Cílem práce je zpracovat možnosti využití internetu k fundraisingu neziskových organizací. Teoretická část obsahuje základní dělení fundraisingu, úvod do online fundraisingu, využití internetu k fundraisingu a platební metody. Praktická část se věnuje představení občanské-ho sdružení Zdravotní klaun, jehož online fundraising je podroben analýze. Na základě výsledků obou částí práce je vypracováno doporučení pro zvýšení efektivity fundraisingových aktivit občanského sdružení Zdravotní Klaun.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to analyse the possibilities of using the Internet for non-profit or-ganizations? fundraising. The theoretical part includes basic summary of fundraising, an introduction to online fundraising, usage of Internet for fundraising and payment methods. The practical part introduces civic association Zdravotní klaun, whose online fundraising is analysed. Based on the work?s both parts, recommendations were made to increase efficiency Zdravotní klaun civic association?s fundraising activities.
Online fundraising, non-profit organization, civic association, analysis of fun-draising, methods of payment, donation.
Rozsah průvodní práce
65 s. + 6 s. (76 981 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zpracovat možnosti využití internetu k fundraisingu neziskových organizací. Teoretická část obsahuje základní dělení fundraisingu, úvod do online fundraisingu, využití internetu k fundraisingu a platební metody. Praktická část se věnuje představení občanské-ho sdružení Zdravotní klaun, jehož online fundraising je podroben analýze. Na základě výsledků obou částí práce je vypracováno doporučení pro zvýšení efektivity fundraisingových aktivit občanského sdružení Zdravotní Klaun.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to analyse the possibilities of using the Internet for non-profit or-ganizations? fundraising. The theoretical part includes basic summary of fundraising, an introduction to online fundraising, usage of Internet for fundraising and payment methods. The practical part introduces civic association Zdravotní klaun, whose online fundraising is analysed. Based on the work?s both parts, recommendations were made to increase efficiency Zdravotní klaun civic association?s fundraising activities.
Online fundraising, non-profit organization, civic association, analysis of fun-draising, methods of payment, donation.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, definujte cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte fundraisingové aktivity zvolené neziskové organizace, analyzujte efektivitu jednotlivých komunikačních nástrojů využívaných v rámci fundraisingu zvolené organizace.
3. Z provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte možnosti vedoucí k vyšší efektivitě fundraisingu ve zvolené organizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, definujte cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte fundraisingové aktivity zvolené neziskové organizace, analyzujte efektivitu jednotlivých komunikačních nástrojů využívaných v rámci fundraisingu zvolené organizace.
3. Z provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte možnosti vedoucí k vyšší efektivitě fundraisingu ve zvolené organizaci.
Seznam doporučené literatury
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 138 s. ISBN 978-80-247-4040-9.
NOVOTNÝ, Jiří a Martin LUKEŠ. Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2008, 223 s. ISBN 978-80-245-1473-4.
RYAN, Damian a Calvin JONES. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 2nd ed. London: Kogan Page, 2012, xv, 283 s. ISBN 978-0-7494-6427-1.
TURNER, Jamie a Reshma SHAH. How to make money with social media: an insider's guide on using new and emerging media to grow your business. Upper Saddle River: FT Press, c2011, xi, 289 s. ISBN 978-0-13-210056-4.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly. 2nd ed. Hoboken, N.J.: Wiley, c2010, xxx, 288 s. ISBN 978-0-470-54781-6.
Seznam doporučené literatury
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 138 s. ISBN 978-80-247-4040-9.
NOVOTNÝ, Jiří a Martin LUKEŠ. Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2008, 223 s. ISBN 978-80-245-1473-4.
RYAN, Damian a Calvin JONES. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 2nd ed. London: Kogan Page, 2012, xv, 283 s. ISBN 978-0-7494-6427-1.
TURNER, Jamie a Reshma SHAH. How to make money with social media: an insider's guide on using new and emerging media to grow your business. Upper Saddle River: FT Press, c2011, xi, 289 s. ISBN 978-0-13-210056-4.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly. 2nd ed. Hoboken, N.J.: Wiley, c2010, xxx, 288 s. ISBN 978-0-470-54781-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Str. 13: ?Prostor ulice, kde lidé vybírají na neziskové organizace, se zde změnil na
prostředí internetu.? Do jaké míry se v současnosti odrazila tato změna v efektivitě
získávání prostředků pro neziskové organizace?
2. Situace v oblasti fundraisingových aktivit je v našem prostředí velmi nestálá ? od
budování samostatných pozic fundraiserů po jejich postupný zánik a klasický převod
aktivit povětšinou na vedení organizace. Stejná situace je, vzhledem k finančním
možnostem, i v oblasti propagace NO na internetu (zastaralé informace,
neaktivované stránky, ?). Myslíte si, že budou NO schopny dostatečně zajistit v plné
míře ?zaměstnance, který se v dané problematice orientuje a je schopen využít nejen
komunikační, ale i fundraisingový potenciál média?? (str. 16)
3. Co bylo stimulem ke změnám OS Zdravotní klaun, které v oblasti fundraisingových
aktivit proběhly v říjnu 2012 formou nastavení strategie fundraisingu (str. 35)? Odráží
se nějak na přílivu nových dárců rovněž skutečnost, že ve sledovaném období jsou i Vánoce, se kterými se následně propojují rovněž avizované akce?
4. Výsledky šetření ukázaly, že narostl počet pravidelných dárců. O významných dárcích se nehovoří, zajímalo by mne, zda se sdružení již setkalo s dárcovstvím formou závěti, v níž by nově aplikované formy mohly následně vyústit.