Bakalářská práce se věnuje problematice blogování. Shrnuje historický vývoj blogu, popisuje jeho rozdělení a pokrývá teorii. Pozornost je také věnována budování brandu, image a názorovým vůdcům.
Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných blogů z pohledu designu, obsahu, optimalizace pro vyhledávače a monetizace. Jsou odhaleny nedostatky, podána doporučení a verifikovány hypotézy vzájemným srovnáním analýz.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dedicated to blogging. It summarizes historical evolution of blogging, describes it ?s defferent parts and covers theory. Attention is given to brand building, image and opinion leaders.
Practical part focuses on analysis of chosen blogs. Especially in areas of design, content, search engine optimization and monetization. It uncovers weaknesses and provides solutions. Verification of hypothesis si done by mutual comparisons.
Klíčová slova
Blog, blogger, blogosféra, self-promotion, komunikace, podnikání, internet, online marke- ting, SEO, monetizace, web design, brand, názoroví vůdci
Klíčová slova v angličtině
Blog, blogger, blogosphere, self-promotion, communications, entrepreneurship, internet, online marketing, SEO, monetization, web design, bran, opinion leaders
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice blogování. Shrnuje historický vývoj blogu, popisuje jeho rozdělení a pokrývá teorii. Pozornost je také věnována budování brandu, image a názorovým vůdcům.
Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných blogů z pohledu designu, obsahu, optimalizace pro vyhledávače a monetizace. Jsou odhaleny nedostatky, podána doporučení a verifikovány hypotézy vzájemným srovnáním analýz.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dedicated to blogging. It summarizes historical evolution of blogging, describes it ?s defferent parts and covers theory. Attention is given to brand building, image and opinion leaders.
Practical part focuses on analysis of chosen blogs. Especially in areas of design, content, search engine optimization and monetization. It uncovers weaknesses and provides solutions. Verification of hypothesis si done by mutual comparisons.
Klíčová slova
Blog, blogger, blogosféra, self-promotion, komunikace, podnikání, internet, online marke- ting, SEO, monetizace, web design, brand, názoroví vůdci
Klíčová slova v angličtině
Blog, blogger, blogosphere, self-promotion, communications, entrepreneurship, internet, online marketing, SEO, monetization, web design, bran, opinion leaders
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické základy v oblasti blogování a jeho vliv na selfpromotion.
2. Stanovte hypotézy pro praktický výzkum a analýzu vybraných blogů.
3. Proveďte výzkum na dostatečném počtu respondentů.
4. Analyzujte zpracování, obsah, komunikaci a monetizaci vybraných blogů a jejich vliv z pohledu selfpromotion.
5. Vyhodnoťe výzkum a ověřte verifikaci stanovených hypotéz. V závěru uveďte jakým způsobem se budou blogy dále podle vašich zjištění vyvíjet.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické základy v oblasti blogování a jeho vliv na selfpromotion.
2. Stanovte hypotézy pro praktický výzkum a analýzu vybraných blogů.
3. Proveďte výzkum na dostatečném počtu respondentů.
4. Analyzujte zpracování, obsah, komunikaci a monetizaci vybraných blogů a jejich vliv z pohledu selfpromotion.
5. Vyhodnoťe výzkum a ověřte verifikaci stanovených hypotéz. V závěru uveďte jakým způsobem se budou blogy dále podle vašich zjištění vyvíjet.
Seznam doporučené literatury
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj s prosperuj : blogování pro váš business. 1. vyd. Překlad Jiří Hynek. Praha: Grada, 2008, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
ŠINDELÁŘ, Jan. Blog: vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 80-251-0927-5.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
STEPHENS, Suzanna MW. The Big book of self promotion. New York City, NY: Collins Design, an imprint of HarperCollinsPublishers, 2009, p. cm. ISBN 978-006-1691-690.
Seznam doporučené literatury
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj s prosperuj : blogování pro váš business. 1. vyd. Překlad Jiří Hynek. Praha: Grada, 2008, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
ŠINDELÁŘ, Jan. Blog: vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 80-251-0927-5.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
STEPHENS, Suzanna MW. The Big book of self promotion. New York City, NY: Collins Design, an imprint of HarperCollinsPublishers, 2009, p. cm. ISBN 978-006-1691-690.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Považujete v ČR blog jako nástroj resp. jako předmět podnikání?
2. Jaké jsou základní rozdíly v kvalitě obsahu mezi českými a zahraničními blogy?
3. Považujete blog za vhodný nástroj u "neinternetových" oblastí jako je např. pohřebnictví?
Příp. proč?
Předseda komise položil otázky: Na základě jakých postupů jste došel ke svým závěrům? Jak velký vzorek blogerů jste zkoumal?
Bačuvčík, Ph.D. položil otázku: Proč jste si vybral pouze jeden zahraniční blog ke zkoumání?
Student zodpověděl otázky zcela.