Tato bakalářská práce se zabývá teorií počítačové grafiky, tvorbou 3D modelů, virtuálních prohlídek a využití grafických programů ve filmovém, herním a jiném průmyslu. Součástí praktické části je vyhotovení 3D vizualizace II. základní školy Boženy Němcové v Zábřehu, tedy vytvoření virtuální prohlídky na základě pořízených fotografií interiéru školy a jejich zpracování ve vybraných grafických programech. Dalším krokem práce je vytvoření kompletního 3D modelu celého areálu školy a jeho blízkého okolí včetně demonstrační animace k tomuto modelu. Veškeré výsledky práce jsou přizpůsobeny tak, aby mohly být reálně využity uvedenou základní školou.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on theory of computer graphics, creation 3D models, panoramic virtual tour and utilization graphics programs in movie, gaming and other industry. The practical part includes making out 3D visualization II. Elementary school Bozena Nemcova in Zabreh, this creating panoramic virtual tour based on captured images of interior of the school and their processing in selected graphics programs. Next step in this Bachelor thesis is creating complete 3D model of entire complex of the school and its close neighbourhood including animation to this model. All results are adapted to real use for specified elementary school.
Klíčová slova
2D grafika, 3D grafika, počítačová grafika, fotografie, virtuální prohlídky, Blender, 3D modelování, renderování
Klíčová slova v angličtině
2D graphics, 3D graphics, computer graphics, photo, panoramic virtual tour, Blender, 3D modeling, rendering
Rozsah průvodní práce
67 s. (71 080 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá teorií počítačové grafiky, tvorbou 3D modelů, virtuálních prohlídek a využití grafických programů ve filmovém, herním a jiném průmyslu. Součástí praktické části je vyhotovení 3D vizualizace II. základní školy Boženy Němcové v Zábřehu, tedy vytvoření virtuální prohlídky na základě pořízených fotografií interiéru školy a jejich zpracování ve vybraných grafických programech. Dalším krokem práce je vytvoření kompletního 3D modelu celého areálu školy a jeho blízkého okolí včetně demonstrační animace k tomuto modelu. Veškeré výsledky práce jsou přizpůsobeny tak, aby mohly být reálně využity uvedenou základní školou.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on theory of computer graphics, creation 3D models, panoramic virtual tour and utilization graphics programs in movie, gaming and other industry. The practical part includes making out 3D visualization II. Elementary school Bozena Nemcova in Zabreh, this creating panoramic virtual tour based on captured images of interior of the school and their processing in selected graphics programs. Next step in this Bachelor thesis is creating complete 3D model of entire complex of the school and its close neighbourhood including animation to this model. All results are adapted to real use for specified elementary school.
Klíčová slova
2D grafika, 3D grafika, počítačová grafika, fotografie, virtuální prohlídky, Blender, 3D modelování, renderování
Klíčová slova v angličtině
2D graphics, 3D graphics, computer graphics, photo, panoramic virtual tour, Blender, 3D modeling, rendering
Zásady pro vypracování
Popište teorii tvorby 3D modelů a virtuálních prohlídek.
Seznamte se s grafickými programy, které se používají ve filmovém, herním a jiném průmyslu.
Blíže specifikujte prostředí vybraných grafických aplikací, které použijete při vytváření výsledného 3D modelu základní školy a její virtuální prohlídky.
Za pomocí zvolených programů vytvořte komplexní 3D model areálu školy a virtuální prohlídku vybraných interiérů II. Základní školy Boženy Němcové v Zábřehu.
V práci popište postup tvorby 3D modelu a virtuální prohlídky školy.
Veškeré vytvořené zdrojové soubory umístěte v elektronické podobě do přílohy bakalářské práce na DVD/CD.
Zásady pro vypracování
Popište teorii tvorby 3D modelů a virtuálních prohlídek.
Seznamte se s grafickými programy, které se používají ve filmovém, herním a jiném průmyslu.
Blíže specifikujte prostředí vybraných grafických aplikací, které použijete při vytváření výsledného 3D modelu základní školy a její virtuální prohlídky.
Za pomocí zvolených programů vytvořte komplexní 3D model areálu školy a virtuální prohlídku vybraných interiérů II. Základní školy Boženy Němcové v Zábřehu.
V práci popište postup tvorby 3D modelu a virtuální prohlídky školy.
Veškeré vytvořené zdrojové soubory umístěte v elektronické podobě do přílohy bakalářské práce na DVD/CD.
Seznam doporučené literatury
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. přepr. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 609 s. ISBN 80-251-0454-0.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 286 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
VYBÍRAL, Josef. Gimp: uživatelská příručka. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 223 s. ISBN 978-80-251-1945-7.
BLENDER FOUNDATION. Blender.org - Home [online]. [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://www.blender.org/
Pano2VR. Garden Gnome Software [online]. 2013 [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://gardengnomesoftware.com/pano2vr.php
Seznam doporučené literatury
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. přepr. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 609 s. ISBN 80-251-0454-0.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 286 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
VYBÍRAL, Josef. Gimp: uživatelská příručka. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 223 s. ISBN 978-80-251-1945-7.
BLENDER FOUNDATION. Blender.org - Home [online]. [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://www.blender.org/
Pano2VR. Garden Gnome Software [online]. 2013 [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://gardengnomesoftware.com/pano2vr.php
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace jako celek působila vyváženě, studentka dokázala vystihnout klíčové body práce.
Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotaz:
1) Prof. Šimšík: Jak dlouho trvalo samotné zpracování práce?
Diplomantka na dotaz reagovala pohotově.