Diplomová práce svým obsahem seznamuje čtenáře s úrovní integrace cizinců na území České republiky. Svým obsahem je zaměřena především na příslušníky Vietnamu a Mongolska ve Zlínském kraji. Její teoretická část se zabývá nejdůležitějšími pojmy, kterými jsou migrace a integrace, a s nimi úzce spojená integrační politika státu. Dále rozpracovává činitele, kteří ovlivňují integraci mladé generace. Těmi jsou rodinné a školní prostředí a především v něm realizovaná multikulturní výchova.
Praktická část je věnována kvantitativně orientovanému výzkumu, který byl realizován formou dotazníku. Výzkum je zaměřen na zjištění míry integrace dětí z Vietnamu a Mongolska a v této souvislosti také na zjištění vlivu míry zájmu rodičů o integraci.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis makes reader familiar with level of foreigners integration in territory of the Czech Republic. Its content is mainly focused on nationals of Vietnam and Mongolia in Zlinsky Region. Its theoretical part deals with most important terms, which are migration and integration, and to them closely connected czech state integration policy. Also it elaborates factors, which affect integration of young generation. These are family and school environment and primarily in this environment implemented multicultural education.
Practical part is devoted to quantitative oriented research, which was carried out in the form of questionnaire. Research is focused on examination of the level of Vietnamese and Mongolian children integration and in connection to this, also with examination of the level of influence on parents interest in integration.
Diplomová práce svým obsahem seznamuje čtenáře s úrovní integrace cizinců na území České republiky. Svým obsahem je zaměřena především na příslušníky Vietnamu a Mongolska ve Zlínském kraji. Její teoretická část se zabývá nejdůležitějšími pojmy, kterými jsou migrace a integrace, a s nimi úzce spojená integrační politika státu. Dále rozpracovává činitele, kteří ovlivňují integraci mladé generace. Těmi jsou rodinné a školní prostředí a především v něm realizovaná multikulturní výchova.
Praktická část je věnována kvantitativně orientovanému výzkumu, který byl realizován formou dotazníku. Výzkum je zaměřen na zjištění míry integrace dětí z Vietnamu a Mongolska a v této souvislosti také na zjištění vlivu míry zájmu rodičů o integraci.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis makes reader familiar with level of foreigners integration in territory of the Czech Republic. Its content is mainly focused on nationals of Vietnam and Mongolia in Zlinsky Region. Its theoretical part deals with most important terms, which are migration and integration, and to them closely connected czech state integration policy. Also it elaborates factors, which affect integration of young generation. These are family and school environment and primarily in this environment implemented multicultural education.
Practical part is devoted to quantitative oriented research, which was carried out in the form of questionnaire. Research is focused on examination of the level of Vietnamese and Mongolian children integration and in connection to this, also with examination of the level of influence on parents interest in integration.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, migrace a integrace cizinců.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, migrace a integrace cizinců.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
COUSSEYOVÁ, Mary. Rámec integrační politiky. Praha: Vydavatelství Rady Evropy, 2000. ISBN 92-871-4341-2.
GEIST, Bohumil. Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1992. ISBN 80-85605-28-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 801244-0765-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova. Teorie-praxe-výzkum. Praha: ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
Seznam doporučené literatury
COUSSEYOVÁ, Mary. Rámec integrační politiky. Praha: Vydavatelství Rady Evropy, 2000. ISBN 92-871-4341-2.
GEIST, Bohumil. Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1992. ISBN 80-85605-28-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 801244-0765-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova. Teorie-praxe-výzkum. Praha: ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vhodně prezentovala svou práci a odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Prof. Chráska upozornil na nutnost dostatečného vzorku respondentů. Studentka dále upřesnila východisko pro formulaci 3. hypotézy, proběhla diskuze.