V diplomové práci mapuji způsoby trávení volného času dětí staršího školního věku ve Vizovicích a také zjišťuji, jaký názor mají na problematiku volného času jejich rodiče. V teoretické části popisuji pojem volný čas, jeho funkce, strukturu výchovy ve volném čase a pojem zájmová činnost. Mimo to popisuji činitele, kteří ovlivňují způsob trávení volného času a specifikuji děti staršího školního věku z vývojového hlediska. V praktické části práce se věnuji metodologii kvantitativního výzkumu, analýze a interpretaci získaných dat a zodpovězení výzkumných otázek a hypotéz.
Anotace v angličtině
In my thesis I cover the ways the children of older school age in Vizovice spend their free time. I also try to detect their parents' opinion on spending free time. In the theoretical part I describe the concept of free time, its functions, the structure of education in the free time and the concept of free time activities. Moreover, I describe the factors influencing the ways of spending free time and I specify the children of older school age from the developmental point of view. In the practical part I deal with the methodology of quantitive research, the analysis and interpretation of the obtained data and answering the research questions and hypotheses.
Klíčová slova
volný čas, výchova ve volném čase, funkce volného času, zájmová činnost, činitelé ovlivňující volný čas dětí, děti staršího školního věku
Klíčová slova v angličtině
free time, education in free time, functions of free time, free time activities, factors influencing free time of children, children of older school age
Rozsah průvodní práce
107 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci mapuji způsoby trávení volného času dětí staršího školního věku ve Vizovicích a také zjišťuji, jaký názor mají na problematiku volného času jejich rodiče. V teoretické části popisuji pojem volný čas, jeho funkce, strukturu výchovy ve volném čase a pojem zájmová činnost. Mimo to popisuji činitele, kteří ovlivňují způsob trávení volného času a specifikuji děti staršího školního věku z vývojového hlediska. V praktické části práce se věnuji metodologii kvantitativního výzkumu, analýze a interpretaci získaných dat a zodpovězení výzkumných otázek a hypotéz.
Anotace v angličtině
In my thesis I cover the ways the children of older school age in Vizovice spend their free time. I also try to detect their parents' opinion on spending free time. In the theoretical part I describe the concept of free time, its functions, the structure of education in the free time and the concept of free time activities. Moreover, I describe the factors influencing the ways of spending free time and I specify the children of older school age from the developmental point of view. In the practical part I deal with the methodology of quantitive research, the analysis and interpretation of the obtained data and answering the research questions and hypotheses.
Klíčová slova
volný čas, výchova ve volném čase, funkce volného času, zájmová činnost, činitelé ovlivňující volný čas dětí, děti staršího školního věku
Klíčová slova v angličtině
free time, education in free time, functions of free time, free time activities, factors influencing free time of children, children of older school age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času a vývojové psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti volného času dětí staršího školního věku ve Vizovicích.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času a vývojové psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti volného času dětí staršího školního věku ve Vizovicích.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut, Ústav pedagogických věd, 2005. ISBN 80-7318-266-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut, Ústav pedagogických věd, 2005. ISBN 80-7318-266-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a metodologii. Následně prezentovala výsledky výzkumného šetření. Neopomenula uvést odpovědi na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce.
Proběhla diskuse.
Studentka byla komisí upozorněna na nedostaky, jež jsou uvedeny v posudku oponenta diplomové práce.