Práce je analýzou uţití hry a herních systému v marketingové komunikaci značek působí-cích na trhu energetických nápojů.
Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, jako je hra, značka a podpora prodeje, a jejich vztah k uţití her ke komunikaci značky.
Cílem praktické části je odpovědět na výzkumné otázky a zhodnotit uţité nástroje mezi sebou.
Annotation in English
This thesis is an analysis of the use of games and game systems of brands operating in the energy drinks market.
The theoretical part defines basic concepts such as game, brand and sales support, and their relationship to the use of games to brand communication.
The practical part is to answer the research questions and evaluate the use of the games among themselves.
Keywords
Marketing, marketingové komunikace, nové trendy v marketingové komu-nikaci, hry, advergaming, reklamní hry, Red Bull, Semtex
Keywords in English
Marketing, marketing communications, new trends in marketing communicati-ons, games, advergaming, Red Bull, Semtex.
Length of the covering note
65 s (89 914 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce je analýzou uţití hry a herních systému v marketingové komunikaci značek působí-cích na trhu energetických nápojů.
Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, jako je hra, značka a podpora prodeje, a jejich vztah k uţití her ke komunikaci značky.
Cílem praktické části je odpovědět na výzkumné otázky a zhodnotit uţité nástroje mezi sebou.
Annotation in English
This thesis is an analysis of the use of games and game systems of brands operating in the energy drinks market.
The theoretical part defines basic concepts such as game, brand and sales support, and their relationship to the use of games to brand communication.
The practical part is to answer the research questions and evaluate the use of the games among themselves.
Keywords
Marketing, marketingové komunikace, nové trendy v marketingové komu-nikaci, hry, advergaming, reklamní hry, Red Bull, Semtex
Keywords in English
Marketing, marketing communications, new trends in marketing communicati-ons, games, advergaming, Red Bull, Semtex.
Research Plan
1. Představte téma, vymezte hlavní teoretické prameny pro danou oblast.
2. Definujte základní pojmy spojené s tématem práce.
3. Charakterizujte úlohu hry v marketingové komunikaci.
4. Formulujte výzkumné otázky.
5. Realizujte a vyhodnoťte kvalitativní šetření využití her v marketingové komunikaci značek působících na trhu energetických nápojů.
6. Vyvoďte závěry z výzkumného šetření a nastavte základní pravidla her pro účinné využití v marketingové komunikaci značek.
Research Plan
1. Představte téma, vymezte hlavní teoretické prameny pro danou oblast.
2. Definujte základní pojmy spojené s tématem práce.
3. Charakterizujte úlohu hry v marketingové komunikaci.
4. Formulujte výzkumné otázky.
5. Realizujte a vyhodnoťte kvalitativní šetření využití her v marketingové komunikaci značek působících na trhu energetických nápojů.
6. Vyvoďte závěry z výzkumného šetření a nastavte základní pravidla her pro účinné využití v marketingové komunikaci značek.
Recommended resources
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1971, 226 s.
CAILLOIS, Roger a Meyer BARASH. Man, play, and games. Urbana: University of Illinois Press, 2001, 208 s. ISBN 02-520-7033-X. ( z AJ)
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
Recommended resources
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1971, 226 s.
CAILLOIS, Roger a Meyer BARASH. Man, play, and games. Urbana: University of Illinois Press, 2001, 208 s. ISBN 02-520-7033-X. ( z AJ)
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Prosím autora, aby při obhajobě podrobněji charakterizoval pojmy advergaming a ingame advertising a rozdíl v jejich obsahu.
2. Existují nějaká nebezpečí (případně jaká) pro hráče na sociálních sítích?
3. Na str. 47 se uvádí, že mladší hráči (12 ? 14 let) si mnohem méně všímají detailů a více se věnují vlastní hře, než hráči starší. Není to vzhledem k účinnosti tohoto typu propagace jisté nebezpečí do budoucnosti? Nové generaci prostě přestanou reklamu
vnímat...?
Student plně odpověděl na položené otázky.