Bakalářská práce se věnuje tématu duševní hygieny u pedagogů středních škol. Práce ob-sahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá zdravým životním stylem, stresem, psychickými poruchami, syndromem vyhoření a duševní hygienou. V praktické části je pak zaměřena pozornost na aktuální povědomí pedagogů o nástrojích duševní hygieny. Jako metodika byl zvolen kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření, z něhož vycházejí základní hypotézy a statistické ověření. Výzkum poukazuje na míru aplikace nástrojů duševní hygieny pedagogy a prostředí, jež vytváří vedení škol svým zaměstnancům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of mental hygiene of high school teachers. The work includes theoretical and practical part. The theoretical part deals with a healthy life-style, stress, mental disorders, burnout syndrome and mental hygiene. The practical part focuses on current awareness of teachers about the tools of mental hygiene. A quantitative research was chosen as a adequate methodology in the form of a questionnaire survey, which provides basic for hypotheses and statistical verification. Research points to the rate of mental hygiene tools application by teachers and describes the environment created by school management for its employees.
Bakalářská práce se věnuje tématu duševní hygieny u pedagogů středních škol. Práce ob-sahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá zdravým životním stylem, stresem, psychickými poruchami, syndromem vyhoření a duševní hygienou. V praktické části je pak zaměřena pozornost na aktuální povědomí pedagogů o nástrojích duševní hygieny. Jako metodika byl zvolen kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření, z něhož vycházejí základní hypotézy a statistické ověření. Výzkum poukazuje na míru aplikace nástrojů duševní hygieny pedagogy a prostředí, jež vytváří vedení škol svým zaměstnancům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of mental hygiene of high school teachers. The work includes theoretical and practical part. The theoretical part deals with a healthy life-style, stress, mental disorders, burnout syndrome and mental hygiene. The practical part focuses on current awareness of teachers about the tools of mental hygiene. A quantitative research was chosen as a adequate methodology in the form of a questionnaire survey, which provides basic for hypotheses and statistical verification. Research points to the rate of mental hygiene tools application by teachers and describes the environment created by school management for its employees.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti aplikace nástrojů duševní hygieny.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pro účel zmapování současného stavu aplikace nástrojů duševní hygieny středoškolskými pedagogy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti aplikace nástrojů duševní hygieny.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pro účel zmapování současného stavu aplikace nástrojů duševní hygieny středoškolskými pedagogy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-7195-573-3.
MUSIL, Jiří V. Stres, syndrom vyhoření a mentálně hygienická optima v dynamice lidského sociálního chování. Olomouc: Jiří Musil - Psychologická a výchovná poradna, 2010. ISBN 978-80-903449-9-0.
NOVÁK, Tomáš. Sám sobě psychologem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2956-5.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Sestry v nouzi: syndrom vyhoření, mobbing, bossing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3174-2.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-7195-573-3.
MUSIL, Jiří V. Stres, syndrom vyhoření a mentálně hygienická optima v dynamice lidského sociálního chování. Olomouc: Jiří Musil - Psychologická a výchovná poradna, 2010. ISBN 978-80-903449-9-0.
NOVÁK, Tomáš. Sám sobě psychologem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2956-5.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Sestry v nouzi: syndrom vyhoření, mobbing, bossing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3174-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou práci včetně odpovědí na otázky uvedené v posudcích. Prof. Chráska poukázal na drobnější nedostatky empirické části práce.