Tato práce se zabývá image Studentské Unie UTB a sleduje proces její tvorby. Na počátku takového procesu stojí leader, který se stává symbolem hodnot a vizí této organizace. Pokud se s těmito hodnotami dokáží členové ztotožnit, dokáží vytvořit jedinečnou kulturu organizace, která je základem pro silnou identitu. Výsledná image organizace je pak odrazem právě této identity.
První část práce hledá teoretická východiska pro uchopení tohoto procesu a dává veškeré kroky tohoto procesu do souvislostí.
Druhá část se zabývá Studentskou Unii UTB. Analýzám byly podrobeny tři zainteresované skupiny ? prezidenti, členové a veřejnost. Jejich představy o této organizaci jsou dány do souvislostí a především je zkoumáno, jestli vnímají Studentskou Unii UTB podobně, nebo je mezi vizemi leaderů, vnitřní image a vnější image rozpor.
Anotace v angličtině
This work is focused on image UTB Student Union and follows the process of its creation. At the beginning of this process is leader, who becomes a symbol of the values and visions of the organization. If members can identify themself with these values, they can create a unique culture of the organization, which is the basis for the strong identity. The image is then result of this particular identity.
At the first part is described theory for these issues.
The second part is concerned with TBU Student Union. Three stakeholder groups were analyzed ? presidents, members and the public. Is studied, if these stakeholders have the same opinion about Student Union, or not.
Tato práce se zabývá image Studentské Unie UTB a sleduje proces její tvorby. Na počátku takového procesu stojí leader, který se stává symbolem hodnot a vizí této organizace. Pokud se s těmito hodnotami dokáží členové ztotožnit, dokáží vytvořit jedinečnou kulturu organizace, která je základem pro silnou identitu. Výsledná image organizace je pak odrazem právě této identity.
První část práce hledá teoretická východiska pro uchopení tohoto procesu a dává veškeré kroky tohoto procesu do souvislostí.
Druhá část se zabývá Studentskou Unii UTB. Analýzám byly podrobeny tři zainteresované skupiny ? prezidenti, členové a veřejnost. Jejich představy o této organizaci jsou dány do souvislostí a především je zkoumáno, jestli vnímají Studentskou Unii UTB podobně, nebo je mezi vizemi leaderů, vnitřní image a vnější image rozpor.
Anotace v angličtině
This work is focused on image UTB Student Union and follows the process of its creation. At the beginning of this process is leader, who becomes a symbol of the values and visions of the organization. If members can identify themself with these values, they can create a unique culture of the organization, which is the basis for the strong identity. The image is then result of this particular identity.
At the first part is described theory for these issues.
The second part is concerned with TBU Student Union. Three stakeholder groups were analyzed ? presidents, members and the public. Is studied, if these stakeholders have the same opinion about Student Union, or not.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, zaměřte se na image a související pojmy. Definujte metodiku práce a výzkumnou otázku.
2. Zpracujte marketingový výzkum, jak kvalitativní na zvoleném vzorku respondentů, tak kvantitativní, popište metodiku obou forem výzkumu.
3. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry z provedených šetření, hledejte vzájemné souvislosti a navrhněte model efektivního budování image aplikovatelný v praxi pro zvolenou organizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, zaměřte se na image a související pojmy. Definujte metodiku práce a výzkumnou otázku.
2. Zpracujte marketingový výzkum, jak kvalitativní na zvoleném vzorku respondentů, tak kvantitativní, popište metodiku obou forem výzkumu.
3. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry z provedených šetření, hledejte vzájemné souvislosti a navrhněte model efektivního budování image aplikovatelný v praxi pro zvolenou organizaci.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Řídit nebo vést. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010, 127 s. ISBN 978-80-87197-34-9.
BOUCNÍK, Pavel. Manuál komunikace pro manažery: externí komunikace s veřejností, klienty a partnery : interní komunikace na pracovišti. Praha: Forum, 2011, 824 s. ISBN 978-80-904803-1-5.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
MAXWELL, John C. 5 úrovní leadershipu: prověřené kroky jak maximalizovat váš potenciál. Vyd. 1. Praha: Dobrovský, 2012, 361 s. ISBN 978-80-7306-497-6.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Řídit nebo vést. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010, 127 s. ISBN 978-80-87197-34-9.
BOUCNÍK, Pavel. Manuál komunikace pro manažery: externí komunikace s veřejností, klienty a partnery : interní komunikace na pracovišti. Praha: Forum, 2011, 824 s. ISBN 978-80-904803-1-5.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
MAXWELL, John C. 5 úrovní leadershipu: prověřené kroky jak maximalizovat váš potenciál. Vyd. 1. Praha: Dobrovský, 2012, 361 s. ISBN 978-80-7306-497-6.
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Mohl byste kromě výše uvedeného stručně charakterizovat cíl mark. komunikací
ziskového sektoru a cíl mark. komunikací neziskového sektoru? V čem podstatném se
liší (obsah, nikoli forma)?
2. Str. 12: píšete, že vize by měla být dlouhodobě koncipovaná, pochopitelná,
nadčasová. Platí to také obecně o firemní kultuře?
3. I když to není předmětem práce, zajímal jste se, s jakým výsledkem SU hospodaří?
4. Má SU UTB nějaký dokument, který by formulovat zásady firemní kultury? Otázkou
navazuji na Vaše zjištění, že každý nový prezident SU buduje svou cestu od začátku?