Cílem bakalářské práce je zmapovat využití zážitkové pedagogiky v trampském etniku.
Zážitková pedagogika jako nový progresivní pedagogický směr vznikla v naší zemi právě díky trampskému hnutí, její základy jsou postaveny na principech tábornické školy. Jedná se o jednu z nejefektivnějších metod všestranného osobního rozvoje. Na základě teoretic-kých poznatků zážitkové pedagogiky a znalosti historie trampského hnutí jsme se pokusili zmapovat sociální dynamiku a sociální normy, včetně způsobů využívání metodologie zá-žitkových akcí v trampských osadách.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to use experiential education in ethnic tramp.
Experiential education as a new progressive pedagogical direction was established in our country thanks to tramp movement. Its foundations are built on the principles of camping school. It is one of the most effective methods for all-round development of personality. We hawe attempted to map the social dynamics and social norms. Our analysis is based on theoretical knowledge of experiential education and knowledge of tramp movement,s history. This also includes methods of using the methodology of experiential events in tramp settlements.
Klíčová slova
Zážitková pedagogika, tábornická škola, trampské hnutí, sociální dynamika, sociální norma, metodologie zážitkové akce.
Klíčová slova v angličtině
Experiential education, camping school, tramp ethnicity, social dynamics, social norm, methodology of experiential events.
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zmapovat využití zážitkové pedagogiky v trampském etniku.
Zážitková pedagogika jako nový progresivní pedagogický směr vznikla v naší zemi právě díky trampskému hnutí, její základy jsou postaveny na principech tábornické školy. Jedná se o jednu z nejefektivnějších metod všestranného osobního rozvoje. Na základě teoretic-kých poznatků zážitkové pedagogiky a znalosti historie trampského hnutí jsme se pokusili zmapovat sociální dynamiku a sociální normy, včetně způsobů využívání metodologie zá-žitkových akcí v trampských osadách.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to use experiential education in ethnic tramp.
Experiential education as a new progressive pedagogical direction was established in our country thanks to tramp movement. Its foundations are built on the principles of camping school. It is one of the most effective methods for all-round development of personality. We hawe attempted to map the social dynamics and social norms. Our analysis is based on theoretical knowledge of experiential education and knowledge of tramp movement,s history. This also includes methods of using the methodology of experiential events in tramp settlements.
Klíčová slova
Zážitková pedagogika, tábornická škola, trampské hnutí, sociální dynamika, sociální norma, metodologie zážitkové akce.
Klíčová slova v angličtině
Experiential education, camping school, tramp ethnicity, social dynamics, social norm, methodology of experiential events.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu zážitkové pedagogiky aplikované v trampském hnutí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu zážitkové pedagogiky aplikované v trampském hnutí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-636-5.
PELÁNEK, Radek. Zážitkové výukové programy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
REITMAYEROVÁ,Eva a Věra BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
HURIKÁN, Bob. Dějiny trampingu. Praha: Novinář, 1990. ISBN 80-7077-432-0.
Seznam doporučené literatury
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-636-5.
PELÁNEK, Radek. Zážitkové výukové programy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
REITMAYEROVÁ,Eva a Věra BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
HURIKÁN, Bob. Dějiny trampingu. Praha: Novinář, 1990. ISBN 80-7077-432-0.
Přílohy volně vložené
1 DVD záznam.
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval obsah a výsledky své práce. Odpověděl na dotaz oponentky práce. Komise ocenila podrobnost a připravenost prezentace autorovy práce. Doktor Hladík poukázal na nevhodnost užívání pojmu etnikum v kontextu trampského hnutí. Docent Balvín se dotázal na některé z faktografických souvislostí výzkumu a upozornil na některé gramtické nedostatky v autorově prezentaci