Bakalářská práce se zaměřuje na využití sportovních celebrit v reklamě a jejich vnímání příjemci.
V teoretické části je definována reklama, zařazena do systému marketingových komunikací a je popsáno její členění, definován je také sportovní marketing a pojmy celebrita a sportovní celebrita.
Praktická část je zaměřena na analýzu výzkumu vnímání sportovních celebrit recipienty (studenty), učinění závěrů na základě jeho výsledků a doporučení a rady pro tvorbu reklam se sportovními celebritami.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis focuses on the usage of sport celebrities in advertising and their perception by recievers.
The theoretical part contains the definition of advertising, its classification in the marketing communications? system and description of its division, also the terms sport marketing, celebrity and sport celebrity are defined.
Practical part focuses on the analysis of perception of sport celebrities by recipients (students) and making conclusions based on its results and recommendations and suggestions for creating advertisements with sport celebrities.
Klíčová slova
celebrita, sportovní celebrita, reklama, sport, marketingový výzkum, focus group, percepce reklam
Klíčová slova v angličtině
celebrity, sport celebrity, advertising, sport, marketing research, focus group, perception of advertisements
Rozsah průvodní práce
65 s. (79 328 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na využití sportovních celebrit v reklamě a jejich vnímání příjemci.
V teoretické části je definována reklama, zařazena do systému marketingových komunikací a je popsáno její členění, definován je také sportovní marketing a pojmy celebrita a sportovní celebrita.
Praktická část je zaměřena na analýzu výzkumu vnímání sportovních celebrit recipienty (studenty), učinění závěrů na základě jeho výsledků a doporučení a rady pro tvorbu reklam se sportovními celebritami.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis focuses on the usage of sport celebrities in advertising and their perception by recievers.
The theoretical part contains the definition of advertising, its classification in the marketing communications? system and description of its division, also the terms sport marketing, celebrity and sport celebrity are defined.
Practical part focuses on the analysis of perception of sport celebrities by recipients (students) and making conclusions based on its results and recommendations and suggestions for creating advertisements with sport celebrities.
Klíčová slova
celebrita, sportovní celebrita, reklama, sport, marketingový výzkum, focus group, percepce reklam
Klíčová slova v angličtině
celebrity, sport celebrity, advertising, sport, marketing research, focus group, perception of advertisements
Zásady pro vypracování
1. V úvodní části představte téma, prameny pro danou oblast a formulujte hypotézy.
2. Definujte pojmy "celebrita" a "sportovní celebrita".
3. Analyzujte vybrané reklamní kampaně.
4. Proveďte výzkum na téma "Vnímání účinkování sportovních celebrit v reklamě recipienty".
5. Učiňte závěry a stanovte doporučení na základě výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. V úvodní části představte téma, prameny pro danou oblast a formulujte hypotézy.
2. Definujte pojmy "celebrita" a "sportovní celebrita".
3. Analyzujte vybrané reklamní kampaně.
4. Proveďte výzkum na téma "Vnímání účinkování sportovních celebrit v reklamě recipienty".
5. Učiňte závěry a stanovte doporučení na základě výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. Zlín: UTB, 2003, 170 s. ISBN 80-7318-140-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. Zlín: UTB, 2003, 170 s. ISBN 80-7318-140-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
Dle jakého kritéria jste vybírala účastníky focus group?
Proč jste do focus group nezařadila více účastníků zajímajících se o sport?
Co bylo cílem druhé části focus group, kdy účastníci přiřazovali osobnostem produkty?
Studentka odpověděla na otázky oponenta zcela.