Tato diplomová práce se zabývá tématem neformálního vzdělávání. Pojednává o nefor-málním vzdělávání ve všech jeho rovinách, ale také o celoživotním učení, klíčových kompetencích a postojích. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktic-ká, jejichž cílem bylo zjistit postoje k neformálnímu vzdělávání
u studentů sociální pedagogiky bakalářského stupně prezenční formy studia ve vztahu k ročníku jejich studia a bydlišti ve městě či na vesnici.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of non-formal education. It deals with non-formal education at all levels, but also on lifelong learning, key the competence and attitudes. The findings in the theoretical part of the thesis is based
on practicaly, whose objective was to determine attitudes towards non-formal education for students of social pedagogy ba-chelor degree full-time study
in relation to the year of study and place of residence in the city or the village.
Klíčová slova
neformální vzdělávání, informální učení, formální vzdělávání, klíčové kompetence, sociální pedagogika, celoživotní učení
Tato diplomová práce se zabývá tématem neformálního vzdělávání. Pojednává o nefor-málním vzdělávání ve všech jeho rovinách, ale také o celoživotním učení, klíčových kompetencích a postojích. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktic-ká, jejichž cílem bylo zjistit postoje k neformálnímu vzdělávání
u studentů sociální pedagogiky bakalářského stupně prezenční formy studia ve vztahu k ročníku jejich studia a bydlišti ve městě či na vesnici.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of non-formal education. It deals with non-formal education at all levels, but also on lifelong learning, key the competence and attitudes. The findings in the theoretical part of the thesis is based
on practicaly, whose objective was to determine attitudes towards non-formal education for students of social pedagogy ba-chelor degree full-time study
in relation to the year of study and place of residence in the city or the village.
Klíčová slova
neformální vzdělávání, informální učení, formální vzdělávání, klíčové kompetence, sociální pedagogika, celoživotní učení
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti neformálního vzdělávání, kompetence jako nástroj osobnostního rozvoje.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti neformálního vzdělávání, kompetence jako nástroj osobnostního rozvoje.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
ROGERS, Alan. Non-formal education: Flexible schooling or participatory education? [online] New York: Springer, 2005. ISBN 0387246363.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 9788024717708.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
ROGERS, Alan. Non-formal education: Flexible schooling or participatory education? [online] New York: Springer, 2005. ISBN 0387246363.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 9788024717708.
Přílohy volně vložené
CD Rom
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka na úvod komisi seznámila s designem výzkumu diplomové práce. Poté se již zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. V závěru obhajoby přednesla doporučení pro praktické využití. Následně byly přečteny posudky a studentka zodpověděla otázky k obhajobě.