Bakalářská práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu. Speciálně se zaměřuje na využití komunikačních aktivit právě v rámci tohoto oboru.
Teoretická část rozebírá a objasňuje klíčové pojmy komunikačního mixu a základní definice zdraví a zdravého životního stylu. Praktická část pak interpretuje výsledky průzkumné sondy, kterou autor provedl v roce 2013. Sonda je zaměřena na to, jakým způsobem re-spondenti přistupují ke svému osobnímu životnímu stylu a jakým způsobem se v tomto ohledu nechávají ovlivňovat reklamním sdělením. V závěru sondy autor popisuje kampaň BeBe Dobré ráno ? Hnutí za dobrou snídani. U této zkoumá, do jaké míry se respondentům dostala do povědomí, popř. ovlivnila jejich nákupní chování.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is looking into the issues of healthy lifestyle. It particularly focuses on the usage of communication activities in this field.
The theoretical part analyses and clarifies key terms of the communication mix and basic definitions of health and healthy lifestyle. The practical part construes results of a survey, which was held by the author in 2013. The survey focuses on ways of how the respondents are approaching their personal lifestyle and how they are influenced by advertising and its message in this aspect. In conclusion of the survey the author describes Bebe Dobré ráno ? Hnutí za dobrou snídani campaign and explores to what extent the campaign got to general awareness of the respondents or alternatively influenced their shopping behaviour.
Klíčová slova
zdravý životní styl, zdraví, psychologie reklamy, nástroje komunikačního mixu, BeBe Dobré ráno
Klíčová slova v angličtině
healthy lifestyle, health, psychology of advertising, tools of the communication mix, BeBe Dobré ráno
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu. Speciálně se zaměřuje na využití komunikačních aktivit právě v rámci tohoto oboru.
Teoretická část rozebírá a objasňuje klíčové pojmy komunikačního mixu a základní definice zdraví a zdravého životního stylu. Praktická část pak interpretuje výsledky průzkumné sondy, kterou autor provedl v roce 2013. Sonda je zaměřena na to, jakým způsobem re-spondenti přistupují ke svému osobnímu životnímu stylu a jakým způsobem se v tomto ohledu nechávají ovlivňovat reklamním sdělením. V závěru sondy autor popisuje kampaň BeBe Dobré ráno ? Hnutí za dobrou snídani. U této zkoumá, do jaké míry se respondentům dostala do povědomí, popř. ovlivnila jejich nákupní chování.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is looking into the issues of healthy lifestyle. It particularly focuses on the usage of communication activities in this field.
The theoretical part analyses and clarifies key terms of the communication mix and basic definitions of health and healthy lifestyle. The practical part construes results of a survey, which was held by the author in 2013. The survey focuses on ways of how the respondents are approaching their personal lifestyle and how they are influenced by advertising and its message in this aspect. In conclusion of the survey the author describes Bebe Dobré ráno ? Hnutí za dobrou snídani campaign and explores to what extent the campaign got to general awareness of the respondents or alternatively influenced their shopping behaviour.
Klíčová slova
zdravý životní styl, zdraví, psychologie reklamy, nástroje komunikačního mixu, BeBe Dobré ráno
Klíčová slova v angličtině
healthy lifestyle, health, psychology of advertising, tools of the communication mix, BeBe Dobré ráno
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu: psychologie reklamy, využití nástrojů komunikačního mixu, problematika zdravého životního stylu.
2. Proveďte ve zvolené cílové skupině průzkumnou sondu týkající se přístupu k zdravému životnímu stylu. Kvantitativním šetřením (dotazník) zjistěte, co si zkoumaný vzorek představuje pod pojmem zdravý životní styl a jak k němu ve svém osobním životě přistupuje. Druhou částí dotazníku zjistěte, do jaké míry ovlivnily vybrané kampaně produktů zdravého životního stylu nákupní rozhodování zkoumaného vzorku.
3. Na základě kritérií analyzujte uvedené reklamní kampaně (charakteristika, komunikační kanály, cílení).
4. Zhodnoťte získané poznatky, podejte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu: psychologie reklamy, využití nástrojů komunikačního mixu, problematika zdravého životního stylu.
2. Proveďte ve zvolené cílové skupině průzkumnou sondu týkající se přístupu k zdravému životnímu stylu. Kvantitativním šetřením (dotazník) zjistěte, co si zkoumaný vzorek představuje pod pojmem zdravý životní styl a jak k němu ve svém osobním životě přistupuje. Druhou částí dotazníku zjistěte, do jaké míry ovlivnily vybrané kampaně produktů zdravého životního stylu nákupní rozhodování zkoumaného vzorku.
3. Na základě kritérií analyzujte uvedené reklamní kampaně (charakteristika, komunikační kanály, cílení).
4. Zhodnoťte získané poznatky, podejte doporučení.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 126 s. Expert (Grada). ISBN 978-802-4732-138.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2007, xi, 215 s. ISBN 978-802-5114-568.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4354-7.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
MARKOVÁ, Marie. Determinanty zdraví: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 54 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-0135-457.
MLČÁK, Zdeněk. Psychologie zdraví a nemoci: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011, 107 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-7368-951-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 126 s. Expert (Grada). ISBN 978-802-4732-138.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2007, xi, 215 s. ISBN 978-802-5114-568.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4354-7.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
MARKOVÁ, Marie. Determinanty zdraví: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 54 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-0135-457.
MLČÁK, Zdeněk. Psychologie zdraví a nemoci: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011, 107 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-7368-951-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Str. 18 ? PR článek je jedním z výstupů PR. Z čeho usuzujete na důvěryhodnost PR? Kdo nebo co je zdrojem důvěryhodnosti PR?
2. Str. 21: Product placement. Považujete tuto formu za účinnou ve vztahu k zřejmě
vynaloženým finančním prostředkům zadavatelů? V čem může být podle Vás riziko využití PP?
3. V Závěru na str. 52 píšete, že téma by bylo možné dál rozpracovat v další kvalifikační práci. Co konkrétně, prosím, a hlavně - jakou metodou?
Student plně odpověděl na položenou otázku a svou argumentací práci obhájil na B-Velmi dobře.