Bakalářská práce s názvem ,, Komparace znalostí v oblasti asertivní komunikace u studentů sociální pedagogiky a andragogiky? pojednává o znalostech asertivní komunikace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou vymezeny definice pojmů sociální pedagogika, andragogika, asertivi-ta. V jednotlivých kapitolách kapitole jsou obsaženy informace týkající se asertivní komunikace, sociální pedagogiky, andragogiky.
Cílem praktické části je pomocí obsahové analýzy zjistit informovanost z předmětu o asertivní komunikaci, kterou studenti získali během studia a z dotazníku posléze porovnat názory a znalost asertivní komunikace u studentů obou oborů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled,, Comparison of knowledge of assertive communication for students of social pedagogy and andragogy "deals with the knowledge of assertive communication. The work is divided into theoretical and practical parts.
In the theoretical part are defined definitions of social pedagogy, adult education, assertiveness. The chapter provides information on assertive communication, social pedagogy, andragogy.
The practical part is through a content analysis to determine the level of the subject of assertive communication that students have acquired during their studies and questionnaire then compare the opinions and knowledge of assertive communication among students of both disciplines.
Klíčová slova
asertivita, sociální pedagogika, andragogika
Klíčová slova v angličtině
assertiveness, social pedagogy, andragogy
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem ,, Komparace znalostí v oblasti asertivní komunikace u studentů sociální pedagogiky a andragogiky? pojednává o znalostech asertivní komunikace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou vymezeny definice pojmů sociální pedagogika, andragogika, asertivi-ta. V jednotlivých kapitolách kapitole jsou obsaženy informace týkající se asertivní komunikace, sociální pedagogiky, andragogiky.
Cílem praktické části je pomocí obsahové analýzy zjistit informovanost z předmětu o asertivní komunikaci, kterou studenti získali během studia a z dotazníku posléze porovnat názory a znalost asertivní komunikace u studentů obou oborů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled,, Comparison of knowledge of assertive communication for students of social pedagogy and andragogy "deals with the knowledge of assertive communication. The work is divided into theoretical and practical parts.
In the theoretical part are defined definitions of social pedagogy, adult education, assertiveness. The chapter provides information on assertive communication, social pedagogy, andragogy.
The practical part is through a content analysis to determine the level of the subject of assertive communication that students have acquired during their studies and questionnaire then compare the opinions and knowledge of assertive communication among students of both disciplines.
Klíčová slova
asertivita, sociální pedagogika, andragogika
Klíčová slova v angličtině
assertiveness, social pedagogy, andragogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti asertivní komunikace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitavního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti asertivní komunikace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitavního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAPPONI, Věra a Tomáš NOVÁK. Asertivně do života. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-7169-082-1.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ et al. Člověk-Prostředí-Výchova K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda 1988. 25-095-88.
PRAŠKO, Ján a Hana PRAŠKOVÁ. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1697-8.
Seznam doporučené literatury
CAPPONI, Věra a Tomáš NOVÁK. Asertivně do života. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-7169-082-1.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ et al. Člověk-Prostředí-Výchova K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda 1988. 25-095-88.
PRAŠKO, Ján a Hana PRAŠKOVÁ. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1697-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a praktická východiska své práce. Shrnula závěry. Následně zodpověděla dotazy oponenta a vedoucího práce. U otázky týkající se předpokladů se vyjádřila, že si to myslela. Studentka byla komisí upozorněna, že předpoklady a tvrzení by měla opřít o odborná teoretická i výzkumná východiska. Studentka neadekvátně přerušovala otázky komise.