-705-2939-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 14th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2012, xxiv, 613, [97] p. ISBN 01-321-6712-3.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing. Rev. and Updated. New York: Gildan Media, 2009. ISBN 978-159-6592-902.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: [nejúčinnější a finančně ne-náročný marketing!]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 326 s. ISBN 978-80-251-2472-7.
CHAPMAN, By Ann Handley. Content rules how to create killer blogs, podcasts, videos, ebooks, webinars (and more) that engage customers and ignite your business [online]. Hoboken, N.J: Wiley, 2010 [cit. 2013-01-06]. ISBN 978-047-0948-699.
HALVORSON, Kristina a Melissa RACH. Content strategy for the Web. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, c2012, xviii, 197 p. ISBN 03-218-0830-4.
KAUSHIK, Avinash. Web analytics 2.0: the art of online accountability. Indianapolis, IN: Wiley, c2010, xxv, 475 p. ISBN 04-705-2939-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 14th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2012, xxiv, 613, [97] p. ISBN 01-321-6712-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Uměl byste vysvětlit rozdíl mezi ?operativní efektivností? a ?strategií?? Nejlépe prosím na
konkrétním případu.
2. Zhruba v polovině 80. let se v marketingové literatuře objevuje koncept tzv. guerilla
marketingu. Zatímco na akademické půdě se tomuto novému nízkonákladovému přístupu
v marketingové komunikaci nedostalo velké pozornosti, v praxi tomu bylo přesně naopak.
Nový směr získal celou řadu příznivců, a to zejména v řadách podnikatelů, malých podniků a
neziskových organizacích. Zajímavé však je, že v posledních letech roste počet případů, kdy
nízkonákladové propagační kampaně začlenily do svého komunikačního mixu i některé velké
společnosti v ČR i ve světě (např. Pepsi Max ? virální marketing, T-mobile atd.). Mohl byste
zkusit odpovědět, co k tomuto kroku, dle Vás, velké společnosti vede a zda je pro ně tato
marketingová taktika vhodná?
3. Charakteristiky nízkonákladové propagace, obzvláště asertivita a překvapivost stejně jako
postupy charakteristické pro některé nízkonákladové techniky mohou vést k odchylkám od
morálního jednání v oblastech ? korektnosti soutěže, korektnosti komunikace, společenské
odpovědnosti (viz. Etický kodex reklamy publikovaný Radou pro reklamu). Co by se dle
etického kodexu v nízkorozpočtových kampaních objevit nemělo?