Diplomová práce se zabývá postoji studentů oboru Sociální pedagogika UTB FHS ve Zlíně k vybraným oblastem jejich studia. První část diplomové práce je zaměřena na výčet teoretických poznatků z oblasti sociální pedagogiky jako vědy i studijního oboru, dále se zabývá profesí sociálního pedagoga, klienty a postoji. Praktická část diplomové práce navazuje na teoretická východiska a přináší kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, ve kterém byly měřeny postoje studentů k vybraným pojmům: sociální pedagogika, sociální práce a různé typy klientů. Výzkum byl zaměřen na hledání vztahů mezi individuálními rozdíly studentů a vybranými pojmy. Z výsledků šetření vyplývá, že i přes osobnostní rozdíly, zastávají studenti téměř totožné postoje k vybraným oblastem studia.
Anotace v angličtině
The thesis deals with attitudes of Social pedagogy students of Faculty of Humanities at Tomas Bata University in Zlín to the selected fields of their studies. The first part of the thesis focuses on the list of theoretical pieces of knowledge from the area of social pedagogy as a science as well as a branch of study, and then it deals with the profession of social pedagogues, with clients and attitudes. The practical part of the thesis is a followup to the theoretical basis and provides quantitative research in the form of a questionnaire survey, in which the attitudes to the following terms were measured: social pedagogy, social work and various sorts of clients. The research was focused on seeking the relations between individual differences of students and the selected terms. It appears from the survey results that in spite of the personality differences students assume almost identical attitudes to the selected fields of studies.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální práce, sociální pedagog, klient, postoj
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social work, social pedagogue, client, attitude
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá postoji studentů oboru Sociální pedagogika UTB FHS ve Zlíně k vybraným oblastem jejich studia. První část diplomové práce je zaměřena na výčet teoretických poznatků z oblasti sociální pedagogiky jako vědy i studijního oboru, dále se zabývá profesí sociálního pedagoga, klienty a postoji. Praktická část diplomové práce navazuje na teoretická východiska a přináší kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, ve kterém byly měřeny postoje studentů k vybraným pojmům: sociální pedagogika, sociální práce a různé typy klientů. Výzkum byl zaměřen na hledání vztahů mezi individuálními rozdíly studentů a vybranými pojmy. Z výsledků šetření vyplývá, že i přes osobnostní rozdíly, zastávají studenti téměř totožné postoje k vybraným oblastem studia.
Anotace v angličtině
The thesis deals with attitudes of Social pedagogy students of Faculty of Humanities at Tomas Bata University in Zlín to the selected fields of their studies. The first part of the thesis focuses on the list of theoretical pieces of knowledge from the area of social pedagogy as a science as well as a branch of study, and then it deals with the profession of social pedagogues, with clients and attitudes. The practical part of the thesis is a followup to the theoretical basis and provides quantitative research in the form of a questionnaire survey, in which the attitudes to the following terms were measured: social pedagogy, social work and various sorts of clients. The research was focused on seeking the relations between individual differences of students and the selected terms. It appears from the survey results that in spite of the personality differences students assume almost identical attitudes to the selected fields of studies.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální práce, sociální pedagog, klient, postoj
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social work, social pedagogue, client, attitude
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky a sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky a sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
ŠVEC, Vlastimil. Od imlicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-092-1.
Seznam doporučené literatury
GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
ŠVEC, Vlastimil. Od imlicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-092-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci včetně odpovědí na jednotlivé otázky uvedené v posudcích. Upřesněte faktor energie. (dr. Kitliňská) Dr. Kitliňská upozornila na nevhodné vymezení pojmu osobnost z názvu práce. Co jsou faktorové náboje? (prof. Chráska) Studentka odpověděla. Celkově jsou v práci terminologické nepřesnosti (oblast studia, dotazník), lze ale vyzdvihnout úroveň práce v empirické části. (doc. Bakošová)