Bakalářská práce se zabývá volným časem a zájmovou činností dětí předškolního a mladšího školního věku ve městě Vsetín. Hlavním cílem práce je zmapování nabídky zájmových činností pro děti předškolního a mladšího školního věku ve Vsetíně. Dalším záměrem této práce je zefektivnit a doplnit nabídku zájmových kroužků ve Vsetíně, aby se tato nabídka stala pro děti zajímavější, žádanější a kvalitnější. V bakalářské práci jsou definovány základní pojmy související s touto problematikou, především pojem volný čas a zájmová činnost a dále je v této práci specifikován předškolní a mladší školní věk dětí. Prostřednictvím dotazníkového šetření je snaha zjistit, zda rodiče jsou dostatečně informováni o nabídce možných aktivit ve Vsetíně, zda těchto možností využívají. Cílem dotazníkového šetření je mimo jiné také zjistit, jakým způsobem děti nejraději tráví svůj volný čas a které zájmové kroužky ve svém volném čase navštěvují.
Annotation in English
This bachelor´s thesis deals with free time and free time activities of pre-school aged and primary school aged children in the town of Vsetín. The main aim of the thesis is to map the range of free time activities available to these children. The thesis also looks at the offer of clubs and societies existing in Vsetín and it suggests ideas how to enlarge and improve this offer to make it more attractive and interesting for the children. Apart from this, the thesis includes definitions of basic terms which are related to the topic of leisure time and leisure activities. The definition and specification of pre-school age and primary school age are also included. Moreover, a survey made via questionnaires is included. The goal of this survey is to find out to what extent the parents are informed about the offer of free time activities for their children in Vsetín and whether they use these opportunities. Another aim of the survey is to find out how the children like to spend their leisure time and which clubs and societies they like to visit.
Keywords
volný čas, zájmová činnost, děti předškolního věku, děti mladšího školního věku, město Vsetín
Keywords in English
free time, free time activity, children of pre-school age, children of primary school age, town Vsetín
Length of the covering note
72 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá volným časem a zájmovou činností dětí předškolního a mladšího školního věku ve městě Vsetín. Hlavním cílem práce je zmapování nabídky zájmových činností pro děti předškolního a mladšího školního věku ve Vsetíně. Dalším záměrem této práce je zefektivnit a doplnit nabídku zájmových kroužků ve Vsetíně, aby se tato nabídka stala pro děti zajímavější, žádanější a kvalitnější. V bakalářské práci jsou definovány základní pojmy související s touto problematikou, především pojem volný čas a zájmová činnost a dále je v této práci specifikován předškolní a mladší školní věk dětí. Prostřednictvím dotazníkového šetření je snaha zjistit, zda rodiče jsou dostatečně informováni o nabídce možných aktivit ve Vsetíně, zda těchto možností využívají. Cílem dotazníkového šetření je mimo jiné také zjistit, jakým způsobem děti nejraději tráví svůj volný čas a které zájmové kroužky ve svém volném čase navštěvují.
Annotation in English
This bachelor´s thesis deals with free time and free time activities of pre-school aged and primary school aged children in the town of Vsetín. The main aim of the thesis is to map the range of free time activities available to these children. The thesis also looks at the offer of clubs and societies existing in Vsetín and it suggests ideas how to enlarge and improve this offer to make it more attractive and interesting for the children. Apart from this, the thesis includes definitions of basic terms which are related to the topic of leisure time and leisure activities. The definition and specification of pre-school age and primary school age are also included. Moreover, a survey made via questionnaires is included. The goal of this survey is to find out to what extent the parents are informed about the offer of free time activities for their children in Vsetín and whether they use these opportunities. Another aim of the survey is to find out how the children like to spend their leisure time and which clubs and societies they like to visit.
Keywords
volný čas, zájmová činnost, děti předškolního věku, děti mladšího školního věku, město Vsetín
Keywords in English
free time, free time activity, children of pre-school age, children of primary school age, town Vsetín
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a zájmové činnosti a charakteristiky dětí předškolního a mladšího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a zájmové činnosti a charakteristiky dětí předškolního a mladšího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H+H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
Recommended resources
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H+H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka seznámila komisi s metodologií výzkumu a poté prezentovala výstupy výzkumného šetření. Zaměřila se i na závěr a doporučení pro praxi, které plynou z bakalářské práce. Studentka zodpověděla jak otázky od vedoucího, tak od oponenta práce.