Závěrečná bakalářská práce je věnována tématu fenoménu alkoholu u žáků druhého stupně základní školy. Její teoretická část informuje o charakteristikách dospívání a poukazuje na rizika a následky alkoholismu dětí. Zároveň je nastíněna teorie prevence v rodině a ve škole. Empirická část poskytuje poznatky o zkušenostech s alkoholem a míře informovanosti o něm dětí základní školy Emila Zátopka v Kopřivnici.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with phenomenon of alcohol at 2nd degree of Basic schools. Theore-tical part describes characteristics of adolescence and advert to risks and consequences of children using alcohol. The thesis also covers a theory of prevention at family home and at school. Empiric part of the thesis provides data about experience with alcohol and degree of awareness of students of Basic School of Emil Zátopek in Kopřivnice.
Závěrečná bakalářská práce je věnována tématu fenoménu alkoholu u žáků druhého stupně základní školy. Její teoretická část informuje o charakteristikách dospívání a poukazuje na rizika a následky alkoholismu dětí. Zároveň je nastíněna teorie prevence v rodině a ve škole. Empirická část poskytuje poznatky o zkušenostech s alkoholem a míře informovanosti o něm dětí základní školy Emila Zátopka v Kopřivnici.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with phenomenon of alcohol at 2nd degree of Basic schools. Theore-tical part describes characteristics of adolescence and advert to risks and consequences of children using alcohol. The thesis also covers a theory of prevention at family home and at school. Empiric part of the thesis provides data about experience with alcohol and degree of awareness of students of Basic School of Emil Zátopek in Kopřivnice.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dětí staršího školního věku, alkoholu, alkoholové prevence a následků požívání alkoholu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému formou dotazníku.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dětí staršího školního věku, alkoholu, alkoholové prevence a následků požívání alkoholu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému formou dotazníku.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTTOVÁ, Michele. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-034-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
NEŠPOR, Karel a Ladislav CSÉMY. Alkohol, drogy a vaše děti: jak problémům předcházet, jak je včas rozpoznat, jak je zvládat. Praha: Sportpropag, 1992.
NEŠPOR, K., L. CSÉMY a H. PERNICOVÁ. Jak předcházet problémům s návykovými látkami na základních a na středních školách. Příručka pro pedagogy. Praha: Sportpropag, 1992.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTTOVÁ, Michele. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-034-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
NEŠPOR, Karel a Ladislav CSÉMY. Alkohol, drogy a vaše děti: jak problémům předcházet, jak je včas rozpoznat, jak je zvládat. Praha: Sportpropag, 1992.
NEŠPOR, K., L. CSÉMY a H. PERNICOVÁ. Jak předcházet problémům s návykovými látkami na základních a na středních školách. Příručka pro pedagogy. Praha: Sportpropag, 1992.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na úvod studentka zkušební komisi seznámila s důvodem volby tématu a výzkumným designem. Následně se zaměřila na výstupy výzkumného šetření. Na závěr zodpověděla otázky jak od vedoucího, tak od oponenta.
Diskuze:
Výzkumné otázky by neměly korespondovat s otázkami v dotazníku.