Práce pojednává o analýze konkurenceschopnosti firmy Tomatex Otrokovice, a.s.. Tématicky je rozdělena do třech základních bloků: teorie, analýza a závěrečná doporučení.
V první, teoretické části práce jsou popsány základní pojmy související s konkurencí a to z několika pohledů.
Ve druhé, praktické části je popsána společnost Tomatex Otrokovice, a.s., její historie, profil, výrobní program a ekonomický vývoj. Na to navazuje analýza současného stavu společnosti pomocí SWOT analýzy a Porterovy analýzy, hodnocení předností a nedostatků současného stavu, který ve společnosti panuje.
Ve třetí, závěrečné části celé práce je několik doporučení společnosti Tomatex Otrokovice, a.s., které by měly sloužit jako námět pro zvýšení její konkurenceschopnosti a udržení její úspěšnosti.
Anotace v angličtině
The work deals with analysing competitivness of the Tomatex Otrokovice company. It is structured into three topical parts: theory, analysis, final recommendation.
In the first theoretical part of the work some basic concepts of competitivness are discused.
In the second practical part, the Tomatex Otrokovice company is described. The history, profile, programme of production and economic development are followed by the analysis of current condition via SWOT and Porter analysis. The evaluation of shortcomings and assets is provided.
The third final part of the work contains some suggestions to Tomatex Otrokovice company that could lead to an increase of its competitivness and to the maintaining the standards of achievements.
Klíčová slova
konkurence, konkurent, konkurenceschopnost, trh
Klíčová slova v angličtině
competition, competitivness, competitor, market
Rozsah průvodní práce
62 s., 3 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o analýze konkurenceschopnosti firmy Tomatex Otrokovice, a.s.. Tématicky je rozdělena do třech základních bloků: teorie, analýza a závěrečná doporučení.
V první, teoretické části práce jsou popsány základní pojmy související s konkurencí a to z několika pohledů.
Ve druhé, praktické části je popsána společnost Tomatex Otrokovice, a.s., její historie, profil, výrobní program a ekonomický vývoj. Na to navazuje analýza současného stavu společnosti pomocí SWOT analýzy a Porterovy analýzy, hodnocení předností a nedostatků současného stavu, který ve společnosti panuje.
Ve třetí, závěrečné části celé práce je několik doporučení společnosti Tomatex Otrokovice, a.s., které by měly sloužit jako námět pro zvýšení její konkurenceschopnosti a udržení její úspěšnosti.
Anotace v angličtině
The work deals with analysing competitivness of the Tomatex Otrokovice company. It is structured into three topical parts: theory, analysis, final recommendation.
In the first theoretical part of the work some basic concepts of competitivness are discused.
In the second practical part, the Tomatex Otrokovice company is described. The history, profile, programme of production and economic development are followed by the analysis of current condition via SWOT and Porter analysis. The evaluation of shortcomings and assets is provided.
The third final part of the work contains some suggestions to Tomatex Otrokovice company that could lead to an increase of its competitivness and to the maintaining the standards of achievements.
Klíčová slova
konkurence, konkurent, konkurenceschopnost, trh
Klíčová slova v angličtině
competition, competitivness, competitor, market
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů a na jejich základě formulujte podstatu pojmů týkajících se konkurenceschopnosti.
Analyzujte současný stav konkurenční schopnosti firmy Tomatex Otrokovice a.s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného stavu a zdůvodněte příčiny nedostatků.
Navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy Tomatex Otrokovice a.s.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů a na jejich základě formulujte podstatu pojmů týkajících se konkurenceschopnosti.
Analyzujte současný stav konkurenční schopnosti firmy Tomatex Otrokovice a.s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného stavu a zdůvodněte příčiny nedostatků.
Navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy Tomatex Otrokovice a.s.
Seznam doporučené literatury
1. BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-41-7
2. KOTLER, Philip. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6
3. KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. 1.vyd. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-010-4.
4. PORTER, Michael, E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2
5. PORTER, Michael, E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0
Seznam doporučené literatury
1. BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-41-7
2. KOTLER, Philip. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6
3. KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. 1.vyd. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-010-4.
4. PORTER, Michael, E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2
5. PORTER, Michael, E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0