Záměrem bakalářské práce je analýza alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Teoretická část popisuje hudbu, historii a principy fungování hudebního průmyslu a využití marketingového mixu v hudebním průmyslu. Praktická část analyzuje jednotlivé alternativní marketingové strategie a odlišnost vůči běžnému marketingu a propagaci hudebních nahrávek. Součástí praktické části je také nalezení obdobných strategií v českém hudebním průmyslu. Strategie jsou hodnoceny podle prodejnosti hudby a různých dalších dostupných údajů a faktorů. V závěru práce nabízí několik obecných doporučení pro marketing a propagaci hudebních nahrávek.
Annotation in English
The aim of the thesis is the analysis of alternative marketing strategies in the music industry. The theoretical part describes music, the history and principles of the music industry and the concept of marketing mix in the music industry. The analytic part analyses the individual alternative marketing strategies and the difference between common and alternative marketing strategies. Similar alternative strategies in Czech music industry are also part of the thesis. The strategies are evaluated based on the sales performance of the music and various other aspects. The thesis then provides several recommendations regarding music marketing and promotion.
Keywords
hudba, hudební průmysl, marketing, marketingové strategie, internet
Keywords in English
music, music industry, marketing, marketing strategies, internet
Length of the covering note
61 s. (106 626 znaků)
Language
CZ
Annotation
Záměrem bakalářské práce je analýza alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Teoretická část popisuje hudbu, historii a principy fungování hudebního průmyslu a využití marketingového mixu v hudebním průmyslu. Praktická část analyzuje jednotlivé alternativní marketingové strategie a odlišnost vůči běžnému marketingu a propagaci hudebních nahrávek. Součástí praktické části je také nalezení obdobných strategií v českém hudebním průmyslu. Strategie jsou hodnoceny podle prodejnosti hudby a různých dalších dostupných údajů a faktorů. V závěru práce nabízí několik obecných doporučení pro marketing a propagaci hudebních nahrávek.
Annotation in English
The aim of the thesis is the analysis of alternative marketing strategies in the music industry. The theoretical part describes music, the history and principles of the music industry and the concept of marketing mix in the music industry. The analytic part analyses the individual alternative marketing strategies and the difference between common and alternative marketing strategies. Similar alternative strategies in Czech music industry are also part of the thesis. The strategies are evaluated based on the sales performance of the music and various other aspects. The thesis then provides several recommendations regarding music marketing and promotion.
Keywords
hudba, hudební průmysl, marketing, marketingové strategie, internet
Keywords in English
music, music industry, marketing, marketing strategies, internet
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci na trhu hudebních nahrávek. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní výzkumné otázky a cíle práce.
2. Specifikujte současnou situaci na trhu hudebních nahrávek a zpracujte analýzu alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Zaměřte se na charakteristiku jednotlivých strategií a formujte jejich specifika a výhody oproti běžným marketingovým strategiím. Vyhodnoťte jejich úspěšnost dle dostupných výsledků. Nalezněte obdobné alternativní marketingové strategie na českém hudebním trhu.
3. Na základě výsledků analýzy přestavte stručný nástin možností všeobecného využití v marketingu a propagaci na trhu hudebních nahrávek.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci na trhu hudebních nahrávek. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní výzkumné otázky a cíle práce.
2. Specifikujte současnou situaci na trhu hudebních nahrávek a zpracujte analýzu alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Zaměřte se na charakteristiku jednotlivých strategií a formujte jejich specifika a výhody oproti běžným marketingovým strategiím. Vyhodnoťte jejich úspěšnost dle dostupných výsledků. Nalezněte obdobné alternativní marketingové strategie na českém hudebním trhu.
3. Na základě výsledků analýzy přestavte stručný nástin možností všeobecného využití v marketingu a propagaci na trhu hudebních nahrávek.
Recommended resources
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
BAČUVČÍK, Radim. Jak posloucháme hudbu?: vztah obyvatel České republiky k hudbě a jejímu poslechu 2009. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 140 s. ISBN 978-80-904273-8-9.
STEIN, Andi a Beth Bingham EVANS. An introduction to the entertainment industry. New York: Peter Lang, c2009, viii, 311 s. ISBN 978-1-4331-0340-7.
QUALMAN, Erik. Socialnomics: how social media transforms the way we live and do business. Rev. and updated ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2011, xi, 296 s. ISBN 978-0-470-63884-2.
Recommended resources
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
BAČUVČÍK, Radim. Jak posloucháme hudbu?: vztah obyvatel České republiky k hudbě a jejímu poslechu 2009. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 140 s. ISBN 978-80-904273-8-9.
STEIN, Andi a Beth Bingham EVANS. An introduction to the entertainment industry. New York: Peter Lang, c2009, viii, 311 s. ISBN 978-1-4331-0340-7.
QUALMAN, Erik. Socialnomics: how social media transforms the way we live and do business. Rev. and updated ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2011, xi, 296 s. ISBN 978-0-470-63884-2.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Str. 49: Uvádíte, že "většina zmíněných alternativních marketingových strategií věnovala minimální náklady na placenou propagaci a soustředila se přímo na produkt ... jedná se o riskantní strategii, která však ve specifických případech funguje ..." - Dalo by se zobecnit, za jakých okolností daná strategie funguje, či naopak?
2. Dalo by se rovněž zobecnit, pro jaký typ interpretů by zmíněné alternativní marketingové strategie byly nejefektivnější, pokud hovoříme o českém trhu?
3. Přestože, jak uvádíte na str. 47, "nebyla v našem prostředí vzhledem k nákladům na Alternative Reality Game žádná komplexní kampaň realizována", mohl byste uvést, zda se v českém prostředí objevila kampaň, ve které byly využity některé ze základních prvků Alternative Reality Game?
Student zodpověděl na otázky oponenta zcela. Nebyly položeny doplňující otázky.