Cílem této bakalářské práce je shrnout historii společnosti Baťa a popsat život a názory jejího zakladatele Tomáše Bati a popsat jeho přínos v rámci propagace a reklamy. V teoretické části je provedena historická rešerše zabývající se historií, vznikem a úspěchy společnosti Baťa, životem a názory jejího zakladatele Tomáše Bati a je v ní také popsána stručná historii propagace a reklamy na našem území v omezeném časovém období.
V praktické části práce přinese souhrn propagačních metod společnosti Baťa a poté je srovná s dobovými materiály a se současnými propagačními metodami společnosti. Na závěr bude provedeno dotazníkové šetření ohledně povědomí o životě Tomáše Bati.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to summarize the history of Bata and describe the life and ideas of its founder Tomas Bata and determine its contribution to the promotion and advertising. In the theoretical part the historical research dealing with the history, creation and success of Bata, life and beliefs of its founder Tomas Bata. It also describes the brief history of the promotion and advertising of our country in a limited period of time.
The practical part will summarize the Bata company promotional methods and then com-pare them with contemporary materials and with the current methods of promotion. At the end of the questionnaire survey regarding awareness about the life of Tomas Bata.
Klíčová slova
Tomáš Baťa, Baťa, propagace, reklama, propagační materiály
Klíčová slova v angličtině
Tomas Bata, Bata, Propagation, Advertising, Promotional materials
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je shrnout historii společnosti Baťa a popsat život a názory jejího zakladatele Tomáše Bati a popsat jeho přínos v rámci propagace a reklamy. V teoretické části je provedena historická rešerše zabývající se historií, vznikem a úspěchy společnosti Baťa, životem a názory jejího zakladatele Tomáše Bati a je v ní také popsána stručná historii propagace a reklamy na našem území v omezeném časovém období.
V praktické části práce přinese souhrn propagačních metod společnosti Baťa a poté je srovná s dobovými materiály a se současnými propagačními metodami společnosti. Na závěr bude provedeno dotazníkové šetření ohledně povědomí o životě Tomáše Bati.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to summarize the history of Bata and describe the life and ideas of its founder Tomas Bata and determine its contribution to the promotion and advertising. In the theoretical part the historical research dealing with the history, creation and success of Bata, life and beliefs of its founder Tomas Bata. It also describes the brief history of the promotion and advertising of our country in a limited period of time.
The practical part will summarize the Bata company promotional methods and then com-pare them with contemporary materials and with the current methods of promotion. At the end of the questionnaire survey regarding awareness about the life of Tomas Bata.
Klíčová slova
Tomáš Baťa, Baťa, propagace, reklama, propagační materiály
Klíčová slova v angličtině
Tomas Bata, Bata, Propagation, Advertising, Promotional materials
Zásady pro vypracování
1. Proveďte historickou rešerši vývoje propagace a dejte do souvislostí s vývojem ve společnosti Baťa. Zaměřte se na vývoj hlavních prvků propagace (marketingové komunikace).
2. Formulujte hlavní cíle práce a výzkumné otázky vedoucí ke splnění cíle práce.
3. Historickou rešerší identifikujte inovační a průkopnické přístupy v propagaci v Baťových závodech.
4. Analyzujte současné povědomí o Tomáši Baťovi a přístup společnosti Baťa k jeho odkazu.
5. V závěru zhodnoťte splnění cílů a formulujte přínos T.Bati k rozvoji oblasti marketingových komunikací.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte historickou rešerši vývoje propagace a dejte do souvislostí s vývojem ve společnosti Baťa. Zaměřte se na vývoj hlavních prvků propagace (marketingové komunikace).
2. Formulujte hlavní cíle práce a výzkumné otázky vedoucí ke splnění cíle práce.
3. Historickou rešerší identifikujte inovační a průkopnické přístupy v propagaci v Baťových závodech.
4. Analyzujte současné povědomí o Tomáši Baťovi a přístup společnosti Baťa k jeho odkazu.
5. V závěru zhodnoťte splnění cílů a formulujte přínos T.Bati k rozvoji oblasti marketingových komunikací.
Seznam doporučené literatury
BAŤA, Tomáš. Úvahy a projevy. 3. vyd. Praha: Institut řízení, 1990, 256 s. ISBN 80-701-4024-0.
ERDÉLY, Evžen. Baťa: Švec, který dobyl světa. 1. vyd. Zlín: Archa, 1990. ISBN 59-078-90.
JANDÍK, Stanislav. Železní Tovaryši: Sociologická reportáž o zrození nového věku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky, 2007.
POKULDA, Zdeněk. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. 2. rozšířené vydání. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2009. ISBN 978-80-254-4591-4.
RYBKA, Zdeněk. Základní zásady Baťova systému pro podnikatele a pracovníky. Praha: Edice TOKO A/S, 1999. ISBN 80-902411-3-1.
VALACH, František. Fenomén Baťa. Praha: nakladatelství Práce, 1990.
Seznam doporučené literatury
BAŤA, Tomáš. Úvahy a projevy. 3. vyd. Praha: Institut řízení, 1990, 256 s. ISBN 80-701-4024-0.
ERDÉLY, Evžen. Baťa: Švec, který dobyl světa. 1. vyd. Zlín: Archa, 1990. ISBN 59-078-90.
JANDÍK, Stanislav. Železní Tovaryši: Sociologická reportáž o zrození nového věku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky, 2007.
POKULDA, Zdeněk. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. 2. rozšířené vydání. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2009. ISBN 978-80-254-4591-4.
RYBKA, Zdeněk. Základní zásady Baťova systému pro podnikatele a pracovníky. Praha: Edice TOKO A/S, 1999. ISBN 80-902411-3-1.
VALACH, František. Fenomén Baťa. Praha: nakladatelství Práce, 1990.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Oponent:
1.Mohla byste při obhajobě práce stručně definovat pojem firemní kultura?
2.Při obhajobě, prosím, stručně zhodnoťte firemní kulturu společnosti v době, kdy v čele byl
zakladatel T. Baťa.
3.Při obhajobě, prosím, stručně odpovězte na výzkumné otázky ze str. 27.
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky oponenta.
Nebyly položeny doplňující otázky.