Diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením pohledem speciálních pedagogů ve Zlínském kraji. Teoretická část se zabývá charakteristikou inkluzivního vzdělávání se všemi jeho specifiky, jeho vývojem a současným stavem. Dále seznamuje s inkluzivním vzděláváním žáků s mentálním postižením v České republice a podpůrným systémem při inkluzivním vzdělávání. Praktická část vychází z pohledu speciálních pedagogů ve Zlínském kraji na inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of clusive education of students with leasing disabilities as seen special education teachers in the Zlín County. The theoretical part addresses the characteristics of inclusive education with all its specifics, its development and current status. The article further introduces the inclusive education of students with mental retardation in the Czech Republic and the inclusive education support systém. The practical part is based on the perspective of special educators in the Zlín County on inclusive education of students with mental retardation.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, žák s mentálním postižením, speciální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, student with mental retardation, special education
Rozsah průvodní práce
137
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením pohledem speciálních pedagogů ve Zlínském kraji. Teoretická část se zabývá charakteristikou inkluzivního vzdělávání se všemi jeho specifiky, jeho vývojem a současným stavem. Dále seznamuje s inkluzivním vzděláváním žáků s mentálním postižením v České republice a podpůrným systémem při inkluzivním vzdělávání. Praktická část vychází z pohledu speciálních pedagogů ve Zlínském kraji na inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of clusive education of students with leasing disabilities as seen special education teachers in the Zlín County. The theoretical part addresses the characteristics of inclusive education with all its specifics, its development and current status. The article further introduces the inclusive education of students with mental retardation in the Czech Republic and the inclusive education support systém. The practical part is based on the perspective of special educators in the Zlín County on inclusive education of students with mental retardation.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, žák s mentálním postižením, speciální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, student with mental retardation, special education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pohledu speciálních pedagogů na inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pohledu speciálních pedagogů na inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5383-0.
BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3854-3.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MÜLLER, Oldřích. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0231-9.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5383-0.
BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3854-3.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MÜLLER, Oldřích. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0231-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi uvedla do problematiky závěrečné práce. Dále specifikovala výzkumný problém, cíle výzkumu, základní soubor a volbu výzkumných technik. Po úvodní specifikaci přešla k výstupům výzkumného šetření. Na závěr zodpověděla otázky jak od vedoucího, tak od oponenta diplomové práce. Studentka byla velmi dobře připravena na obhajobu diplomové práce.
Diskuze:
Jaký parametr jste zkoumala pro použití parametrických testů? Normalitu dat.
Vyjádření zkušební komise k práci: velmi dobré metodologické a stastistické zpracování. Myslíte si, že mohlo dojít ke zkreslení? Ano, ta pravděpodobnost tady je.