Táto bakalárska práca sa v teoretickej časti zaoberá komunikáciou, psychológiou médií, motiváciou a zdravým životným štýlom z pohľadu odbornej literatúry. V praktickej časti sa nachádza pohľad na najvýznamnejšie mediálne kanály a príklady komunikácie zdravia a zdravého životného štýlu na Slovensku. Ďalej sa tu nachádza výskum zaoberajúci sa vnímaním komunikácie zdravého životného štýlu z pohľadu občanov Slovenskej republiky. V závere sa nachádza vyhodnotenie dostatku alebo nedostatku komunikácie zdravia prostredníctvom mediálnych, ale aj iných komunikačných kanálov a návrhy na zlepšenie.
Anotace v angličtině
In the teoretical part thesis deals with communication, media psychology, motivation and healthy lifestyle from the perspective of scientific literature. In the practical part is located the view at the most importnan media chanels and examples of communication of health and healthy lifestyle in Slovakia. In the practical part is also located a research dealing with a perception of the healthy lifestyle communication from the perspective of citizens of Slovak republic. The end of the thesis is dealing with evalution of health communication sufficiency or deficiency in the media and as well as other chanels of communication and the suggestion for an improvement.
Health, healthy lifestyle, communication mix, media psychology, communication chanel
Rozsah průvodní práce
70 s (95 795 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca sa v teoretickej časti zaoberá komunikáciou, psychológiou médií, motiváciou a zdravým životným štýlom z pohľadu odbornej literatúry. V praktickej časti sa nachádza pohľad na najvýznamnejšie mediálne kanály a príklady komunikácie zdravia a zdravého životného štýlu na Slovensku. Ďalej sa tu nachádza výskum zaoberajúci sa vnímaním komunikácie zdravého životného štýlu z pohľadu občanov Slovenskej republiky. V závere sa nachádza vyhodnotenie dostatku alebo nedostatku komunikácie zdravia prostredníctvom mediálnych, ale aj iných komunikačných kanálov a návrhy na zlepšenie.
Anotace v angličtině
In the teoretical part thesis deals with communication, media psychology, motivation and healthy lifestyle from the perspective of scientific literature. In the practical part is located the view at the most importnan media chanels and examples of communication of health and healthy lifestyle in Slovakia. In the practical part is also located a research dealing with a perception of the healthy lifestyle communication from the perspective of citizens of Slovak republic. The end of the thesis is dealing with evalution of health communication sufficiency or deficiency in the media and as well as other chanels of communication and the suggestion for an improvement.
Health, healthy lifestyle, communication mix, media psychology, communication chanel
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretická východiska témat vztahujících se k marketingové komunikaci ve spojení se zdravým životním stylem, psychologií médií a motivace a vlivu médií na životní styl lidí.
2. Charakterizujte a analyzujte komunikaci zdravého životního stylu ve vybraných médiích (a jiných komunikačních kanálech).
3. Načrtněte důvody potřeby komunikace zdravého životního stylu směrem ke zdra-votnímu stavu populace Slovenské republiky.
4. Realizujte průzkumnou sondu metodou hloubkových rozhovorů u CS (kteří změnili životní styl), analyzujte a zhodnoťte důvody změny, vliv médií a kvalitu jejch ko-munikace zdravého životního stylu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretická východiska témat vztahujících se k marketingové komunikaci ve spojení se zdravým životním stylem, psychologií médií a motivace a vlivu médií na životní styl lidí.
2. Charakterizujte a analyzujte komunikaci zdravého životního stylu ve vybraných médiích (a jiných komunikačních kanálech).
3. Načrtněte důvody potřeby komunikace zdravého životního stylu směrem ke zdra-votnímu stavu populace Slovenské republiky.
4. Realizujte průzkumnou sondu metodou hloubkových rozhovorů u CS (kteří změnili životní styl), analyzujte a zhodnoťte důvody změny, vliv médií a kvalitu jejch ko-munikace zdravého životního stylu.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 185 s. ISBN 978-80-247-3921-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
MARCUS, Bess H a LeighAnn H FORSYTH. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 223 s. ISBN 978-80-7367-654-4.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 185 s. ISBN 978-80-247-3921-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
MARCUS, Bess H a LeighAnn H FORSYTH. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 223 s. ISBN 978-80-7367-654-4.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Str.15: nové formy marketingových komunikací - product placement. Nezabývala jste se touto formou, znamená to, že jí v řešené problematice nepřikládáte velkou roli? Mohla byste PP stručně popsat včetně uplatnění či omezení?
2. Výraznější komunikace zdravého životního stylu ? škola. Jakou formou by škola mohla přispět (kromě běžné výuky v určitých předmětech a školního stravování)?
3. Prosím při obhajobě stručně odpovědět na výzkumné otázky ze str. 30.
Studentka plně odpověděla na položené otázky.