Bakalářská práce ?Konflikty mezi žáky středních škol? pojednává o výskytu agresivity a šikany ve školním prostředí.
Teoretická část se soustřeďuje na vysvětlení teoretických pojmů, které jsou nezbytné pro tvorbu a vyhodnocení výzkumu. První kapitola stručně vymezuje školní konflikty. Obecně definuje pojem konflikt a popisuje, kde mohou konflikty vzniknout a mezi jakými jedinci mohou probíhat. Další část bude sloužit čtenářům k bližšímu vysvětlení a přiblížení problematiky šikany ve školním prostředí. Jelikož je agrese jedna z příčin šikanování, nejdříve je nutné vysvětlit tento pojem, který nám ji tak pomůže lépe pochopit. Dále se zaměřuje na vznik šikany a její příčiny, popisuje stádia, varianty šikany, metody jakými je prováděna.
Hlavním úkolem praktické části je získat informace o zkušenostech studentů s šikanováním a popř. zjistit do jaké míry jsou studenti touto problematikou zasaženi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ?Conflicts among the secondary school pupils? is about the aggression and bullying presence in school environment.
The first chapter shortly delimits school conflicts. It generally gives the term definition of the conflict and describes where the conflicts can come into being and who are the individuals in certain conflict situations. The other part will be the exploration and will serve the readers for clearer clarification of bullying issues at school. Because the aggression is one of the cause of bullying, first it is necessary to explain this term, the nit will be possible to understand it better. The other part will help to the readears for clearer explanation and zooming on bullying problems. It is focused on the origions of bullying and its cause, it describes the stages, the variants and the methods, which can be presented.
The main taks of the practical part is to obtain the information about students experience wish bullying and eventually to find out how often and strongly the students are involved into this problems.
Bakalářská práce ?Konflikty mezi žáky středních škol? pojednává o výskytu agresivity a šikany ve školním prostředí.
Teoretická část se soustřeďuje na vysvětlení teoretických pojmů, které jsou nezbytné pro tvorbu a vyhodnocení výzkumu. První kapitola stručně vymezuje školní konflikty. Obecně definuje pojem konflikt a popisuje, kde mohou konflikty vzniknout a mezi jakými jedinci mohou probíhat. Další část bude sloužit čtenářům k bližšímu vysvětlení a přiblížení problematiky šikany ve školním prostředí. Jelikož je agrese jedna z příčin šikanování, nejdříve je nutné vysvětlit tento pojem, který nám ji tak pomůže lépe pochopit. Dále se zaměřuje na vznik šikany a její příčiny, popisuje stádia, varianty šikany, metody jakými je prováděna.
Hlavním úkolem praktické části je získat informace o zkušenostech studentů s šikanováním a popř. zjistit do jaké míry jsou studenti touto problematikou zasaženi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ?Conflicts among the secondary school pupils? is about the aggression and bullying presence in school environment.
The first chapter shortly delimits school conflicts. It generally gives the term definition of the conflict and describes where the conflicts can come into being and who are the individuals in certain conflict situations. The other part will be the exploration and will serve the readers for clearer clarification of bullying issues at school. Because the aggression is one of the cause of bullying, first it is necessary to explain this term, the nit will be possible to understand it better. The other part will help to the readears for clearer explanation and zooming on bullying problems. It is focused on the origions of bullying and its cause, it describes the stages, the variants and the methods, which can be presented.
The main taks of the practical part is to obtain the information about students experience wish bullying and eventually to find out how often and strongly the students are involved into this problems.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti agresivity a šikanování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti agresivity a šikanování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
BOURCET, Stéphane a Isabelle GRAVILLON. Šikana ve škole, na ulici, jak bránit své dítě. Praha: Albatros, 2006. ISBN 80-00-01552-8.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
BOURCET, Stéphane a Isabelle GRAVILLON. Šikana ve škole, na ulici, jak bránit své dítě. Praha: Albatros, 2006. ISBN 80-00-01552-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a praktická východiska své práce. Předsedkyně komise přednesla připomínky vedoucího a oponenta práce. Byla jste upozorněna v rámci posudku na nepřesnosti v rámci jednoho výpočtu (dr. Unger)? To nevím, jak se to stalo, proč to nesedí.