Diplomová práce pojednává o školním úspěchu. Zabývá se hlavně jeho faktory a to jak v teoretické, tak v praktické části. Teoretická část nám vymezuje pojmy, se kterými se můžeme setkat při studování školního úspěchu a neúspěchu a konkrétněji nám přibližuje jednotlivé faktory, které mohou ovlivňovat, jak přímo, tak nepřímo, školní úspěch studentů.
Anotace v angličtině
The thesis discusses the school 's success . This is especially the factors of school success in both part, theoretical and practical. The theoretical part of us defines terms that may be encountered when studying school success and failure, specifically brings us various factors that may influence both directly and indirectly , the school success of students.
Klíčová slova
školní úspěch, školní neúspěch, školní zdatnost, školní, prospěch, školní výkon, faktory školního neúspěchu
Klíčová slova v angličtině
school achievement, school failure, school fitness, school results, school performance, factors of school failure
Rozsah průvodní práce
111
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o školním úspěchu. Zabývá se hlavně jeho faktory a to jak v teoretické, tak v praktické části. Teoretická část nám vymezuje pojmy, se kterými se můžeme setkat při studování školního úspěchu a neúspěchu a konkrétněji nám přibližuje jednotlivé faktory, které mohou ovlivňovat, jak přímo, tak nepřímo, školní úspěch studentů.
Anotace v angličtině
The thesis discusses the school 's success . This is especially the factors of school success in both part, theoretical and practical. The theoretical part of us defines terms that may be encountered when studying school success and failure, specifically brings us various factors that may influence both directly and indirectly , the school success of students.
Klíčová slova
školní úspěch, školní neúspěch, školní zdatnost, školní, prospěch, školní výkon, faktory školního neúspěchu
Klíčová slova v angličtině
school achievement, school failure, school fitness, school results, school performance, factors of school failure
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti školního úspěchu a neúspěchu.
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na analýzu studijního selhávání studentů posledních ročníků oboru sociální pedagogika.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Zpracování teoretické části práce.
Prezentace výsledků výzkumu, závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti školního úspěchu a neúspěchu.
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na analýzu studijního selhávání studentů posledních ročníků oboru sociální pedagogika.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Zpracování teoretické části práce.
Prezentace výsledků výzkumu, závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, 414 s. ISBN 8070665343.
GILBERT, Ian. Essential motivation in the classroom. London: RoutledgeFalmer, 2002, 191 s. ISBN 0-415-26619-X.
HELUS, Zdeněk a kol. Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 263 s.
ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011, 206 s. ISBN 978-80-247-3341-8.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, 414 s. ISBN 8070665343.
GILBERT, Ian. Essential motivation in the classroom. London: RoutledgeFalmer, 2002, 191 s. ISBN 0-415-26619-X.
HELUS, Zdeněk a kol. Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 263 s.
ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011, 206 s. ISBN 978-80-247-3341-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka na úvod vymezila design výzkumu, konkrétně výzkumný problém, výzkumný cíl, výzkumný soubor i techniku sběru dat. Následně prezentovala samotné výstupy výzkumného šetření. V závěru uvedla odpovědi na otázky k obhajobě od vedoucího i oponenta diplomové práce. Studentka obhajovala diplomovou práci mnohdy neodborně a povrchě. Na otázky týkající se metodologie nedokázala adekvátně reagovat.