Tato práce pojednává o současné situaci na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně z hlediska řešení informačních systémů. Zejména se jedná o IS/STAG pro vedení studijní agendy a systém Moodle pro vedení online výuky formou kurzů. Teoretická část práce popisuje hlavní používané pojmy, představuje klíčové systémy, uvádí dostupné metody analýzy informačních systémů a prezentuje univerzitu. Praktická část mapuje postup analýzy systému vybranou metodou. Součástí je zpracování dotazníků, které byly určeny pro studenty univerzity, analýza problémů a následně jejich návrh řešení.
Anotace v angličtině
This thesis is about current situation of information systems at Thomas Bata University in Zlin. It specializes in IS/STAG, the system intended for maintaining the students agenda and Moodle systems for online courses. The theoretical part of the thesis describes major system concepts, presents essential systems, specifies available methods of analysis of the information systems and represents the university. The practical part maps a procedure of system analysis via the selected method. The practical part also consists of the processing of questionnaires, which were given to university students, and also of analysis of the problems and proposal of solutions to them.
Klíčová slova
Informační systém, analýza informačního systému, IS/STAG, Moodle
Klíčová slova v angličtině
Information system, analysis of information system, IS/STAG, Moodle
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o současné situaci na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně z hlediska řešení informačních systémů. Zejména se jedná o IS/STAG pro vedení studijní agendy a systém Moodle pro vedení online výuky formou kurzů. Teoretická část práce popisuje hlavní používané pojmy, představuje klíčové systémy, uvádí dostupné metody analýzy informačních systémů a prezentuje univerzitu. Praktická část mapuje postup analýzy systému vybranou metodou. Součástí je zpracování dotazníků, které byly určeny pro studenty univerzity, analýza problémů a následně jejich návrh řešení.
Anotace v angličtině
This thesis is about current situation of information systems at Thomas Bata University in Zlin. It specializes in IS/STAG, the system intended for maintaining the students agenda and Moodle systems for online courses. The theoretical part of the thesis describes major system concepts, presents essential systems, specifies available methods of analysis of the information systems and represents the university. The practical part maps a procedure of system analysis via the selected method. The practical part also consists of the processing of questionnaires, which were given to university students, and also of analysis of the problems and proposal of solutions to them.
Klíčová slova
Informační systém, analýza informačního systému, IS/STAG, Moodle
Klíčová slova v angličtině
Information system, analysis of information system, IS/STAG, Moodle
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Analyzujte současnou situaci na UTB ve Zlíně z hlediska řešení administrace studijní agendy.
Analyzujte stávající situaci komunikačních prostředků na UTB ve Zlíně. Tento stav posuzujte z hlediska komunikace univerzity se studenty, učitelů se studenty, případně přímo mezi studenty.
Na základě analýzy a vyvozených závěrů navrhněte vhodné řešení informačního systému pro UTB ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Analyzujte současnou situaci na UTB ve Zlíně z hlediska řešení administrace studijní agendy.
Analyzujte stávající situaci komunikačních prostředků na UTB ve Zlíně. Tento stav posuzujte z hlediska komunikace univerzity se studenty, učitelů se studenty, případně přímo mezi studenty.
Na základě analýzy a vyvozených závěrů navrhněte vhodné řešení informačního systému pro UTB ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
CHLAPEK, Dušan, Václav ŘEPA a Iva STANOVSKÁ. Analýza a návrh informačních systémů. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2011, 157 s. ISBN 978-80-245-1782-7.
Seznámení s IS/STAG [online]. 3., aktualiz. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2005, 32 s. [cit. 2013-02-04]. Informační bulletin CIV. ISBN 80-704-3379-5. Dostupné z: http://support.zcu.cz/images/e/e5/Sezn%C3%A1men%C3%AD_s_IS-STAG_2005.pdf
MoodleDocs. Moodle.org [online]. 2010 [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://docs.moodle.org/archive/cs/Hlavn%C3%AD_strana
PŘICHYSTAL, Oldřich. Novell NetWare 6: podrobná příručka. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002, 522 s. ISBN 80-7226-625-x.
DOSTÁLEK, Libor. Velký průvodce protokoly TCP/IP: bezpečnost. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, xvi, 565 s. ISBN 807226513x.
Seznam doporučené literatury
CHLAPEK, Dušan, Václav ŘEPA a Iva STANOVSKÁ. Analýza a návrh informačních systémů. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2011, 157 s. ISBN 978-80-245-1782-7.
Seznámení s IS/STAG [online]. 3., aktualiz. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2005, 32 s. [cit. 2013-02-04]. Informační bulletin CIV. ISBN 80-704-3379-5. Dostupné z: http://support.zcu.cz/images/e/e5/Sezn%C3%A1men%C3%AD_s_IS-STAG_2005.pdf
MoodleDocs. Moodle.org [online]. 2010 [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: http://docs.moodle.org/archive/cs/Hlavn%C3%AD_strana
PŘICHYSTAL, Oldřich. Novell NetWare 6: podrobná příručka. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002, 522 s. ISBN 80-7226-625-x.
DOSTÁLEK, Libor. Velký průvodce protokoly TCP/IP: bezpečnost. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, xvi, 565 s. ISBN 807226513x.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, jednotlivé snímky prezentace graficky i obsahově vyvážené. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Prokop: Domníváte se, že počet respondentů z FHS a FLKŘ byl dostatečný?
2) Doc. Křesálek: Uvažoval jste o použití standardních statistických metod?
Na uvedené dotazy odpovídal student pohotově bez většího zaváhání.