Diplomová práca sa v teoretickej časti zaoberá osobnosťou žiaka a osobnosťou učiteľa v edukačnom procese. Upozorňuje na dôležitosť kritického myslenia žiaka ako na kompetenciu významnú pre jeho budúci život a uplatnenie. V praktickej časti sa práca venuje miere direktivity učiteľa a úrovni kritického myslenia žiaka.
Anotace v angličtině
The Master Thesis deals in the theoretical part with the student´spersonality and the personality of the teacher in the educational process. It also underlines the importance of critical thinking of student asi his competency. which is important for his future life and his enforcent. In the practical part is focused on the extent of directivity and the level of critical thinking.
Klíčová slova
kritické myslenie, edukáia, miera direktivity, výchovné štýly, učebnné štýly
Diplomová práca sa v teoretickej časti zaoberá osobnosťou žiaka a osobnosťou učiteľa v edukačnom procese. Upozorňuje na dôležitosť kritického myslenia žiaka ako na kompetenciu významnú pre jeho budúci život a uplatnenie. V praktickej časti sa práca venuje miere direktivity učiteľa a úrovni kritického myslenia žiaka.
Anotace v angličtině
The Master Thesis deals in the theoretical part with the student´spersonality and the personality of the teacher in the educational process. It also underlines the importance of critical thinking of student asi his competency. which is important for his future life and his enforcent. In the practical part is focused on the extent of directivity and the level of critical thinking.
Klíčová slova
kritické myslenie, edukáia, miera direktivity, výchovné štýly, učebnné štýly
Spracovanie rešerše a štúdium odbornej literatúry.
Vymedzenie pojmov a teoretických východísk z oblasti edukácie a kritického myslenia.
Príprava metodiky výskumnej časti.
Realizácia kvantitatívneho výskumu zameraného na úroveň kritického myslenia žiakov základných škôl.
Spracovanie, vyhodnotenie a interpretácia získaných dát.
Zhrnutie a prezentácia výsledkov výskumu.
Zásady pro vypracování
Spracovanie rešerše a štúdium odbornej literatúry.
Vymedzenie pojmov a teoretických východísk z oblasti edukácie a kritického myslenia.
Príprava metodiky výskumnej časti.
Realizácia kvantitatívneho výskumu zameraného na úroveň kritického myslenia žiakov základných škôl.
Spracovanie, vyhodnotenie a interpretácia získaných dát.
Zhrnutie a prezentácia výsledkov výskumu.
Seznam doporučené literatury
GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-784-8.
PECINA, Pavel. Tvořivost ve vzdělávání žáků. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4551-4.
RUTOVÁ, Nina a Vít BERAN. Učím s radostí: zkušenosti-lekce-projekty. Praha: Strom, 2003. ISBN 80-86106-09-8.
SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.
Seznam doporučené literatury
GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-784-8.
PECINA, Pavel. Tvořivost ve vzdělávání žáků. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4551-4.
RUTOVÁ, Nina a Vít BERAN. Učím s radostí: zkušenosti-lekce-projekty. Praha: Strom, 2003. ISBN 80-86106-09-8.
SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s důvodem výběru tématu závěrečné práce a jejím terminologickým zakotvením. Následně prezentovala design výzkumného šetření a poté přistoupila k výsledkům praktické části. Po ukončení prezentace byly přečteny posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Studentka zodpověděla otázky k obhajobě.
Diskuze:
Když ověřujete normalitu dat, čím se řídíte pro volbu parametrického nebo neparametrického testu? Pokud je položek méně než 30 jsou vhodnější neparametrické testy.