Diplomová práce se zabývá vztahem dětí a mládeže k masovým médiím a také mírou a způsobem jejich využití jmenovanou skupinou. Právě v životě dětí a mládeže zaujímají masmédia stále významnější pozici a mladí lidé patří k nejpočetnějším uživatelům mediálních technologií. Cílem práce je zmapovat jakou důvěryhodnost děti a mládež jednotlivým masmédiím přisuzují, kolik času tráví denně jejich využíváním, k jakým činnostem masmédia využívají a v jaké míře dle jejich mínění masmédia ovlivňují názory lidí. Dílčími cíli bylo poskytnout informace o vybavení dětských pokojů médii, objasnit, zda mladí lidé vnímají určitá pravidla a omezení při využívání médií jako potřebná, zda je při využívání médií kontrolují rodiče a rovněž jestli o mediálních obsazích diskutují s rodiči, spolužáky a učiteli.
Anotace v angličtině
My thesis statement deals with the relationship of children and young people to mass media, as well as the degree and manner of their use by the named group. It is in the lives of children and youth that media occupy an increasingly important position, and young people are among the most numerous users of media technologies. The aim of my thesis is to map out the extent of credibility that children and youth attribute to mass media and how much of their time is spent by daily use of media, and how in their opinion, the mass media influencepeople's opinions. Individual working objectives of my thesis were to provide information about the extent of mass media equipment at children's rooms and to clarify whether youngpeople perceive certain rules and restrictions on the use of media as needed, and whether their parents play an active role in controlling while using mass media, and also if they communicate or discuss the media contents with parents, peers and teachers.
mass media, internet, TV, newspaper, radio, media education, effects of mass media.
Rozsah průvodní práce
99 s. (141 493 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vztahem dětí a mládeže k masovým médiím a také mírou a způsobem jejich využití jmenovanou skupinou. Právě v životě dětí a mládeže zaujímají masmédia stále významnější pozici a mladí lidé patří k nejpočetnějším uživatelům mediálních technologií. Cílem práce je zmapovat jakou důvěryhodnost děti a mládež jednotlivým masmédiím přisuzují, kolik času tráví denně jejich využíváním, k jakým činnostem masmédia využívají a v jaké míře dle jejich mínění masmédia ovlivňují názory lidí. Dílčími cíli bylo poskytnout informace o vybavení dětských pokojů médii, objasnit, zda mladí lidé vnímají určitá pravidla a omezení při využívání médií jako potřebná, zda je při využívání médií kontrolují rodiče a rovněž jestli o mediálních obsazích diskutují s rodiči, spolužáky a učiteli.
Anotace v angličtině
My thesis statement deals with the relationship of children and young people to mass media, as well as the degree and manner of their use by the named group. It is in the lives of children and youth that media occupy an increasingly important position, and young people are among the most numerous users of media technologies. The aim of my thesis is to map out the extent of credibility that children and youth attribute to mass media and how much of their time is spent by daily use of media, and how in their opinion, the mass media influencepeople's opinions. Individual working objectives of my thesis were to provide information about the extent of mass media equipment at children's rooms and to clarify whether youngpeople perceive certain rules and restrictions on the use of media as needed, and whether their parents play an active role in controlling while using mass media, and also if they communicate or discuss the media contents with parents, peers and teachers.
mass media, internet, TV, newspaper, radio, media education, effects of mass media.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multimediální výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu využití masových médií v životě dětí a mládeže.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multimediální výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu využití masových médií v životě dětí a mládeže.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEZDÍČEK, Viktor a Petr ŽANTOVSKÝ, 2000. Média a moc. Praha: Votobia. ISBN 80-722-0085-2.
BUERMANN, Uwe a Radomil HRADIL, 2009. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky. Překlad Miloš Calda. Hranice: Fabula. ISBN 978-808-6600-581.
MCLUHAN, Marshall, 2011. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Překlad Miloš Calda. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-2409-9.
MUSIL, Josef, 2003. Elektronická média v informační společnosti: extenze člověka. Překlad Miloš Calda. Praha: Votobia. ISBN 80-722-0157-3.
Seznam doporučené literatury
BEZDÍČEK, Viktor a Petr ŽANTOVSKÝ, 2000. Média a moc. Praha: Votobia. ISBN 80-722-0085-2.
BUERMANN, Uwe a Radomil HRADIL, 2009. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky. Překlad Miloš Calda. Hranice: Fabula. ISBN 978-808-6600-581.
MCLUHAN, Marshall, 2011. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Překlad Miloš Calda. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-2409-9.
MUSIL, Josef, 2003. Elektronická média v informační společnosti: extenze člověka. Překlad Miloš Calda. Praha: Votobia. ISBN 80-722-0157-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odpověděl na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. V rámci obhajoby dodržel stanovený čas. Svou práci obhájil jasně a srozumitelně.