V této práci se zaměřujeme na rodiče, kteří se rozhodli svoji rodičovskou roli rozvíjet prostřednictvím kurzů rodičovského vzdělávání. Pomocí mapujícího výzkumu pátráme po důvodech, které rodiče přivádí k účasti na kurzech rodičovského vzdělávání. K tomuto účelu využíváme dotazníkového šetření mezi účastníky kurzů rodičovského vzdělávání. Záměrem výzkumu je tyto důvody popsat a analyzovat, zjistit vzájemné vztahy a na základě získaných informací navrhnout způsob, jakým lze prostřednictvím kurzů přispět k úspěšnému zvládání rodičovské role.
Anotace v angličtině
In this exercise we are concentrating on parents who have decided to develop through a course of parental education. With help of mapping research we are searching for reasons that bring parents to attend courses of parental education.
For this purpose we use a questionnaire survey amongst participants of a parental educati-on course. The intention of this research is to describe and analyse these reasons, to find out mutual relationships, and based on the obtained information, suggest a solution that can throughout these courses cacontribute to successful management of parental role.
Klíčová slova
rodina, rodičovství, rodičovské vzdělávání, výchova v rodině, rodičovské kompetence, motivace
Klíčová slova v angličtině
family, parenting, parental education, education in the family, parental competencies, motivation
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této práci se zaměřujeme na rodiče, kteří se rozhodli svoji rodičovskou roli rozvíjet prostřednictvím kurzů rodičovského vzdělávání. Pomocí mapujícího výzkumu pátráme po důvodech, které rodiče přivádí k účasti na kurzech rodičovského vzdělávání. K tomuto účelu využíváme dotazníkového šetření mezi účastníky kurzů rodičovského vzdělávání. Záměrem výzkumu je tyto důvody popsat a analyzovat, zjistit vzájemné vztahy a na základě získaných informací navrhnout způsob, jakým lze prostřednictvím kurzů přispět k úspěšnému zvládání rodičovské role.
Anotace v angličtině
In this exercise we are concentrating on parents who have decided to develop through a course of parental education. With help of mapping research we are searching for reasons that bring parents to attend courses of parental education.
For this purpose we use a questionnaire survey amongst participants of a parental educati-on course. The intention of this research is to describe and analyse these reasons, to find out mutual relationships, and based on the obtained information, suggest a solution that can throughout these courses cacontribute to successful management of parental role.
Klíčová slova
rodina, rodičovství, rodičovské vzdělávání, výchova v rodině, rodičovské kompetence, motivace
Klíčová slova v angličtině
family, parenting, parental education, education in the family, parental competencies, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychologie motivace, rodičovského vzdělávání, rodiny, rodičovství, výchovy v rodině.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychologie motivace, rodičovského vzdělávání, rodiny, rodičovství, výchovy v rodině.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DINMEYER, Don a Gary D.McKAY, 2008. Efektivní rodičovství krok za krokem. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-445-8.
GILLERNOVÁ, I., V. KEBZA a M. RYMEŠ, 2011. Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2798-1.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOŽNÝ, Ivo, 2006. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-864-2958-X.
NAKONEČNÝ, Milan, 1996. Motivace lidského chování. Praha: Akademia. ISBN 80-200-0592-7.
Seznam doporučené literatury
DINMEYER, Don a Gary D.McKAY, 2008. Efektivní rodičovství krok za krokem. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-445-8.
GILLERNOVÁ, I., V. KEBZA a M. RYMEŠ, 2011. Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2798-1.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOŽNÝ, Ivo, 2006. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-864-2958-X.
NAKONEČNÝ, Milan, 1996. Motivace lidského chování. Praha: Akademia. ISBN 80-200-0592-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vhodně prezentovala svou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Dr. Kočvarová vyzdvihla úroveň statistického zpracování.