Bakalářská práce na téma Mediální obraz zdravotníků je složena z teoretické
a praktické části. Teoretická část se zabývá historií a současností profese porodní asistentky. Dále je zaměřena na rozdělení médií a jejich vliv
na společnost, přičemž hlavní důraz je kladen na televizní média. Praktická část je realizována nejprve formou kvalitativního výzkumu, prostřednictvím analýzy vybraných televizních programů, a poté kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníkového šetření.
Cílem práce je provést výzkumné šetření pomocí vybraných mediálních příspěvků
o zdravotnících se snahou zaměřit se na profesi porodních asistentek. Následuje
dotazníkové šetření se zaměřením zjistit, zda televize ovlivňuje dotazované
a jejich smýšlení o zdravotnících a v jakém smyslu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the Media Image of Healthcare Professionals. The thesis consists of two parts, the theoretical and the practical. The theoretical part describes history and present of midwife profession. Furthermore, it focuses on media distribution and its influence on society with an emphasis on television media.
The practical part contains qualitative research of the television media and quantitative research done by the method of questionnaire survey.
The aim of this thesis is to carry out a survey research on selected media posts about medics with a focus on midwives. Moreover to find out whether television affects interviewed about their view of medics.
Klíčová slova
zdravotníci, porodní asistentka, historie profese, sociální postavení, média, public relations
Klíčová slova v angličtině
Medics, midwife, history of midwifery, social status, media, public relations
Rozsah průvodní práce
78 s., + 13 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Mediální obraz zdravotníků je složena z teoretické
a praktické části. Teoretická část se zabývá historií a současností profese porodní asistentky. Dále je zaměřena na rozdělení médií a jejich vliv
na společnost, přičemž hlavní důraz je kladen na televizní média. Praktická část je realizována nejprve formou kvalitativního výzkumu, prostřednictvím analýzy vybraných televizních programů, a poté kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníkového šetření.
Cílem práce je provést výzkumné šetření pomocí vybraných mediálních příspěvků
o zdravotnících se snahou zaměřit se na profesi porodních asistentek. Následuje
dotazníkové šetření se zaměřením zjistit, zda televize ovlivňuje dotazované
a jejich smýšlení o zdravotnících a v jakém smyslu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the Media Image of Healthcare Professionals. The thesis consists of two parts, the theoretical and the practical. The theoretical part describes history and present of midwife profession. Furthermore, it focuses on media distribution and its influence on society with an emphasis on television media.
The practical part contains qualitative research of the television media and quantitative research done by the method of questionnaire survey.
The aim of this thesis is to carry out a survey research on selected media posts about medics with a focus on midwives. Moreover to find out whether television affects interviewed about their view of medics.
Klíčová slova
zdravotníci, porodní asistentka, historie profese, sociální postavení, média, public relations
Klíčová slova v angličtině
Medics, midwife, history of midwifery, social status, media, public relations
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k tématu.
Vytvoření teoretického rámce bakalářské práce.
Příprava metodiky průzkumné části práce.
Realizace kvalitativního průzkumu prostřednictvím analýz vybraných dokumentů, filmů a seriálů.
Realizace kvantitativního průzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a formulace doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k tématu.
Vytvoření teoretického rámce bakalářské práce.
Příprava metodiky průzkumné části práce.
Realizace kvalitativního průzkumu prostřednictvím analýz vybraných dokumentů, filmů a seriálů.
Realizace kvantitativního průzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a formulace doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽAL Antonín. Od babictví k porodnictví. Praha: Karolinum, 2001.
ISBN 80-246-0277-6.
MCQUAIL Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002.
ISBN 80-7178-714-0.
URBAN Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3563-4.
VRÁNOVÁ, Věra. Historie babictví a současnost porodní asistence. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1764-6.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽAL Antonín. Od babictví k porodnictví. Praha: Karolinum, 2001.
ISBN 80-246-0277-6.
MCQUAIL Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002.
ISBN 80-7178-714-0.
URBAN Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3563-4.
VRÁNOVÁ, Věra. Historie babictví a současnost porodní asistence. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1764-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uveďte přednosti a současně slabiny Vašeho výzkumného šetření. Navrhněte další alternativy, které se v daném případě nabízejí.
Studentka uvádí zpracování práce do tabulek a grafů, jako slabiny své práce považuje jazykovou stránku práce, nepodařilo se jí definovat a správně vyjádřit myšlenky, jak by si představovala.
Proč je, podle Vás, obraz zdravotníků ze strany laiků tak významně médii ovlivňován?
Studentka si myslí, že televizní příspěvky o zdravotnické profesi, hlavně o zdravotnických seriálech značně ovlivňuje názor laiků, kteří nemají zkušenosti se zdravotnickým prostředím.
Proč jste si zvolila uvedené téma?
Studentce se líbilo, jak vybrané, kvalitní televizní programy ovlivňují názory lidí a snažila se tak rozšířit i povědomí o oboru Porodní asistentka mezi širokou veřejností.