Hlavním tématem diplomové práce je evaluace letních dětských táborů pořádaných Domem dětí a mládeže v Kyjově v roce 2012. v teoretické části se zabývám otázkou trávení volného času dětí a mládeže v minulosti a v současné době. Blíže specifikují práci institucí zabývajících se výchovou dětí a mládeže ve volném čase a hlavně organizací letních dětských táborů. V další části specifikuji výchovnou činnost Domu dětí a mládeže v Kyjově ve školním roce 2011 až 2012 a podrobně se věnuji organizaci letních dětských táborů.
v praktické části diplomové práce se zabývám průzkumným šetřením, které jsem zaměřila na zjišťování míry spokojenosti dětí s celkovou organizací a programem jimi vybraných druhů tábora.
Anotace v angličtině
The main theme of the thesis is the evaluation of the summer camps organized by the House Children and Youth in Kyjov in 2012. The theoretical part deals with the question of leisure activities for children and youth in the past and present time. More closely I specify the work of institutions dealing with the education of children and youth in their free time and especially the organization of the summer capms for children. In the next section I specify the educational activities of House Children and Youth in Kyjov in school year 2011 - 2012 and I focused in detail to the organization of the summer camps for childeren.
In the practical part of the thesis is devoted to exploratory survey which was aimed at ascertaining the degree of satisfaction with the overall organization of children and their program of selected camp.
Klíčová slova
Letní dětský tábor, evaluace, volný čas, instituce zabývající se výchovou dětí a mládeže ve volném čase, dům dětí a mládeže, spokojenost.
Klíčová slova v angličtině
The summer camp for children, evaluation, leisure, institutions deal with the education of children and youth in their free time, the house of children and youth, satisfaction.
Rozsah průvodní práce
90
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce je evaluace letních dětských táborů pořádaných Domem dětí a mládeže v Kyjově v roce 2012. v teoretické části se zabývám otázkou trávení volného času dětí a mládeže v minulosti a v současné době. Blíže specifikují práci institucí zabývajících se výchovou dětí a mládeže ve volném čase a hlavně organizací letních dětských táborů. V další části specifikuji výchovnou činnost Domu dětí a mládeže v Kyjově ve školním roce 2011 až 2012 a podrobně se věnuji organizaci letních dětských táborů.
v praktické části diplomové práce se zabývám průzkumným šetřením, které jsem zaměřila na zjišťování míry spokojenosti dětí s celkovou organizací a programem jimi vybraných druhů tábora.
Anotace v angličtině
The main theme of the thesis is the evaluation of the summer camps organized by the House Children and Youth in Kyjov in 2012. The theoretical part deals with the question of leisure activities for children and youth in the past and present time. More closely I specify the work of institutions dealing with the education of children and youth in their free time and especially the organization of the summer capms for children. In the next section I specify the educational activities of House Children and Youth in Kyjov in school year 2011 - 2012 and I focused in detail to the organization of the summer camps for childeren.
In the practical part of the thesis is devoted to exploratory survey which was aimed at ascertaining the degree of satisfaction with the overall organization of children and their program of selected camp.
Klíčová slova
Letní dětský tábor, evaluace, volný čas, instituce zabývající se výchovou dětí a mládeže ve volném čase, dům dětí a mládeže, spokojenost.
Klíčová slova v angličtině
The summer camp for children, evaluation, leisure, institutions deal with the education of children and youth in their free time, the house of children and youth, satisfaction.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, institucí pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a letních táborů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, institucí pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a letních táborů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽALOVÁ, Edita. Hry na dětské tábory. Praha: Grada, 2007. IBSN 80-247-0702-0.
FRIEDRICH, Zdeněk. Letné tábory: příprava, hry, legislativa, čin-nosti. Bratislava, 2007. ISBN 80-969-7068-1.
HÁJEK, Bedřich a kol. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT, 2004. IBSN 80-867-8406-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. 3. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2002. IBSN 80-7178-711-6.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽALOVÁ, Edita. Hry na dětské tábory. Praha: Grada, 2007. IBSN 80-247-0702-0.
FRIEDRICH, Zdeněk. Letné tábory: příprava, hry, legislativa, čin-nosti. Bratislava, 2007. ISBN 80-969-7068-1.
HÁJEK, Bedřich a kol. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT, 2004. IBSN 80-867-8406-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. 3. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2002. IBSN 80-7178-711-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu obeznámila komisi s důvodem volby tématu diplomové práce a s designem výzkumného šetření. Následně prezentovala výstupy výzkumu formou grafů a doplňujícího komentáře. V rámci obhajoby byly přečteny posudky k diplomové práci a studentka zodpověděla otázky od oponenta práce. Studentka obhajovala práci jasně a srozumitelně.