Bakalářská práce poskytuje ucelený náhled na problematiku estetické funkce reklamy, při-čemž téma je zúženo na obraz ženy v reklamě.
Teoretická část práce se zabývá definicí a rozborem klíčových pojmů, jejichž objasnění je důležité pro snadnější orientaci v praktické části práce. Teoretická část popisuje základní role, ve kterých je žena nejčastěji zobrazována v různých reklamních sděleních. Výzkumné šetření je zaměřeno na vnímání obrazu ženy v reklamě, preference různých rolí, které žena v reklamě představuje a jejich vliv na celkové vnímání reklamního sdělení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis gives a complete overview on aesthetical function of advertising and the theme is delimited on the picture of woman in advertising.
The theoretical part is focused on definition and analysis of key concepts that need to be cleared up for better orientation in the practical part. Theoretical part describes basic roles of women displayed in advertising. The research is focused on the perception of woman in various advertisements, it show which roles are preferred and what is their impact on ove-rall perception of the advertising message.
Klíčová slova
reklama, estetika, estetická funkce reklamy, žena, role ženy v reklamě
Klíčová slova v angličtině
Advertising, Aesthetics, Aesthetic function of advertising, Woman, Role of woman in advertising
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce poskytuje ucelený náhled na problematiku estetické funkce reklamy, při-čemž téma je zúženo na obraz ženy v reklamě.
Teoretická část práce se zabývá definicí a rozborem klíčových pojmů, jejichž objasnění je důležité pro snadnější orientaci v praktické části práce. Teoretická část popisuje základní role, ve kterých je žena nejčastěji zobrazována v různých reklamních sděleních. Výzkumné šetření je zaměřeno na vnímání obrazu ženy v reklamě, preference různých rolí, které žena v reklamě představuje a jejich vliv na celkové vnímání reklamního sdělení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis gives a complete overview on aesthetical function of advertising and the theme is delimited on the picture of woman in advertising.
The theoretical part is focused on definition and analysis of key concepts that need to be cleared up for better orientation in the practical part. Theoretical part describes basic roles of women displayed in advertising. The research is focused on the perception of woman in various advertisements, it show which roles are preferred and what is their impact on ove-rall perception of the advertising message.
Klíčová slova
reklama, estetika, estetická funkce reklamy, žena, role ženy v reklamě
Klíčová slova v angličtině
Advertising, Aesthetics, Aesthetic function of advertising, Woman, Role of woman in advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Popište estetickou funkci reklamy se zaměřením na postavu ženy v reklamě.
4. Charakterizujte cílovou skupinu výzkumu.
5. Realizujte výzkum zabývající se postavou ženy v reklamě, jejím vnímáním cílovou skupinou.
6. Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Popište estetickou funkci reklamy se zaměřením na postavu ženy v reklamě.
4. Charakterizujte cílovou skupinu výzkumu.
5. Realizujte výzkum zabývající se postavou ženy v reklamě, jejím vnímáním cílovou skupinou.
6. Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4 (VáZ.).
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MISTRÍK, Erich. Estetický slovník. Bratislava: Iris, c2007, 250 s. ISBN 978-80-89256-08-2.
ZAHRÁDKA, Pavel. Estetika na přelomu milénia: Vybrané problémy současné esteti-ky. Brno: Barrister&Principal, 2010. ISBN 978-80-87474-11-2.
Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Editor Radim Bačuvčík. Zlín: VeRMum, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-809-0427-341.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4 (VáZ.).
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MISTRÍK, Erich. Estetický slovník. Bratislava: Iris, c2007, 250 s. ISBN 978-80-89256-08-2.
ZAHRÁDKA, Pavel. Estetika na přelomu milénia: Vybrané problémy současné esteti-ky. Brno: Barrister&Principal, 2010. ISBN 978-80-87474-11-2.
Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Editor Radim Bačuvčík. Zlín: VeRMum, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-809-0427-341.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Studentka odpověděla na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
Co je dle vašeho názoru příčinou toho, že ženy se na rozdíl od mužů na svých názorech
v rámci výzkumu shodovaly?
Proč jste zařadila mezi vzorky reklamu na Wonderbra, kterou účastníci neměli možnost vidět
na rozdíl od ostatních spotů na českých obrazovkách a ani neznali původní verzi od Cadbury.
Jak vnímáte vzhledem k danému tématu reklamní komunikáty, jejichž účelem je promovat
domy se sexuálními službami?