Diplomová práce se zabývá postoji dětí předškolního věku a vnímáním reklamy, která na děti působí. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsán vývoj předškolního dítěte, a to vývojová stádia, motorický, emocionální a sociální vývoj. Druhá kapitola se věnuje reklamě a mediálnímu světu, psychologií a etikou reklamy, vlivem televize, rozhlasu a internetu na děti předškolního věku a právní ochranou diváka. V poslední kapitole je rozebrán vliv prostředí, rodiny, mateřské školy a vrstevníků. Cílem praktické části je pak prostřednictvím rozhovorů v ohniskových skupinách a jejich následné analýzy využívající prvky zakotvené teorie zjistit, jak děti předškolního věku vnímají reklamu, jak reagují na všudypřítomnost reklamy a co a jakým způsobem formuje jejich postoje k této problematice.
Anotace v angličtině
Dissertation regards attitudes of children of pre-school age and how they perceive advertisements which are influencing them. Theoretical part is divided in three chapters. In Chapter I. there is description of development of pre-school child its stages kinetic emotional and social development.
Chapter II. is dedicated to advertising and media industry: psychology and ethics of advertisement, influence of television radio and Internet on pre- school children and law protection of viewer.
In last Chapter is analyzed influence of family environment nursery and their peers. Target of practical part is to find out how are pre-school age children taking in advertisement, how they react to presence of advertising and how does it form their attitudes towards this issue. It was researched through discussion and interviews in targeted group and followed up by analysis using element sof enshried theory.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, rodina, mateřská škola, postoje, prostředí, dokumenty v MŠ, reklama, výzkum.
Klíčová slova v angličtině
pre-school age childern, nursery, attitudes, environment, documents in nursery, advertisement and research
Rozsah průvodní práce
79 s., přílohy 22 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá postoji dětí předškolního věku a vnímáním reklamy, která na děti působí. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsán vývoj předškolního dítěte, a to vývojová stádia, motorický, emocionální a sociální vývoj. Druhá kapitola se věnuje reklamě a mediálnímu světu, psychologií a etikou reklamy, vlivem televize, rozhlasu a internetu na děti předškolního věku a právní ochranou diváka. V poslední kapitole je rozebrán vliv prostředí, rodiny, mateřské školy a vrstevníků. Cílem praktické části je pak prostřednictvím rozhovorů v ohniskových skupinách a jejich následné analýzy využívající prvky zakotvené teorie zjistit, jak děti předškolního věku vnímají reklamu, jak reagují na všudypřítomnost reklamy a co a jakým způsobem formuje jejich postoje k této problematice.
Anotace v angličtině
Dissertation regards attitudes of children of pre-school age and how they perceive advertisements which are influencing them. Theoretical part is divided in three chapters. In Chapter I. there is description of development of pre-school child its stages kinetic emotional and social development.
Chapter II. is dedicated to advertising and media industry: psychology and ethics of advertisement, influence of television radio and Internet on pre- school children and law protection of viewer.
In last Chapter is analyzed influence of family environment nursery and their peers. Target of practical part is to find out how are pre-school age children taking in advertisement, how they react to presence of advertising and how does it form their attitudes towards this issue. It was researched through discussion and interviews in targeted group and followed up by analysis using element sof enshried theory.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, rodina, mateřská škola, postoje, prostředí, dokumenty v MŠ, reklama, výzkum.
Klíčová slova v angličtině
pre-school age childern, nursery, attitudes, environment, documents in nursery, advertisement and research
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování rešerše.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v problematice vnímání reklamy u dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření, následné zpracování a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování rešerše.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v problematice vnímání reklamy u dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření, následné zpracování a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. Liberec: Bor, 2010. ISBN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-7201-654-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-0.
Seznam doporučené literatury
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. Liberec: Bor, 2010. ISBN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-7201-654-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-0.
Přílohy volně vložené
1 disketa, 1 příloha - tištěné rozhovory
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, uvedla hlavní cíle a metodologii výzkumu. Následně uvedla nejdůležitější výsledky výzkumného šetření.
Odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce.
Proběhla diskuse.