Tato bakalářská práce se zabývá projevy agresivního chování z pohledu žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena nejen na příčiny agresivity, její projevy, ale také na charakteristiku žáka na druhém stupni základní školy. Praktická část práce popisuje kvantitativní výzkum, který je realizován formou dotazníků. Jeho cílem je zjistit projevy agresivního chování, výskyt a zkušenosti u žáků na druhém stupni běžné základní školy.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with aggressive behavior from the perspective of pupils in secondary school. The theoretical part of the work focuses on the causes of aggression, symptoms, but also on the characteristics of pupils in secondary school. The practical part describes the quantitative research, which is conducted through questionnaires. Its aim is to identify aggressive behavior, occurrence and experience of pupils in secondary mainstream primary schools.
Keywords
Agresivita, agrese, agresivní projev, druhý stupeň základní školy, šikana.
Keywords in English
Aggressiveness, aggression, expression of aggressiveness, upper primary school, bullying.
Length of the covering note
63 s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá projevy agresivního chování z pohledu žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena nejen na příčiny agresivity, její projevy, ale také na charakteristiku žáka na druhém stupni základní školy. Praktická část práce popisuje kvantitativní výzkum, který je realizován formou dotazníků. Jeho cílem je zjistit projevy agresivního chování, výskyt a zkušenosti u žáků na druhém stupni běžné základní školy.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with aggressive behavior from the perspective of pupils in secondary school. The theoretical part of the work focuses on the causes of aggression, symptoms, but also on the characteristics of pupils in secondary school. The practical part describes the quantitative research, which is conducted through questionnaires. Its aim is to identify aggressive behavior, occurrence and experience of pupils in secondary mainstream primary schools.
Keywords
Agresivita, agrese, agresivní projev, druhý stupeň základní školy, šikana.
Keywords in English
Aggressiveness, aggression, expression of aggressiveness, upper primary school, bullying.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti agresivních projevů v životě žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti agresivních projevů v životě žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak přežít vztek, zlost a agresi. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0818-3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
O'NEILL, Helen. Hněv a emoce: kurz sebeovládání. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1847-4.
Recommended resources
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak přežít vztek, zlost a agresi. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0818-3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
O'NEILL, Helen. Hněv a emoce: kurz sebeovládání. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1847-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila teoretická a praktická východiska své práce, závěry realizovaného výzkumu. Následně zodpovídala dotazy vedoucího a oponenta práce. Na otázku týkající se souboru odpověděla nekorekntě. Dr. Unger studentku upozornil na neadekvántě formulované cíle. Jakou metodu analýzy dat jste použila(dr. Unger)? Vyhodnocení do tabulek.