ABSTRAKT
Předkládaná diplomová práce ?Analýza zájmu dlouhodobě nezaměstnaných osob věku 50+ o další vzdělávání v regionu Kroměříž? si klade za cíl zjistit, s jakým zájmem přistupují dlouhodobě nezaměstnané osoby věku 50+ k dalšímu vzdělávání, jako aktivnímu nástroji politiky zaměstnanosti, jaký význam mu přikládají z hlediska zvýšení hodnoty na trhu práce a v jakých souvislostech vnímají změny, které u nich po absolvování vzdělávání nastávají. Teoretická část popisuje problematiku nezaměstnanosti a objasňuje pojmy s tímto sociálním problémem související. Zabývá se změnami, které u dlouhodobě nezaměstnaných osob nastávají a jejich důsledky, a to nejen pro ně samotné, ale i jejich dopadem na celou společnost. Praktická část výzkumu se zabývá zkoumáním a popisem problematiky dalšího vzdělávání cílové skupiny. Typem výzkumu je výzkum kvalitativní. Aktuálnost zpracovávané tematiky je v neustále se zvyšující míře nezaměstnanosti ohrožené věkové skupiny osob 50+.
Anotace v angličtině
Presented to the diploma thesis "Analysis of the interests of the long-term unemployed persons, aged >50 further education in the Kroměříž region" aims to determine what inter-est the long term unemployed, over 50 years old, have in further education used as an ac-tive tool to increase the chances of finding employment. The theoretical part describes the problems of unemployment and explains the concepts associated with this social problem.
The thesis deals with the changes that arise for long-term unemployed persons and the implications, not only for themselves, but also the impact on society as a whole. The prac-tical part of the research deals with investigating and describing the problems of continuing education of the target group. The type of research is qualitative research. The actuality of processed material is an ever-increasing unemployment rate for the affected age group of people.
Klíčová slova
nezaměstnanost, trh práce, rekvalifikace, další vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
unemployment, labor market, retraining, further training
Rozsah průvodní práce
111 s.
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Předkládaná diplomová práce ?Analýza zájmu dlouhodobě nezaměstnaných osob věku 50+ o další vzdělávání v regionu Kroměříž? si klade za cíl zjistit, s jakým zájmem přistupují dlouhodobě nezaměstnané osoby věku 50+ k dalšímu vzdělávání, jako aktivnímu nástroji politiky zaměstnanosti, jaký význam mu přikládají z hlediska zvýšení hodnoty na trhu práce a v jakých souvislostech vnímají změny, které u nich po absolvování vzdělávání nastávají. Teoretická část popisuje problematiku nezaměstnanosti a objasňuje pojmy s tímto sociálním problémem související. Zabývá se změnami, které u dlouhodobě nezaměstnaných osob nastávají a jejich důsledky, a to nejen pro ně samotné, ale i jejich dopadem na celou společnost. Praktická část výzkumu se zabývá zkoumáním a popisem problematiky dalšího vzdělávání cílové skupiny. Typem výzkumu je výzkum kvalitativní. Aktuálnost zpracovávané tematiky je v neustále se zvyšující míře nezaměstnanosti ohrožené věkové skupiny osob 50+.
Anotace v angličtině
Presented to the diploma thesis "Analysis of the interests of the long-term unemployed persons, aged >50 further education in the Kroměříž region" aims to determine what inter-est the long term unemployed, over 50 years old, have in further education used as an ac-tive tool to increase the chances of finding employment. The theoretical part describes the problems of unemployment and explains the concepts associated with this social problem.
The thesis deals with the changes that arise for long-term unemployed persons and the implications, not only for themselves, but also the impact on society as a whole. The prac-tical part of the research deals with investigating and describing the problems of continuing education of the target group. The type of research is qualitative research. The actuality of processed material is an ever-increasing unemployment rate for the affected age group of people.
Klíčová slova
nezaměstnanost, trh práce, rekvalifikace, další vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
unemployment, labor market, retraining, further training
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky nezaměstnanosti a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou analýzy rozhovorů a analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky nezaměstnanosti a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou analýzy rozhovorů a analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁRIK, Rastislav. Uplatnenie nezamestnaných starších ludí na slovenskom trhu práce. Bratislava: VÚPSVR, 2003. ISBN 80-7138-114-4.
BUCHTOVÁ, Božena et al. Nezaměstnanost, psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-9006-8.
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. Brno: Sociologické nakladatelství, 1994. ISBN 80-901424-9-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Principy, formy a metodika vzdělávání dospělých. Praha: Rozlet servis, 2011. ISBN 978-80-904824-2-5.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁRIK, Rastislav. Uplatnenie nezamestnaných starších ludí na slovenskom trhu práce. Bratislava: VÚPSVR, 2003. ISBN 80-7138-114-4.
BUCHTOVÁ, Božena et al. Nezaměstnanost, psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-9006-8.
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. Brno: Sociologické nakladatelství, 1994. ISBN 80-901424-9-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Principy, formy a metodika vzdělávání dospělých. Praha: Rozlet servis, 2011. ISBN 978-80-904824-2-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vhodně prezentovala svou práci včetně otázek uvedených v posudcích. Dále odpověděla na dotaz, zda by mohla navázat kvantitativním výzkumem (prof. Chráska). Doc. Bakošová a dr. Kitliňská ocenily praktický přínos práce.