Bakalářská práce se zabývá problematikou kompetencí pracovníků úřadu práce k interkul-turní komunikaci. V teoretické části se zaměřuje na vyjasnění pojmu kompetence, interkul-turní komunikace a významu kultury v jejím procesu. Seznamuje s novou koncepcí organi-zace Úřadu práce ČR, různorodostí jeho klientů a možnými riziky při komunikaci s nimi. Praktická část je věnována popisu vlastního výzkumu, který byl proveden na krajské po-bočce Úřadu práce ČR ve Zlíně a jeho kontaktních pracovištích. Cílem kvantitativního výzkumu bylo na základě získaných dat zmapovat kompetence k interkulturní komunikaci, vymezit faktory, které ji ovlivňují, a navrhnout doporučení k jejich zkvalitňování.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to investigate the competences of the Labor Office in intercultural communication. The theoretical part focuses on clarifying the notion of competence, intercultural communication, and the importance of culture in the process. It introduces a new organization concept of the Labour Office of the Czech Republic, the diversity of its clients, and the potential pitfalls when communicating with them. The practical part of the thesis deals with the description of personal research, which was conducted at a regional branch of the Labour Office in Zlín, Czech Republic, and its contact centers. The objective of the quantitative research was to use the data obtained to map the competency for inter-cultural communication, to identify the factors affecting it, and to propose recommendati-ons for their improvement.
Klíčová slova
interkulturní kompetence, interkulturní komunikace, veřejná správa, úřad práce, komunikační bariéry, etnikum, kultura
Klíčová slova v angličtině
intercultural competence, intercultural communication, public administration, Labour Office, communication barriers, ethnicity, culture
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou kompetencí pracovníků úřadu práce k interkul-turní komunikaci. V teoretické části se zaměřuje na vyjasnění pojmu kompetence, interkul-turní komunikace a významu kultury v jejím procesu. Seznamuje s novou koncepcí organi-zace Úřadu práce ČR, různorodostí jeho klientů a možnými riziky při komunikaci s nimi. Praktická část je věnována popisu vlastního výzkumu, který byl proveden na krajské po-bočce Úřadu práce ČR ve Zlíně a jeho kontaktních pracovištích. Cílem kvantitativního výzkumu bylo na základě získaných dat zmapovat kompetence k interkulturní komunikaci, vymezit faktory, které ji ovlivňují, a navrhnout doporučení k jejich zkvalitňování.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to investigate the competences of the Labor Office in intercultural communication. The theoretical part focuses on clarifying the notion of competence, intercultural communication, and the importance of culture in the process. It introduces a new organization concept of the Labour Office of the Czech Republic, the diversity of its clients, and the potential pitfalls when communicating with them. The practical part of the thesis deals with the description of personal research, which was conducted at a regional branch of the Labour Office in Zlín, Czech Republic, and its contact centers. The objective of the quantitative research was to use the data obtained to map the competency for inter-cultural communication, to identify the factors affecting it, and to propose recommendati-ons for their improvement.
Klíčová slova
interkulturní kompetence, interkulturní komunikace, veřejná správa, úřad práce, komunikační bariéry, etnikum, kultura
Klíčová slova v angličtině
intercultural competence, intercultural communication, public administration, Labour Office, communication barriers, ethnicity, culture
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti interkulturní komunikace a kompetencí pracovníků veřejné správy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zaměřeného na kompetence pracovníků veřejné správy k interkulturní komunikaci.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti interkulturní komunikace a kompetencí pracovníků veřejné správy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zaměřeného na kompetence pracovníků veřejné správy k interkulturní komunikaci.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3069-1.
MORGENSTERNOVÁ, Monika a Lenka ŠULOVÁ. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1361-1.
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2004. ISBN 80-86633-14-4.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3069-1.
MORGENSTERNOVÁ, Monika a Lenka ŠULOVÁ. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1361-1.
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2004. ISBN 80-86633-14-4.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala obsah a výsledky své práce. Prezentace byla místy velmi komplikovaná. Autorka odpověděla na otázku, co představuje hlavní limity jejího výzkumu. Odpověděla. Mgr. Jurtíková se dotázala na to, jestli považuje užitý test za vhodný nástroj měření kompetencí. Odpověděla. Komise označila výslednou práci za velmi zdařilou.