Tato bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a image. V teoretické části popi-suje principy a metody politického marketingu, zabývá se pojmem značka a jeho aplikací na politickou stranu a popisuje image značky a metody jejího měření. Praktická část práce představuje vybranou politickou stranu, Stranu svobodných občanů, a popisuje a analyzuje její komunikaci ve vztahu k image. Dále práce obsahuje výzkum image Strany svobodných občanů a návrhy pro zlepšení image strany.
Anotace v angličtině
This thesis deals with political marketing and image. The theoretical part describes the principles and methods of political marketing, deals with the concept of brand and its ap-plications to a political party and describes the brand image and methods of its measure-ment. The practical part introduces a selected political party, Strana svobodných občanů, and describes and analyzes its communication in relation to the image. The work includes research on the image of Strana svobodných občanů and suggestions for improving the image of the party.
Klíčová slova
politický marketing, značka, image, politická strana, komunikace, politický trh, Strana svobodných občanů
Klíčová slova v angličtině
political marketing, brand, image, political party, communication, political market
Rozsah průvodní práce
65 s. (81 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a image. V teoretické části popi-suje principy a metody politického marketingu, zabývá se pojmem značka a jeho aplikací na politickou stranu a popisuje image značky a metody jejího měření. Praktická část práce představuje vybranou politickou stranu, Stranu svobodných občanů, a popisuje a analyzuje její komunikaci ve vztahu k image. Dále práce obsahuje výzkum image Strany svobodných občanů a návrhy pro zlepšení image strany.
Anotace v angličtině
This thesis deals with political marketing and image. The theoretical part describes the principles and methods of political marketing, deals with the concept of brand and its ap-plications to a political party and describes the brand image and methods of its measure-ment. The practical part introduces a selected political party, Strana svobodných občanů, and describes and analyzes its communication in relation to the image. The work includes research on the image of Strana svobodných občanů and suggestions for improving the image of the party.
Klíčová slova
politický marketing, značka, image, politická strana, komunikace, politický trh, Strana svobodných občanů
Klíčová slova v angličtině
political marketing, brand, image, political party, communication, political market
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, cíl práce a metodický postup.
2. Definujte cílovou skupinu pro marketingový výzkum, zpracujte dotazníkové šetření, popište metodiku výzkumu.
3. Ze zjištěných dat a provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná pro zvolenou politickou stranu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, cíl práce a metodický postup.
2. Definujte cílovou skupinu pro marketingový výzkum, zpracujte dotazníkové šetření, popište metodiku výzkumu.
3. Ze zjištěných dat a provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná pro zvolenou politickou stranu.
Seznam doporučené literatury
HAIG, Matt. Království značky-největší omyly a úspěchy všech dob. 1.vyd. Praha:Ekopress 2006, ISBN 80-86929-09-4.
JABLONSKI, A. W.: Politický marketing : teorie a praxe. 1. vyd. Brno : Barrister & Prin-cipal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
VYSEKALOVÁ JITKA. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1.vyd. Praha:Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0557-5.
BALÍK, S., et al. Parlamentní volby 2005-6 v zemiích Visegrádské čtyřky. Ladislav Mrklas. 1. vyd. Praha : CEVRO, 2007. ISBN 978-80-87125-00-7.
BRADOVÁ, Eva, et al. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc : Periplum, 2008. ISBN 978-80-86624-44-0.
Seznam doporučené literatury
HAIG, Matt. Království značky-největší omyly a úspěchy všech dob. 1.vyd. Praha:Ekopress 2006, ISBN 80-86929-09-4.
JABLONSKI, A. W.: Politický marketing : teorie a praxe. 1. vyd. Brno : Barrister & Prin-cipal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
VYSEKALOVÁ JITKA. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1.vyd. Praha:Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0557-5.
BALÍK, S., et al. Parlamentní volby 2005-6 v zemiích Visegrádské čtyřky. Ladislav Mrklas. 1. vyd. Praha : CEVRO, 2007. ISBN 978-80-87125-00-7.
BRADOVÁ, Eva, et al. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc : Periplum, 2008. ISBN 978-80-86624-44-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Jakým způsobem jste vybral a oslovil respondenty dotazníkového šetření na internetu
(sociální síť, web, e-mail?.) ?
2. Jak byste se do budoucna vyhnul nevyváženosti skupiny respondentů?
3. Pracoval jste při přípravě šetření i s členy strany? Předal jste jim výsledky práce? Jak
reagovali na doporučení?