Bakalářská práce se zabývá propagací Svědků Jehovových, Církve Ježíše Krista Svatých posledních dnů a Scientologické církve na území České republiky, postojem široké veřejnosti citlivé na propagační a manipulativní techniky sekt k těmto konkrétním sektám a jejich zkušenostmi s touto propagací. Součástí praktické části je také srovnávací analýza propagace těchto tří sekt v USA a v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is looking into the promotion of the Jehova´s Witnesses, The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints and Scientology in the Czech republic, the attitude of general public (vulnerable to promotional and manipulative tactics of sects) to these particular sects and their experience with this promotion. Comparative analysis of promotion of these three sects in the USA and in the Czech republic is included in the practical part of this bachelor´s thesis.
Klíčová slova
propagace, propagační prostředky, sekty, znaky sekt, nová náboženská hnutí
Klíčová slova v angličtině
promotion, means of promotion, sects, characteristics of sects, new religious movements
Rozsah průvodní práce
73 s. (81 736 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá propagací Svědků Jehovových, Církve Ježíše Krista Svatých posledních dnů a Scientologické církve na území České republiky, postojem široké veřejnosti citlivé na propagační a manipulativní techniky sekt k těmto konkrétním sektám a jejich zkušenostmi s touto propagací. Součástí praktické části je také srovnávací analýza propagace těchto tří sekt v USA a v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is looking into the promotion of the Jehova´s Witnesses, The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints and Scientology in the Czech republic, the attitude of general public (vulnerable to promotional and manipulative tactics of sects) to these particular sects and their experience with this promotion. Comparative analysis of promotion of these three sects in the USA and in the Czech republic is included in the practical part of this bachelor´s thesis.
Klíčová slova
propagace, propagační prostředky, sekty, znaky sekt, nová náboženská hnutí
Klíčová slova v angličtině
promotion, means of promotion, sects, characteristics of sects, new religious movements
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a formulujte hypotézy.
2. V teoretické části definujte pojmy, popište základní mechanismus sekt.
3. Zpracujte srovnávací analýzu propagace 2-3 nejvýznamnějších sekt v ČR a v USA.
4. Proveďte dotazníkové šetření ke zjištění povědomí o konkrétních sektách v ČR.
5. Na základě dat získaných z výzkumu vyhodnoťte validitu stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a formulujte hypotézy.
2. V teoretické části definujte pojmy, popište základní mechanismus sekt.
3. Zpracujte srovnávací analýzu propagace 2-3 nejvýznamnějších sekt v ČR a v USA.
4. Proveďte dotazníkové šetření ke zjištění povědomí o konkrétních sektách v ČR.
5. Na základě dat získaných z výzkumu vyhodnoťte validitu stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
VOJTÍŠEK, Zdeněk. Encyklopedie náboženských směrů a hnutí v České republice: náboženství, církve, sekty, duchovní společenství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 462 s. ISBN 8071787981.
ABGRALL, Jean-Marie. Mechanismus sekt. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2000, 253 s. ISBN 80-7184-774-7.
CULTS A Reference Handbook, Second Edition. Santa Barbara: ABC-CLIO, 2005. ISBN 1-85109-618-3.
BELCH, George E a Michael A BELCH. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. 9th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, c2012, xxxiv, 828 s. ISBN 978-0-07-340486-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
VOJTÍŠEK, Zdeněk. Encyklopedie náboženských směrů a hnutí v České republice: náboženství, církve, sekty, duchovní společenství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 462 s. ISBN 8071787981.
ABGRALL, Jean-Marie. Mechanismus sekt. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2000, 253 s. ISBN 80-7184-774-7.
CULTS A Reference Handbook, Second Edition. Santa Barbara: ABC-CLIO, 2005. ISBN 1-85109-618-3.
BELCH, George E a Michael A BELCH. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. 9th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, c2012, xxxiv, 828 s. ISBN 978-0-07-340486-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
V čem spatřujete prioritní rozdíl z pohledu aktivit českých a zahraničních sekt. Dala by se stanovit obecně pojatá charakteristika?
Vzhledem ke specifikaci CS a gradujícím problémům současné doby, ve které se ztrácí sama sobě zejména mladá generace, co je příčinou, že se vytrácí zájem o sekty jako jedna z forem hledání východiska?
Kdybyste Vy sama byla členkou např. SJ, jakou formu propagace byste zvolila z hlediska zvýšení efektivity?
Studentka plně zodpověděla otázky oponenta práce.