Diplomová práce se zabývá problematikou mezigeneračního přenosu stylů výchovy. V teoretické části se věnuji základním pojmům a poznatkům z oblasti výchovy, rodiny, rodinné výchovy, výchovných stylů a mezigeneračního přenosu. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku. Cílem výzkumu je prozkoumat oblast mezigeneračního přenosu stylů výchovy a zjistit, zda existuje souvislost ve výchovném stylu rodiče v dětství a výchovném stylu jeho dětí a zda výchovný styl souvisí s pohlavím, věkem a vzděláním rodiče.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the problems of the intergenerational transmission of styles of education. In the theoretical part I pursue the basic terms and knowledge in the field of education, family, family education, educational styles and intergenerational transmission. The practical part contains a quantitative research realized trough questionnaire. The goal of the research is to explore the area of the intergenerational transmission of styles of education and to discover if there is a link between educational styles of parent in childhood and educational style of his/her children and if the educational style is related to sex, age and education.
education, family, family education, style of education, intergenerational transmission
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou mezigeneračního přenosu stylů výchovy. V teoretické části se věnuji základním pojmům a poznatkům z oblasti výchovy, rodiny, rodinné výchovy, výchovných stylů a mezigeneračního přenosu. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku. Cílem výzkumu je prozkoumat oblast mezigeneračního přenosu stylů výchovy a zjistit, zda existuje souvislost ve výchovném stylu rodiče v dětství a výchovném stylu jeho dětí a zda výchovný styl souvisí s pohlavím, věkem a vzděláním rodiče.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the problems of the intergenerational transmission of styles of education. In the theoretical part I pursue the basic terms and knowledge in the field of education, family, family education, educational styles and intergenerational transmission. The practical part contains a quantitative research realized trough questionnaire. The goal of the research is to explore the area of the intergenerational transmission of styles of education and to discover if there is a link between educational styles of parent in childhood and educational style of his/her children and if the educational style is related to sex, age and education.
education, family, family education, style of education, intergenerational transmission
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy a mezigeneračního přenosu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy a mezigeneračního přenosu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BIDDULPH, Steve. Tajemství výchovy šťastných dětí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-651-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-325-3.
STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
SUNDERLANDOVÁ, Margot. Věda zvaná rodičovství. Praha: Ikar, 2008. ISBN 978-80-249-1004-8.
VORLÍČEK, Chrudoš. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X.
Seznam doporučené literatury
BIDDULPH, Steve. Tajemství výchovy šťastných dětí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-651-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-325-3.
STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
SUNDERLANDOVÁ, Margot. Věda zvaná rodičovství. Praha: Ikar, 2008. ISBN 978-80-249-1004-8.
VORLÍČEK, Chrudoš. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala diplomovou práci jasně a srozumitelně. V rámci obhajoby se převážně zaměřila na prezentaci výstupů výzkumného šetření. Následně komisi seznámila se závěrem, který obsahoval souhrnnou interpretaci dat. Zodpověděla otázky jak od vedoucího, tak od oponenta diplomové práce.