Práce pojednává o klimatu a kohezi třídy. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se ke školní třídě, k faktorům ovlivňujícím klima třídy a ke třídě jako sociální skupině.
Anotace v angličtině
The work describes the climate and cohesion of the class. In the theoretical part the basic concepts related to the classroom , the factors affecting the school climate and to the class as a social group.
Klíčová slova
klima třídy, koheze třídy, komunikace, vztahy ve třídě
Klíčová slova v angličtině
class climate , class cohesion , communication , relationships in the classroom
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o klimatu a kohezi třídy. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se ke školní třídě, k faktorům ovlivňujícím klima třídy a ke třídě jako sociální skupině.
Anotace v angličtině
The work describes the climate and cohesion of the class. In the theoretical part the basic concepts related to the classroom , the factors affecting the school climate and to the class as a social group.
Klíčová slova
klima třídy, koheze třídy, komunikace, vztahy ve třídě
Klíčová slova v angličtině
class climate , class cohesion , communication , relationships in the classroom
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z problematiky klimatu a koheze třídy, prostředků k rozvíjení vztahů mezi žáky a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z problematiky klimatu a koheze třídy, prostředků k rozvíjení vztahů mezi žáky a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAYESOVÁ, Nicky. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-909-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
Seznam doporučené literatury
HAYESOVÁ, Nicky. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-909-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
Přílohy volně vložené
1 x CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka prezentovala obsah a výsledky své BDP. Komise měla výhrady k formulaci výzkumných otázek. Postrádaly tázací rozměr. Studentka částečně odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce. Doktorka Suchánková se dotázala volbu právě dvou typů tříd do autorčina výzkumu; jaká byla pro to zvolena kritéria. Autorka nebyla schopná obhájit relevantní kritéria pro svou volbu. Doktorka Suchánková rovněž upozornila, že pasáže věnované klimatu třídy jsou nedostatečné, příliš obecné; práce rovněž postrádá reflexi užití určitého výzkumného nástroje. Zároveň zdůraznila, že způsob citování v práci je nedostatečný. Autorka tyto námitky přijala. Doktor Hladík uznal, že na práci je vidět snaha. Ovšem práce jako taková disponuje řadou nepřesností. Dále pak uznal, že shrnutí výsledků práce je nedostatečné.